Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Radio i nagłośnienie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: apples
Pią Paź 19, 2012 18:00
[R75] Radio i nagłośnienie
Autor Wiadomość
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



  Wysłany: Sob Sie 16, 2008 16:13   [R75] Radio i nagłośnienie
Typ: CDT Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam wszystkich. W dniu dzisiejszym jak każdej soboty czyściłem swojego Roverka, za marzyło mi się odświeżenie układu wentylacji specjalną pianką do tego. Na początku zrobiłem to od środka a później od strony filtra pyłkowego ( tak jak pisało na opakowaniu ). Od kokpitu wszystko było ok. Problem tkwi w tym, że jak wypryskiwałem od filtra pyłkowego ( radio było włączone ) nagle zaczęło szumieć i je natychmiast wyłączyłem. Gdy skończyłem czyścić chciałem włączyć radio i niestety coś padło. Radio wszystko chodzi, tzn wyświetlacz, można zmieniać fale, zmieniać na kasetę i CD, ale nie ma żadnego głosu.

Radio mam oryginalne rovera. Co się mogło stać? Czy może ktoś mi pomóc ? Bezpieczniki sprawdziłem, są ok ( pod maską koło akumulatora ) Chyba ze gdzieś są jeszcze inne ?? Proszę o pomoc. Dzięki z góry. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 13, 2010 01:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 16, 2008 16:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Sie 16, 2008 17:18   

Bezpieczniki są pod schowkiem nad nogami pasażera.
Nie czytałeś nigdzie na forum, że w R75 się nie stosuje pianki? :shock:
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Sie 16, 2008 18:20   

Nigdzie nie czytałem, że w R75 nie można pianki. To prawda co piszesz ? Czemu to jest zabronione ? Proszę o większą pomoc. Pozdrawiam
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Sie 16, 2008 18:32   

Ja tez odgrzybialem pianka i wszystko dziala ale czyscilem tylko od srodka kratkami wentylacjii.Rowan zapodaj jakiegos linka gdzie to czytales
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Sie 16, 2008 19:09   

Było na forum sporo o tym, ale to zanim wy obaj się zarejestrowaliście. Postaram się znaleźć ten topic.
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Sie 16, 2008 19:35   

No właśnie od środka wszystko było ok. No ale przy czytaniu instrukcji użycia pianki do czyszczenia układu pisało iż należy też od filtra pyłkowego. Wiec też tak zrobiłem, no i wtedy się zaczęło :( Jeszcze sprawdzę bezpiecznik pod pasażerem tutaj, ale jak będzie tam ok to co wtedy ??
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Sie 16, 2008 20:33   

se7en86 napisał/a:
Na początku zrobiłem to od środka
tu może leżeć przyczyna. Piana mogła spłynąć na radio w czasie gdy organizowałeś nawiew za filtr kabinowy.
Poprzednio w podobnych wątkach o R75 było pisane żeby uważać zadając pianę do nawiewu kierowcy znajdującego się nad modułem sterowania światłami LCM, ze względu na niebezpieczeństwo jego zalania przez nieszczelne kanały nawiewne. Kanały centralne też nie muszą być szczelne.
Jak byłem na serwisie klimy to klimamechanik puszczał pianę za filtr kabinowy i do kratek wentylacyjnych. Po lekturze postów na ten temat zmieniłem metodę i raz na kwartał pakuję pianę ale tylko za filtr kabinowy. "Stara szafa" zniknęła.
Nawiasem mówiąc kratki nawiewne są za parownikiem, środek powinien przejść przez cały układ. Ale to tylko mój wniosek.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Sie 17, 2008 01:08   

Kto szuka ten znajdzie.Jakims cudem to wyszperalem :) BOCZNIAKI W KLIMATYZACJI :)
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Nie Sie 17, 2008 11:12   

Ja wziąłem się za odgrzybianie zanim poczytałem o tym na forum.Wylałem gdzie się dało półtora opakowania piany i ...nic,wszystko OK.Widać przypadek sprawił,że masz kłopoty.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Nie Sie 17, 2008 21:19   

Dzisiaj sprawa się rozwiązała :) Wsiadłem rano do samochodu, bałem się włączyć radio, żeby sie nie wkurzyć, że popsute. Po kilku godzinach zrobiła to ukochana i radio działa :) Prawdopodobnie coś się zamoczyło, przez noc wyschło i działa ;) Tak więc na przyszłość rada dla wszystkich, aby przy odgrzybianiu układu wentylacji robić to tylko od kokpitu, nigdy od filtra pyłkowego, bo nie wiadomo co może się stać. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za sugestie.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Sie 17, 2008 21:22   

Właśnie, że na odwrót... :wink:
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Nie Sie 17, 2008 21:59   

Rowan w moim przypadku przez kokpit nic nie poszło :) Od strony filtra radio siadło ale już ok ;)
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Sie 17, 2008 23:17   

No tak ale radio jest pod srodkowymi kratkami zaraz.Nie mozesz miec pewnosci gdzie posieklo.Jak dla mnie to z kratek ze srodka pocieklo do dolu na radio i po sprawie a radio wylaczylo Ci sie akurat jak filtr pryskales bo akurat zdazylo sobie wleciec w nie do srodka.Taka moja mala teoria :)
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Sie 18, 2008 14:59   

Zukowaty, moja jest identyczna :wink:
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Sie 18, 2008 16:13   

To sie ciesze Rowan ze chociaz my jednoglosni :P
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Sie 19, 2008 08:36   

Ja twierdze inaczej ;) Rozkręcałem radio i sprawdzałem czy nie zamoczyło się coś. Radio było całe suche z przodu i z tyłu. Tak wiec tutaj nie mogło się popsuć raczej. Odnośnie jeszcze awarii zauważyłem wtedy że szwankowały mi światła drogowe. ( gdy były zgaszone lewe świeciło, mrugało i tak przez kilka minut ) I dlatego uważam, że coś mogło na komputer jakiś nakapać i dlatego coś szwankował. Ale to tylko moje zdanie :) Pozdrawiam
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Sie 19, 2008 08:52   

Nie na komputer, a na moduł świateł. :wink:
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Sie 19, 2008 11:16   

Rowan napisał/a:
Nie na komputer, a na moduł świateł. :wink:

I znowu sie Rovan zgadzamy :P Komputer nie ma nic do swiatel w tym pojezdzie kosmicznym.Tutaj swieczkami steruje modul,ten po lewej stronie z przelacznikiem do swiatel itd.Jak go zalejesz to trza wymieniac a tylo tam masz zapisany oryginalny przebieg wraz z numerem VIN auta i tylko tam nie moznanic za chiny zmienic w cyferkach,wiec to dosc cenny element pod wzgledem merytorycznym.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Sie 19, 2008 11:43   

chyba że wymiana na nowy lsm czysty.

[ Dodano: Wto Sie 19, 2008 12:44 ]
legalnie działający warsztat przy wymianie lsm wystawia pismo co się stało i z jakim przebiegiem , przynajmniej ja tak robie a niestety kilu klientom trzeba było wymienić po np.karcher :(
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Sie 19, 2008 12:11   

Nom.Rover podaje ze silnik mozna myc tylko goraca para.No tak PHJOWI wymiana tylko jaki koszt tego jest bo pewnie troooooszke boli glupota lub niewiedza w tym przypadku
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Radio FABRYCZNE/ORYGINALNE w Roverze
cey code radia - link
Tomaszi Car-audio, nawigacje, radia CB 1 Sro Paź 27, 2010 16:04
Tomaszi
Brak nowych postów [R75] Nagłośnienie, wzmacniacz, radio, zmieniarka
homerinio Car-audio, nawigacje, radia CB 7 Pon Lis 14, 2011 22:53
xROnx
Brak nowych postów [MG ZR] Złe nagłośnienie
norbi Car-audio, nawigacje, radia CB 1 Pon Lis 14, 2011 18:47
Remigiusz
Brak nowych postów [R75] Słabe nagłośnienie
damianz11 Car-audio, nawigacje, radia CB 23 Pon Sty 25, 2010 22:40
jarekb
Brak nowych postów [R400/45/ZS sedan] Nagłośnienie w MG ZS
Gość Car-audio, nawigacje, radia CB 36 Nie Paź 15, 2017 22:55
limciu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink