Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Pali dychę w mieście !
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Pali dychę w mieście !

Zbyt duże spalanie.
Autor Wiadomość
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



  Wysłany: Wto Cze 03, 2008 12:45   [R400] Pali dychę w mieście !
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam,

Kopie, szukam, ale na zapytajki typu "pali", czy "spalanie" wywala dziesiątki wątków różnej maści. Poproszę zorientowanych o przekierowanie na odpowiedni wątek, albo wsparcie "merytoryczne".

Rover 400, diesel, motor 2 litry, 98r.
W mieście pali 10l ONu :(
A miał być dieselek, spoko spalanie, itd.

Fakt z pracy - 9 km jadę 1,2... 1,2... czasami 3 ;)
Jednak 10l na diesla to imo i tak za dużo.

Jakieś rady?

Czy można dać ciała przy wymianie paska, aby czuć to było na paliwie?
Mechanik twierdzi, ze nie ma mowy i że wie z czym co się je, i że niejeden motor składał. Dymek ok (ani ciemny, ani jasny) - bez zarzutu - nawet na zimnym. Kopie rano (nawet w chłodny - "skrobany" dzień) od przyłożenia palca. Tylko jak dla mnie jest mułowaty i nie ma tego powera, którego miał przed wymianą paska i babraniu w rozrządzie.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 20, 2011 00:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 03, 2008 12:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 13:08   

a kąt wtrysku ustawiał mechanik po wymianie paska ?? od tego bym startował ;) kąt ma wpływ i na spalanie i na "kopa".
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 13:23   

No, nie do końca wiem, czy ustawiał, czy nic nie ruszał. Byłem u niego i on mówi tak... ustawienia w roverze są dość specyficzne, do tego dwa paski więc zawsze bardzo uważam na te tematy. Po drugie przestawienie choćby o ząb w którąś ze stron powoduje bardzo wyraźne i czytelne dla mechanika objawy na rurze wydechowej (kopci na jasno, albo ciemno). Laik może nie zwrócić uwagi. Mechanik zawsze. U pana tez uważałem na wszelkie ustawienia, a dymek z rury - proszę spojrzeć - ma pan wręcz ekologiczny. ;) . Proszę podjechać kiedyś przy okazji, jak będzie komputer, to podepniemy go jeszcze pod kompa, może coś zobaczymy.

Ale to było zaraz po zakupie auta, wymianie paska, itd. gdy stwierdziłem, że dla mnie jest mułowaty. Olałem temat i nie podjechałem pod ten komputer. Dziś do kolekcji doszło jeszcze - jak dla mnie - za duże spalanie (bo kilka razy mu podlałem). Więc sprawa jakby zaczynała się zazębiać. Nie dość, że muli, to jeszcze żre. Czyżby coś jednak ZEPSUŁ przy regulacjach? mimo alergii na wszelkie warsztaty i pozostawianie auta gdzieś, chyba się przemogę i oddam go do przetrzepania.

I jeszcze coś.
Może paliwo ?? ?
Gość polecił mi lanie ON verva.

Tak się składa (teraz to sobie uświadomiłem), że zalewałem zawsze to samo paliwo i zawsze w tej samej stacji (leję nawet zawsze z tego samego samego dystrybutora! :) - koło domu.

Jakieś jeszcze rady, sugestie, spostrzeżenia?

Proszę dobierać bardziej cenzuralne słowa ;)
Ostatnio zmieniony przez thef Wto Cze 03, 2008 20:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 13:39   

pasek sie wyciąga przecież odrobinę i to, że się nie pomylił, to nie znaczy, że kat się nie zmienił ;) Znajomemu też mechanik wymieniał i nie ustawił kąta i po wymienie nie to auto było. Pojechał na regulację kąta i wszystko wróciło do normy. ;) Sprawdź ten kat wtrysku ;) I przy okazji błędy kompa (to możesz samemu) ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 19:48   

Przecież ja jestem typowym przykładem złego ustawienia pompy po wymianie rozrządu.
Tylko u mnie charakteryzowało się tym, że nie miałem mocy w dolnych zakresach obrotów.
Mechanik po wymianie rozrządu - mieszał przy pompie "na oko". Tak więc jedź do mechanika z KTSem, niech odczyta kąt wtrysku i ustawi go pomiędzy 2 a 4 stopnie. Od tego trzebaby zacząć.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 21:31   

No... trafniej ujęte. Właśnie tak mógłbym to ująć. Przy wolnej jeździe, 1ka, 2ka... niskie obroty jest właśnie bardzo mułowaty. Często słyszę, jak to roverki się zbierają na skrzyżowaniu. Mój jest teraz bardzo ciężki (a o pisku gum można zapomnieć - nie to, że chce tak jeździć, tylko powinienem móc, gdybym chciał - prawda?). Jak już ma te 60-70 km i przeskoczę 2000 obrotów, docisnę, to jakby tutaj dopiero zaczynał iść po zapięciu się turbo. I gubi się te wrażenie, że nie ma mocy, bo... wtedy idzie, a to jest jak mówisz. Kicha jest, gdy jest wolno i na niskich obrotach.
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 03, 2008 21:46   

Turbina porządnie dmucha dopiero od 2000 obr ;) Popatrz na wykresy z hamowni autek z silnikiem SDi (znajdziesz je z dziale Tuning mechaniczny - wątek Hamownia w ZG).
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 22:04   

No tak tak. wiem. I właśnie to turbo pow. 2000 obr. "ratuje sytuacje". Póki turbo się nie zapnie jest właśnie mułowaty.
 
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 06:33   

POjedź na KTSa i sprawdz kąt wtrysku - to raz, dwa - niech fachman ustawi Ci pompę;)
Gdybyś był w okolicach Głogowa - polecam wycieczkę do Osowej Sieni k/Wschowy do Pana Preisnera.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 07:22   

>> Pojedź na KTSa (...)

Co to jest KTS ?
Komputr?
 
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 07:32   

JeRRy3D napisał/a:
Co to jest KTS ?

To jest narzędzie diagnostyczne, czyli tester do pomp wtryskowych BOSCHa, które są na wyposażeniu naszych R.
Czasami podobno Autoryzowany Servis Boscha potrafi się wpiąć - ale np. w Zielonej Górze przez 30 minut nie potrafili się wpiąc i się poddali.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
tiruces 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 139
Skąd: Brzeg Dolny/Wrocław



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 20:52   

Również polecam zakład w Osowej Sieni !! Zdiagnozują i na pewno ustawią prawidłowy kąt wtrysku.
 
 
danielp 



Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 74
Skąd: Pułtusk



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 21:05   

Witam a ile wogóle kosztuje takie ustawienie katów wtrysków ?? I sprawdzenie pompy ?
 
 
 
tiruces 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 139
Skąd: Brzeg Dolny/Wrocław



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 21:21   

Samo sprawdzenie na kompie chyba 80zł a ustawienie nie wiem, bo miałem ok
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Czw Cze 05, 2008 13:33   

tiruces napisał/a:
Samo sprawdzenie na kompie chyba 80zł


Lokalny magik od pomp też coś koło tego zaśpiewał - ok. 70 zł diagnostyka pompy kompem (co jest imo zdzierstwem, bo ta usługa akurat nie wymaga ani pracy, ani czasu, ani nawet umiejętności - tyle, że ten komp i soft musi sie zwrócić - inna sprawa, że ta cena będzie raczej rosnąć a nie maleć z biegiem czasu, więc to wytłumaczenie ceny "na siłę" :) .
 
 
 
kazik76 



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 3
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Cze 07, 2008 19:08   katastrofa!

dzis gdy odpalilem mojego 400 SDI uslyszalem tusz po odpaleniu skok na wysokie obroty(ale tylko na na 1-2 sekundy)po tym obroty schodza do normy ale w miedzyczasie zapala sie kontrolka od silnika..i jescze mi muli cos,co to moze byc?dzieki z gory
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sob Cze 07, 2008 23:12   

kazik76, nie rozumiem dlaczego piszesz w innym temacie o swoim problemie. Przeczytaj zasady kącika KLIK i napisz nową wiadomość !

PS Sprawdź błędy komputera (instrukcje znajdziesz na stronie klubowej, w dziale Artykuły.)
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Jusci 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 58
Skąd: Zamość



Wysłany: Pon Lip 28, 2008 22:34   

Może ja się podepnę do tematu.
Od czasu wymiany rozrządu nie mogę sobie poradzić z podwyższonym spalaniem.

Rozrząd robił mi facet który nie miał możliwości podpięcia do komputera, więc gdy zauważyłem że więcej pali pojechałem na komputer. Po podpięciu okazało się że kąt wtrysku ustawiony jest na 4 st, żadnych błędów.
Skoro kąt wtrysku jest ok to czy może być tak że rozrząd jest źle ustawiony np o jeden ząbek?
Samochodem jeździ się jak przed wymianą - dynamika, odpalanie.

Poza tym mam dziurawy wydech.
Czy w dieslu nieszczelny wydech ma wpływ na spalanie (tak jak w benzyniakach nieszczelny wydech zaburza odczyty sondy lambda przez co spalanie może wzrosnąć).
_________________
Pozdro!
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Wto Lip 29, 2008 12:18   

Jusci napisał/a:
czy może być tak że rozrząd jest źle ustawiony np o jeden ząbek?


Jak najbardziej może tak być .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Jusci 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 58
Skąd: Zamość



Wysłany: Sro Lip 30, 2008 19:40   

Jary napisał/a:
Jusci napisał/a:
czy może być tak że rozrząd jest źle ustawiony np o jeden ząbek?


Jak najbardziej może tak być .


No i jest. Miałem dziurawy wydech więc nic nie było widać. Teraz wydech jest szczelny i widać dym. Przy lekkim przygazowaniu na jałowym dymi niebieskawo. Przedtem wcale nie dymił no chyba że porządnie dostał w pedał.
Nie wiem tylko co zrobić: czy jechać do fachmana który mi wymieniał rozrząd niech poprawia; czy dać se spokój i zajechać na porządny warsztat. Być może sam się czepię bo sporo to wszystko zaczyna kosztować.
_________________
Pozdro!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Spore spalanie w mieście
kub4 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pią Gru 12, 2008 21:47
gpredki
Brak nowych postów [R400] Duże spalanie w mieście z 9l do 15 l/100
Tytus_K Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Mar 11, 2009 19:04
Tytus_K
Brak nowych postów [R400 SDI 2.0 '98] nie pali silnik
gege73 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Paź 13, 2009 07:28
PHJOWI
Brak nowych postów [R400] Pali na dwa cylindry
NADART Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Lip 17, 2008 20:25
NADART
Brak nowych postów [r400] pali żarówki
czyli walka o światło
Drill Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Lip 12, 2009 11:29
luqar



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink