Wysłany: Czw Maj 15, 2008 09:35 [MG ZT] Sprzęgło lub cos ?
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam,
wydaje mi sie ze "dosiegla" mnie sprawa sprzeglta ale....
Od kilku miesiecy juz, zdarzalo sie, ze np. podczas wyprzedzania czulem ze obroty rosna a predkosc sie nie zwieksza. Dzialo sie tak przez chwile i wszystko wracalo do normy.
Takie sytuacje zdarzaly sie niezwykle rzadko.
Niestety od kilku dni pojawia sie i to juz w najmniej odpowiednich momentach.
Np. podjezdzanie pod gorke (wcale nie tega) na biegu 4 i 3 oborty leca na max do gory,
a samochod stoi.
Teraz pytanie, czy to sprzeglo sie posypalo czy moze cos cieknie na tarcze i sie slizga?
Co ciekawe z jedynku zbiera sie elegancko z dwojki tez, a reszta przelozen czasami sie poddaje.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 29 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Czw Maj 15, 2008 09:40
Cytat:
Teraz pytanie, czy to sprzeglo sie posypalo czy moze cos cieknie na tarcze i sie slizga?
To się okaże dopiero po rozbiórce ale skoro to się pojawiało narastająco to pewnie koniec okładzin tarczy. Do wymiany komplet tarcza/docisk. Jak przebieg duży to trzeba też będzie sprawdzić koło 2 masowe co by za miesiąc ponownie nie wywalać skrzyni... Przy okazji demontażu polecam wymienić uszczelniacze półosi - wydatek niewielki a pewność na lata.
Cytat:
Co ciekawe z jedynku zbiera sie elegancko z dwojki tez, a reszta przelozen czasami sie poddaje.
Zupełnie normalny objaw. Kwestia wielkości sił działających na sprzęgło na poszczególnych biegach...
Ostatnio zmieniony przez lamer Czw Maj 15, 2008 09:41, w całości zmieniany 1 raz
Wlasnie. Nie chce dwa razy placic za robote, wiec nawet jesli to tylko tarcza to wymienie cale i zakupie jeszcze ten cholerny wysprzeglik (tak radzi SanSei Mariusz). Podobno uzycie starego nie poplaca bo za kilka chwil zacznie przepuszczac.
Rozmawiajac z Tomim dowiedzialem sie, ze wysprzeglik od benzyny jest tanszy niz ten do diesla. Co ciekawe pasuja oba i da sie tego od benzyny zamontowac w dieslu. Problemem sa przewody (jedne krotsze drugie dluzsze) ale sie da.
Pytanie do kogos kto w tej materii siedzi, mozna zaoszczedzic te 100-200 zl czy nie warto?
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Marian ty sie nie wydurniaj tylko telefon odbierz.
Powiedz mi w tajemnicy w smsie czy gdzies jesli chcialbym to wszystko robic przez Was serwis i miec na to kwita i zpalacic karta to ile bede musial fizycznie wydac?!
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Marek sprzęgło na 100 % miałem to samo, do wymiany : tarcza sprzęgła, docisk, łożysko
co do wysprzęglika, ja bym nie oszczędzał. 100 zł to nie tak duzo... zapomnisz o tym za tydzien a zabawa z tymi kablami jest smieszna, połączysz to na szybkozłączce a nie daj Boże rozłączy Ci sie to w trasie i czeka Cie zabawa z strzykawką, płynem i odpowietrzaniem
Marek, nie zmieniłem profilu. roverek juz jest 75 wymieniałem całe sprzęgło, działo sie to samo ale w stadium juz duzo bardziej rozwiniętym za całe kąpletne sprzęgło dałem 750 zł + 300 zł robocizna
Witam.Miałem to samo u siebie,wymiana kompletnego sprzęgła dała efekt taki,że mam nowe sprzęgło i tyle.Po około dwóch miechach zaczęło się dziać to samo,no może trochę rzadziej.Podjechałem do mechanika,który stwierdził,że to wysprzęglik,mimo tego,że nie było wycieków.Zakupiłem nowy wysprzęglik u Tomiego,gość wymienił, bryka kręci aż miło.Moja rada-zacznij od wysprzęglika.pozdrawiam.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Nie Maj 18, 2008 11:12
Na dwumase za wcześnie. A jeśli chodzi o tarcze, to u mnie po 70 tyś zdarta była.
A wysprzęglik jest plastikowy i się wyciera z czasem, a moim zdaniem to można by go rozebrać, gdyby tak założyć grubszą uszczelkę(oring) to nie wiem czy by to nie sprawdziło się i wysprzęglik działałby dalej. Widziałem aukcje przemo285 i tam jest wysprzęglik za 350zł i w opisie pisze że jest wzmocniony i dłużej wytrzymuje niż te wcześniejsze.
No dobra!
Zrobione. Okazalo sie, ze tarcza sprzegla padla do 0
Jeszcze chwile i nitami zwalilbym sobie kolo 2masowe.
Wymienione na kpl. sprzeglo i wysprzeglik firmy SACHS tu uklony w kierunku TOMATEAM!
Z racji, ze Mariusz418 nie mogl w terminie przed zlotem dokonac tej naprawy
bylem zmuszony naprawiac u swojego mechanika w Falenicy
Ma juz wprawe i jak cos to moge z czystym sumieniem odeslac
Dziekuje za wszystkie sugestie i porady.
Specjalne podziekowania dla Mariusz418 za konsultacje ONLine przy demontazu i montazu .
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum