Wysłany: Wto Cze 10, 2008 08:59 SOLVED [R214i 8v 98] zgrzyt podczas jazdy
Witam wszystkich.
Mam pytanko. Podczas jazdy słyszalny jest wyraźny zgrzyt - mi to przypomina odgłos rozrusznika małego fiata. Dzieje się to w różnych momentach - czasami nie ma wogóle. Wiem że muszę wymienić sprzęgło ( łożysko szumi na postoju ) ale czy ten zgrzyt może pochodzić od sprzęgła czy może to być coś jeszcze innego? Za każdą pomoc i wskazówkę dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez piter34 Wto Lut 03, 2009 13:42, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 10, 2008 08:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
To zgrzytanie to na prostej - nie na skręcaniu. Właśnie dziwne to dla mnie że raz jest innym razem nie. A inne objawy sprzęgła? hmm - biegi wchodzą bez problemu - jedynie to szum łożyska w sprzęgle i nie wiem - jest jeszcze takie coś że puszczając sprzęgło-w połowie wyczuwam skok na pedale no i to że jest cholernie twarde. Z tym zgrzytem to naprawdę nie żartuję - przypomina odgłos rozrusznika (metaliczny dźwięk).
Może jakbyś nagrała ten odgłos, to cosik więcej dałoby się poradzić
Spróbuj podjechać do jakiegoś mechanika, żeby przynajmniej spróbował zlokalizować przyczynę.
Byłam u mechanika wsiadł w auto - wyjechał z warsztatu - nie zdążyłam się obejrzeć jak wrócił - i krzyknął : wymiana sprzęgła 300 zł + sprzęgło. Nie wiem czy on wiedział do jakiego auta chociaż wsiadł. Expresowa diagnoza mnie zaskoczyła - cena zresztą też. Dlatego was pytam o porady. Dzięki Paul za sugestie .
Mozna by powiedziec ze mialem cos podobnego, podczas wciskania sprzegla slychac bylo szum i wibracje na pedale sprzegla.
Byl takze taki jakby skok w polowie. Rozebralem sprzeglo i sie okazalo, ze lozysko oporowe wypilowalo sobie dziure w wycisku do tego stopnia ze te listki w wycisku prawie ucielo.
W Twoim przypadku moze byc podobnie, i te malutkie kawaleczki moga robic ten zgrzyt.
A po drugie. Jesli slyszysz lozysko oporowe na postoju kiedy nie uzywasz sprzegla, to byc moze pompka nie odbija i lozysko caly czas chodzi(a nie powinno).
Jesli sie myle poprawcie i nie bijcie za mocno
A to moje sprzeglo przed wymiana
sprzęgło wymienione i zgrzyt nadal występuje ale tylko w okolicy 2 tys. obrotów i tylko na biegu w czasie jazdy
dodano - 31.01.2009
Usterka naprawiona - w/w zgrzyt pochodził od luźnej blachy osłaniającej tłumik. Ta blacha wpadała w wibracje tylko w czasie jazdy dokładnie przy 2000 obr. Taka błahostka a tyle myślenia i niepokoju. Nie wiem czy tak może być ale pozbyłam się tej osłony na dobre.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum