Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Automat - czy da radę?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Automat - czy da radę?
Autor Wiadomość
MieszAs 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 10, 2008 22:54   

michalswiatek napisał/a:

Mialem kiedys watpliwa przyjemnosc przejechac sie lanosem 1,6 w automacie i zdecydowanie nie polecam.


Honda prawie jak Rover...
a Lanos..
hmm...
Lanos < Rover ~= pudełko po zapałkach < zapalniczka :-)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 10, 2008 22:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 23:00   

herc, nie mialem do czynienia z R600 aut., nie wiem tez jek chodzi 416 aut. Ale na pewno nie tak jak ford crown victoria czy deville. 4 dodatkowe cylindry robia swoje :wink:

[ Dodano: Pon Mar 10, 2008 23:01 ]
MieszAs napisał/a:
Lanos < Rover ~= pudełko po zapałkach < zapalniczka :-)
- ale 106 KM
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Mar 11, 2008 16:27   

MieszAs napisał/a:
Przy bardzo spokojnej jeździe, tak.

Moim zdaniem NIE. Wszystko kwestią wprawy i wyczucia.

Co do szarpania w automacie, to nie miałem na myśli, że się buda trzęsie, kierowca podskakuje na fotelu itp. Moment zmiany biegu po prostu czuć.

herc napisał/a:
Ja mam R620 Si na automacie i muszę powiedzieć że silnik nie jest ospały bardzo płynnie zmienia biegi,

Stanąłeś kiedyś do wyścigu z R620Si w manualu?
Miałem okazje widzieć taki pojedynek na zlocie w Jachrance. Automat jest bez szans i sporo odstaje.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
MieszAs 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 11, 2008 16:42   

Panowie przecież mi chodziło o większy komfort, nie o wyścigi!

Podsumowując wątek stwierdzam, że:
1) nie opłaca się kombinować - za dużo zachodu
2) chcesz mieć automat kupujesz auto z fabrycznym automatem
3) przy automacie silnik powinien mieć przynajmniej 2 litry

Zatem gdy będę zmieniał auto rozejrzę się za jakimś R45 automat,
a może lepiej V6 tiptronic? :D
 
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 17:14   

piter34 napisał/a:

Stanąłeś kiedyś do wyścigu z R620Si w manualu?


R600 to nie jest auto do wyścigów, jak bym chciał się ścigać to bym kupił Toyote Supre na silniku 3.0 bi turbo

piter34 napisał/a:
Moment zmiany biegu po prostu czuć.


wystarczy lekko gaz puścić i nie czuć zmiany biegu, czuć jeśli nie zmieniasz położenia pedału.

Na automacie masz pewność że Ci auto nie zgaśnie przy ruszaniu, nie ma żadnych szarpań, na stromych podjazdach ani o milimetr nie ucieknie w dół i nie trzeba do tego ręcznego, na automacie silnik ma większą żywotność, automat ogólnie ma większą żywotność niż manualna skrzynia, pod warunkiem że się go używa z głową
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 20:17   

brat ma mazde xedos 6 2.0 w automacie, to jest wygoda. I przy ruszaniu d górki nie mysli się o recznym :wink:

ciekawe jak sie jeździ r 416 z automatem... hmm :razz:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Mar 11, 2008 22:17   

herc napisał/a:
R600 to nie jest auto do wyścigów, jak bym chciał się ścigać to bym kupił Toyote Supre na silniku 3.0 bi turbo

A jak jedziesz w trasie i chcesz wyprzedzić, to co robisz? :roll:
Przesiadasz się do szybszego auta?

herc napisał/a:
wystarczy lekko gaz puścić i nie czuć zmiany biegu, czuć jeśli nie zmieniasz położenia pedału.

W manualu też zmianę biegów trzeba wykonywać umiejętnie i nic nie czuć. W tym aspekcie nie widzę żadnej przewagi automatu.

herc napisał/a:
Na automacie masz pewność że Ci auto nie zgaśnie przy ruszaniu, nie ma żadnych szarpań, na stromych podjazdach ani o milimetr nie ucieknie w dół i nie trzeba do tego ręcznego

Tutaj brzmisz tak, jakbyś sobie z manualnymi skrzyniami nie radził albo był strasznym leniem ;-)

herc napisał/a:
na automacie silnik ma większą żywotność,

Z tym argumentem się nie zgadzam do końca.
Oczywiście jak manual trafi na "jełopa", który nie wie na jakim biegu z jaką prędkością się jeździ, to silnik długo nie pociągnie... ale, gdy ze skrzyni manualnej korzysta się z głową, to żywotność będzie taka sama jak w automacie.

herc napisał/a:
automat ogólnie ma większą żywotność niż manualna skrzynia, pod warunkiem że się go używa z głową

No widzisz... "z głową". ;-)
To samo dotyczy skrzyni manualnej.

Spektakularnych awarii skrzyni automatycznej Jatco w R75 było kilka przypadków na forum. O awarii skrzyni manualnej (Getrag) zero postów.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 22:28   

piter34 napisał/a:
A jak jedziesz w trasie i chcesz wyprzedzić, to co robisz?


Wciskam gaz do końca i sobie sam redukuje :P

piter34 napisał/a:
Tutaj brzmisz tak, jakbyś sobie z manualnymi skrzyniami nie radził albo był strasznym leniem


radzić sobie radze i lubię manualną skrzynie prawie co dziennie jeżdżę oplem omegą na manualu, ale jakoś wole automat leń jestem :mrgreen:

piter34 napisał/a:
Spektakularnych awarii skrzyni automatycznej Jatco w R75 było kilka przypadków na forum


jak sie nie umie automatem posługiwać to tak robi
 
 
 
Wojtek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2001
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 22:42   

piter34 napisał/a:

Spektakularnych awarii skrzyni automatycznej Jatco w R75 było kilka przypadków na forum. O awarii skrzyni manualnej (Getrag) zero postów.


Troszkę tendencyjnie zagrałeś :wink: . Kilka manuali (nie Getraga) już tu widzieliśmy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 08:27   

Czyli wygląda na to, że przy wyborze skrzyni należy kierować się nie żywotnością, ale tym czym kierowca lubi się bawić podczae jazdy: dźwignią biegów, czy kolanem pasażerki :mrgreen:

Z resztą wygoda kożystania z automatu jest nie zaprzeczalna: nie trzeba rezygnować z ww kolanka na rzecz zmiany biegów :razz:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Mar 12, 2008 09:31   

herc napisał/a:
Wciskam gaz do końca i sobie sam redukuje :P

No ale przecież napisałeś, że R600 to nie auto do wyścigów, odpierając (moim zdaniem nieskutecznie) mój argument, że R600 w automacie jest sporo wolniejsze niż w manualu (przy takim samym silniku).
W manualu szybciej wyprzedzisz, jest większe bezpieczeństwo czynne. ;-)

herc napisał/a:
jak sie nie umie automatem posługiwać to tak robi

No widzisz. "Tu" trzeba odpowiednio i "tam" też ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 14:30   

piter34 napisał/a:
No ale przecież napisałeś, że R600 to nie auto do wyścigów, odpierając (moim zdaniem nieskutecznie) mój argument, że R600 w automacie jest sporo wolniejsze niż w manualu (przy takim samym silniku).


Ale się czepiasz :P przecież nie zaprzeczałem że manual jest szybszy niż automat ;) ja wiem swoje i Ty wiesz swoje, ja wole wygodę i tak jak napisał truten23, kolano pasażerki :mrgreen:

Więc nie ma co się kłócić bo każdy woli co innego ;)
Ostatnio zmieniony przez herc Sro Mar 12, 2008 17:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Mar 12, 2008 17:03   

herc napisał/a:
Ale się czepiasz :P przecież nie zaprzeczałem że jest szybszy niż w manualu

Nie zaprzeczałeś ze co jest szybsze niż w manualu?

herc napisał/a:
Więc nie ma co się kłócić bo każdy woli co innego ;)

Dokładnie ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 17:13   

herc czyli ja napisał/a:
przecież nie zaprzeczałem że jest szybszy niż w manualu


:hahaha: coś mi nie wyszło

już poprawione ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Automat spalanie
Hill Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Lis 06, 2017 00:22
the_seba86
Brak nowych postów [R416 automat] Przegub - poszukiwania
kostrzewa28 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pią Wrz 25, 2009 18:22
kostrzewa28
Brak nowych postów [R416] Automat wymiana oleju
jedrula49 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Kwi 05, 2007 10:38
piter34
Brak nowych postów [R 416Si 96r.] Przód jak w R45. Czy da rade?
Czy możliwy jest "przeszczep" zderzaka i lamp z r45 do r400?
slax Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Paź 11, 2009 22:13
slax
Brak nowych postów [R45] HGF-Zdjęcie i założenie głowicy-czy dam radę?
robczach Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Kwi 05, 2015 20:32
gregor13



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink