Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
mam problemy z ogrzewaniem a co najważniejsze z chłodzeniem silnika wywala wodę a mechanik twierdzi że to nie uszczelka wieć co ? może w tych artykułach znajdę odpowiedz
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Sty 14, 2011 00:31, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 08:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
sprawdziłem przez 2 godzinki termostat ( jego poprostu nie ma jest tylko obudowa a środek jest pusty do tego podczas wzrostu temperatury nie włancza się wiatrak, wydaje mi się że przyczyna jest znaleziona braku ogrzewania i wzrostu temperatury w korkach do wrzenia wody ale dlaczego ktoś wywalił ten termostat i jeszcze jedno jak nareperować wiatrak ???
1. zmień temat zgodnie z zasadami
2. wymień korek zbiorniczka wyrównawczego
3. gdzie tą wodę wywala ?
4. kopci na biało ? masz majonez w zbiorniczku ? grzeje się ?
W artykułach znajdziesz odpowiedź, ale musisz poszukać mnóstwo już zostało napisane na temat HGF ...
wodę wywala ze zbiorniczka wyrównawczego , nie kopci na biało w zbiorniczku nie ma syfu , pozatym temperatura skacze gwałtownie jak stoję w korkach , ach sprawdziłem termostat nie ma go jest tylko obudowa pozatym nie włancza się wentylator ,,, mam to autko od tygodnia i poprostu mnie już męczy a jeżeli chodzi o hgf nigdzie nie mogę tego znaleśc
no ale jak ci wywala ta wode? napisz cos wiecej. wywala na cieplym pracujacym silniku po odkreceniu korka? czy przez korek jakos cieknie? opisz wszystko, przeciez my tego nie widzimy. jezeli nie masz majonezu w zbiorniczku, na bagnecie ani pod korkiem, jesli nie kopci na bialo to na bank nie masz HGF. i nie mow ze nic nie mozesz znalezc o HGF bo to chyba najczesciej opisywany problem na tym forum, nie mowiac juz o artykulach na stronie klubowej
a co do temp w korkach to mam tak samo i podejrzewam ze nie ja jeden. to auto bardzo nie lubi korkow. musisz tylko miec pewnosc ze wentylator sie wlacza w odpowiednim momencie i ze korek wypuszcza nadmiar cisnienia.. ja mialem zepsuty korek i rozsadzilo mi dwa weze. a moglo skonczyc sie gorzej...
ja stawiam na zapowietrzony uklad, poszukaj postow o odpowietrzaniu bo tez bylo pelno albo daj mechanikowi. moze przy okazji wyjasni sie sprawa z wiatrakiem. nie wiem dokladnie jak zapowietrzony uklad wplywa na czujniki temp, ale pamietam ze znowu moj wiatrak wariowal przed odpowietrzeniem.
i nie zaczynaj 2 roznych tematow dla jednego problemu
masz pewność że wentylator jest popsuty? mozesz sprawdzić czy działa załączając klimatyzacje i nawiew w kabinie na maksa powinien sie załaczyc
drugi sposób to odpiecie czujnika temperatury na załączonym silniku ( u mnie załączyły sie dwa po tej czynności)
sprawdziłem przez 2 godzinki termostat ( jego poprostu nie ma jest tylko obudowa a środek jest pusty do tego podczas wzrostu temperatury nie włancza się wiatrak, wydaje mi się że przyczyna jest znaleziona braku ogrzewania i wzrostu temperatury w korkach do wrzenia wody ale dlaczego ktoś wywalił ten termostat i jeszcze jedno jak nareperować wiatrak ???
brak termostatu może być powodem wyrzucania wody, a brak ogrzewania wskazuje na zapowietrzenie układu.
wiatrak Ci się nie będzie włączał jak termostat jest wywalony, albo chociaż przepuszcza, bo przecież silnik się w życiu nie nagrzeje porządnie
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
dzięki panowie za cenne uwagi ale temat mnie autorko rozbraja na trasie sprawuje sie cudownie jest dynamiczne ale jak stanę w korku to pajacuje widzę jak spod maski wali para wody a zbiorniczek mało nie eksploduje wiatrak raz się włancza raz wali w kulki nie wiem czy czujnik mnie oszukuje czy co !!!!!!!!!!!!! komfort jazdy jaest jak na te lata bajer
[ Dodano: Pią Kwi 18, 2008 18:10 ]
jak brak termostatu może wpływać na wywalanie wody jak układ jest centralnie otwarty tojc est zabieg który według mnie ukrywa wyj.... uszczelkę
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów (jako że jest to mój pierwszy post na forum chciałem się przywitać).
Nie jestem specjalistą od Roverków, ale w moim R400 1.6 co nieco już pogrzebałem.
Jeszcze nigdy nic na tym forum nie napisałem, ale nie mogłem się powstrzymać, bo wydaje mi się, że wiem, gdzie może tkwić problem. Jeśli dobrze zrozumiałem, to nie masz termostatu (jesteś tego pewien, zajrzałeś do środka i nie było go tam, gdzie miał być).
maciekkozak napisał/a:
sprawdziłem przez 2 godzinki termostat ( jego poprostu nie ma jest tylko obudowa a środek jest pusty
Spowoduje to, że płyn chłodniczy krąży głównie dużym obiegiem (mały obieg=nagrzewnica wnętrza,duży obieg=chłodnica), gdyż termostat jest odpowiedzialny za otwieranie dużego obiegu, gdy temperatura przekroczy pewną wartość (gdy jest zamknięty, to płyn chłodniczy krąży tylko małym obiegiem). Zatem u Ciebie płyn krąży dużym i małym naraz (jeśli u Ciebie jest tak, jak fabryka dała). Jako że mały ma mniejszą drożność (węższe rurki), możesz nie odczuwać ciepła z nagrzewnicy (trochę to pokrętne), albo jest wogóle nie drożny.
maciekkozak napisał/a:
do tego podczas wzrostu temperatury nie włancza się wiatrak, wydaje mi się że przyczyna jest znaleziona braku ogrzewania i wzrostu temperatury w korkach do wrzenia wody
Jeśli wiatrak Ci się nie włącza, to po dłuższej cięższej eksploatacji płyn się w końcu zagotuje i stąd to "wrzenie", o którym piszesz.
Pierwsze, co bym zrobił, to jak koledzy napisali:
-założył termostat
-naprawił wiatrak (czujnik temperatury, kable, wiatrak)
-sprawdził, czy węże od małego obiegu się nagrzewają (po założeniu termostatu)
Dodam tylko, że moje spostrzeżenia odnoszą się do układu chłodzenia R400 1.6 98 (takiego posiadam) i mogą być nieodpowiednie, jeśli w Twoim jest inna budowa (nie sprawdzałem w RAVE).
Powodzenia i nie martw się, nie wygląda to tak strasznie (koledzy wykluczają HGF). I pamiętaj, że masz tu (na forum) ekipę fachowców, którzy chętnie pomogą (sam usunąłem kilka usterek w moim aucie posilając się lekturą tego forum).
Sorki że piszę haotycznie ale martwi mnie ta sprawa bo boję się bujnąć furką na odległość większą niż 50 km a zakupiłem go z tym zamiarem że będzie mi służł
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum