Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Spadek mocy + wyciek płynu chłodniczego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Spadek mocy + wyciek płynu chłodniczego

co to może być??
Autor Wiadomość
laskarm 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 125
Skąd: Kraków



  Wysłany: Pon Sie 25, 2008 22:56   [R420] Spadek mocy + wyciek płynu chłodniczego
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam wszystkich,
wydarzyła mi się dzisiaj nieprzyjemna przygoda:/ Wyruszyłem w trasę, wszystko OK, autko jechało idealnie. Nagle straciło moc, na piątym biegu trudno było utrzymać stała prędkość (ok. 90 km/h), na 4 ledwo ledwo. Tak jakby ktoś wcisnął hamulec. Dodatkowo zaczęła szybko rosnąc temperatura silnika. Po zatrzymaniu się, kilkukrotnym wyłączaniu i uruchamianiu silnika sytuacja była nadal identyczna. Ruszyłem powoli dalej i dopiero po kilku minutach tak nagle jak auto zasłabło, to wróciło wszystko do normy. Temperatura w ciągu 2 minut wróciła no normy. Tyle, że wyciekł cały płyn z układu chłodzenia. I gdzieś wycieka dalej, bo po zalaniu wody po krótkim czasie znów go ubywa. W momencie zasłabnięcia auto nie dymiło, żadne kontrolki się nie zaświeciły.
Co to może być? I tak samochód w najbliższym czasie odstawiam do mechanika na wymianę rozrządu, więc przy okazji mam nadzieję że rozwiąże się też ten problem. Chciałbym tylko wcześniej mniej więcej wiedzieć, czego się spodziewać. Do tego czasu chyba nie będę ruszał auta z parkingu.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 19, 2011 23:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 25, 2008 22:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Sie 25, 2008 23:05   Re: [R420Di 96r] spadek mocy + wyciek płynu chłodniczego

laskarm napisał/a:
I gdzieś wycieka dalej,


Szukałeś wycieku, nieszczelności .. pojawia się kałuża pod autem ?
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
rybakowy 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 272
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Wto Sie 26, 2008 07:27   

Moze to byc pompa wody albo termostat tylko dziwi mnie ten spadek mocy :shock: chyba ze zatarła sie pompa wody i zaczeła blokowac,pużniej cos w niej strzeliło i płyn wycieka :cool:

Daj znac jak bedziesz wiedział,sam jestem ciekaw bo mam takiego samego fura :smile:
_________________
Kocham Kaśke
 
 
 
Ksionrze 




Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 49
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Sie 26, 2008 07:43   

Na 100% pompa wody u mnie było to samo, spadek mocy plus wyciek. Koszt na szczescie stosunkowo niewielki.
 
 
laskarm 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 125
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Sie 26, 2008 08:00   Re: [R420Di 96r] spadek mocy + wyciek płynu chłodniczego

Skiba napisał/a:
laskarm napisał/a:
I gdzieś wycieka dalej,


Szukałeś wycieku, nieszczelności .. pojawia się kałuża pod autem ?


Pojawia się kałuża pod autem. Stojąc przodem do auta to tak z lewej strony.

W tym tygodniu będę się kontaktował z mechanikiem, jak będę miał ostateczną diagnozę to na pewno napiszę. Może faktycznie to jest wina pompy wody.
 
 
Ksionrze 




Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 49
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Sie 26, 2008 08:40   

Czyli dokladnie tak jak u mnie-jestem prawie pewien ze pompa
 
 
laskarm 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 125
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Sie 26, 2008 08:54   

rybakowy napisał/a:
Moze to byc pompa wody albo termostat tylko dziwi mnie ten spadek mocy :shock: chyba ze zatarła sie pompa wody i zaczeła blokowac,pużniej cos w niej strzeliło i płyn wycieka


A jeśli pompa wody by się zatarła, to nie strzeliłby pasek rozrządu??
 
 
Ksionrze 




Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 49
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Sie 26, 2008 09:16   

Niekoneicznie sie musiala zatrzec pewnie puscila gdzies na uszczelniaczu i tyle
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Sie 26, 2008 09:20   

laskarm napisał/a:
A jeśli pompa wody by się zatarła, to nie strzeliłby pasek rozrządu??
Pompa wody w dieslu jest na pasku wieloklinowym.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sie 26, 2008 09:35   

dodam, że pompa jest "z tyłu" pompy wspomagania układu kierowniczego. Od góry po zdjeciu pokrywy silnika widać ją poniżej alternatora (w wersji z klimą)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
laskarm 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 125
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Sie 26, 2008 09:45   

Brt napisał/a:
dodam, że pompa jest "z tyłu" pompy wspomagania układu kierowniczego. Od góry po zdjeciu pokrywy silnika widać ją poniżej alternatora (w wersji z klimą)


Hmmmmm, niedawno zauważyłem, że sprężarka od klimy od góry była mokra, teraz też jest. Prawdę mówiąc zbagatelizowałem sprawę. Czyli możliwe, że już wcześniej był jakiś wyciek z tej pompy wody, skoro umieszczona jest pod alternatorem to płyn spływał na sprężarkę :hm:

Zastanawia mnie tylko jeszcze ten nagły spadek mocy. A może turbina pada?
Dzisiaj rano żeby uruchomić auto musiałem je trochę dłużej pokręcić, po odpaleniu pojawiło się nieco białego dymu.

[ Dodano: Pią Sie 29, 2008 11:45 ]
Witam,
dzisiaj dostałem potwierdzenie diagnozy od p. Midowicza.
Za wyciek płynu chłodniczego odpowiedzialna jest pompa wody.
Teraz niech popatrzę kto tu pierwszy o pompie napisał i niech znajdę przycisk pomógł;)

Pozdrawiam
 
 
rybakowy 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 272
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Sob Sie 30, 2008 16:28   

TO jeden problem masz z głowy a spadek mocy hmmm trudno powiedzec,moze fakt turbo soe kończy.Jeśli chodzi o odpalanie rano to zalerzy,jak jest chłodno to nawet po podgrzaniu świec nie odpala na rys,mowa tu o modelu Rover 420 Di lub SDi z 3 świecami żarowymi,ja mam takiego i czyc brak tej 4 :>
_________________
Kocham Kaśke
 
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sie 31, 2008 05:46   

rybakowy napisał/a:
Jeśli chodzi o odpalanie rano to zalerzy,jak jest chłodno to nawet po podgrzaniu świec nie odpala na rys,mowa tu o modelu Rover 420 Di lub SDi z 3 świecami żarowymi,ja mam takiego i czyc brak tej 4
Dlaczego? Przy przepalonych wszystkich świecach przy -5 odpalał po 5 s kręcenia, a teraz przy sprawnych świecach to nie było problemów nawet przy -15 (jeżeli jest aku jest bez zarzutu)
 
 
rybakowy 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 272
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Nie Sie 31, 2008 11:53   

Wiesz jak kupiłem roverka to tez miał sprawną tylko jedną świece i odpalał ale po wymienie to nie to auto lecz czuje brak tej jednej w porównaniu z innymi autkami .one po podgrzaniu palą i idą a rover jak odpali to chwile normuje obroty bo jeden cilinder nie jet dogrzany
_________________
Kocham Kaśke
 
 
 
laskarm 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 125
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 21:33   

Jutro rano odbieram autko :mrgreen: będę wiedział wszystko dokładniej co z nim było nie tak.

[ Dodano: Sro Wrz 03, 2008 21:45 ]
A więc tak:
- główną przyczyną wycieku płynu byłą pompa wody, zatarła się. Mogło to spowodować chwilowy spadek mocy w momencie, kiedy ją "złapało"
- dodatkowo (ale to i tak było planowane we wrześniu) został wymieniony kompletny rozrząd, uszczelka pod miską olejową, olej wraz z filtrem

Z rzeczy, które muszę w najbliższym czasie zrobić:
- wymienić gruszkę koło pompy paliwa (prawdopodobna przyczyna cofania się paliwa co powoduje problemy z uruchomieniem auta po dłuższym postoju, po dopompowaniu gruszką auto odpala bez problemów) - wie ktoś, gdzie w Krakowie można dostać taką gruszkę i jaki jest jej mniej więcej koszt?
- turbina zaczyna dziwnie "świstać" już przy ok 1,5 tys obrotów, muszę ją dodać do regeneracji. Może ktoś polecić jakiś warsztat również w Krakowie lub w okolicach? Podobno w Mielcu bardzo dobrze regenerują, a to miasto jest akurat na trasie z Krakowa w moje rodzinne strony;)

Pozdrawiam:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 2.0 iDt] wyciek płynu chłodniczego
liberoy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Paź 30, 2010 16:16
szoso
Brak nowych postów [R45] Wyciek płynu chłodniczego
ale,kurczę, jakiś dziwny
eszet Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sro Sie 22, 2007 11:29
eszet
Brak nowych postów [R45] Wyciek płynu chłodniczego
bogski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Kwi 29, 2012 19:15
Gość
Brak nowych postów [R414]wyciek płynu chłodniczego
jacek_legnica Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Lut 15, 2017 15:37
iktorn73
Brak nowych postów [R416] Wyciek płynu chłodniczego
dom_n_k Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Cze 30, 2008 14:00
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink