Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED [R220 SDI]nie odpala po zalaniu - woda w silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SOLVED [R220 SDI]nie odpala po zalaniu - woda w silniku
Autor Wiadomość
bizkid 




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 75
Skąd: śląsk



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 17:56   

Piter1986 napisał/a:
u Ciebie moze byc rozrzad przestwaniwony

Jak to sprawdzic czy jest przestawiony ? Jak powinny byc ustawione znaczki na kolach przy rozrządzie?
_________________
http://www.rimmerbros.co....5-MG-ZR--m-1614
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 10, 2008 17:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 17:58   

w RAVE jest pokazane. Chyba ktos pozatym na forum umieszczał rysunki.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
bizkid 




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 75
Skąd: śląsk



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 10:22   

Brt napisał/a:
w RAVE jest pokazane

To znalazlem, choć lewa strona (patrzac na silnik z przodu) nie ma znaczków ktore sie maja pokrywac. Sa nacięcia na kolach ale nie moge znalesc czy cos z czyms ma sie pokrywać. Jak jest zaplokowany wał to da sie tez zablokowac pompe wtryskową wiec to sie pokrywa. Wiec wnisokuje ze rozrzad nie przeskoczył. (??)

[ Dodano: Pon Sie 18, 2008 10:49 ]
Jakie czujniki moga być odpowiedzialne ze auto nie chce odpalic?
_________________
http://www.rimmerbros.co....5-MG-ZR--m-1614
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sie 18, 2008 21:25   

czujnik położenia wału, czujnik podniesienia igły wtryskiwacza, moze coś w pompie :| inne raczej nie powodują gaśnięcia :| :hmm:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
bizkid 




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 75
Skąd: śląsk



Wysłany: Pią Sie 22, 2008 17:42   

Sprawdziłem:
Ciśnienie na tłokach:
I - 19
II- 22
III-20
IV-20
Sprawdzone wtryski - wszytskie OK
Odczytałem błędy:
błąd 81 - czujnik podniesienia igły wtryskiwacza

CO ROBIĆ ?? Dalej nie chce odpalić
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 22, 2008 18:08   

Wymienić ten czujnik?
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
bizkid 




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 75
Skąd: śląsk



Wysłany: Pią Sie 22, 2008 18:20   

razem z wtryskiem ? czy to sie da rozdzielic ?
_________________
http://www.rimmerbros.co....5-MG-ZR--m-1614
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Sie 22, 2008 18:41   

Sprawdź dokładnie połączenie kostki pierwszego wtryskiwacza (dwupinowa, jasnobrązowa). Jeśli to nic nie da, to może być padnięty czujnik (wątpliwe) wtedy wymiana całego pierwszego wtryskiwacza.
 
 
bizkid 




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 75
Skąd: śląsk



Wysłany: Pią Sie 22, 2008 22:09   

thef napisał/a:
Sprawdź dokładnie połączenie kostki pierwszego wtryskiwacza (dwupinowa, jasnobrązowa).

sprawdziłme wtyczki wiązka wyglada na nieuszkodzaoną, i bład dalej jest.

thef napisał/a:
to może być padnięty czujnik (wątpliwe) wtedy wymiana całego pierwszego wtryskiwacza.

"wątpliwe" - znaszy sie ze co ? ze nie jest padniety?
_________________
http://www.rimmerbros.co....5-MG-ZR--m-1614
 
 
krystianshoota 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 49



Wysłany: Sob Sie 23, 2008 08:49   

Bizkid wykasowałeś błędy i dokonałeś ponownej diagnozy? Sama naprawa, kontrola wtyczek nie wykasuje błędu, proponuje posprawdzać, czy kabelki są ok przy tym czujniku. U mnie po odłączeniu tej wtyczki pojawia się błąd, po podłączeniu wtyczki kontrolka gaśnie, ale w pamięci pozostaje błąd ,który należy wykasować.
Ja miałem problemy z odpalaniem z powodu źle ustawionego zapłonu, po kilku wizytach u mechaników padały różne diagnozy (uszkodzona pompa wtryskowa była najgorsza). Ostatecznie ustawiono mi zapłon (przy pomocy jakiegoś manometru, a nie komputera) i pali bez problemów. Może i Ty spróbuj.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Sie 23, 2008 10:00   

krystianshoota napisał/a:
ale w pamięci pozostaje błąd ,który należy wykasować
Nie ma to żadnego znaczenia dla funkcjonowania silnika.
bizkid napisał/a:
sprawdziłme wtyczki wiązka wyglada na nieuszkodzaoną, i bład dalej jest
Wygląda? Miernik do ręki i sprawdzenie ciągłości przewodów (tu masz raptem dwa więc nie powinno Cię to zmęczyć, znajdź w rave odpowiednie styki w kostkach dla tego pierwszego wtryskiwacza i mierz opór pomiędzy końcami poszczególnych przewodów) a nie oględziny na oko ;) .
Jeżeli masz możliwość, to podmień ten wtryskiwacz i sprawdź czy będzie "gadał", będziesz miał jasność gdzie tkwi problem błędu 81.

Jedno pytanie, czy ściągany był nastawnik z pompy wtryskowej?
 
 
bizkid 




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 75
Skąd: śląsk



Wysłany: Sob Sie 23, 2008 10:10   

musze z ciekawosci wykasowac bląd. z tego co wyczytalem 55 razy wlaczyc i wyl zaplon?
A jescze czy to kasowanie ma byc ze zwartymi pinami 4 i 15 jak przy diagnozie błędów ?

Zauwarzylem też ze przy próbach odpalania bardzo grzeje sie kabel masy od aku - to tez niepokojące

(co daje zewrzenie klem od aku ? ) kasuje bledy czy resetuje kompa ?
krystianshoota napisał/a:
Ostatecznie ustawiono mi zapłon (przy pomocy jakiegoś manometru, a nie komputera) i pali bez problemów. Może i Ty spróbuj.

spróbuje
musze zaciągnąć auto do mechanika od diesli co mi wtryski sprawdzal, bo juz mi RĘCE opadają.

[ Dodano: Sob Sie 23, 2008 11:12 ]
thef napisał/a:
czy ściągany był nastawnik z pompy wtryskowej

nastawnik ? ktora to część pompy?
 
 
krystianshoota 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 49



Wysłany: Sob Sie 23, 2008 10:23   

thef napisał/a:
Nie ma to żadnego znaczenia dla funkcjonowania silnika.

Być może komputer ma w pamięci "błąd" rozłączenia wtyczki w przeszłości, a sam czujnik nie jest uszkodzony i wymiana jest nie potrzebna. Zawsze po grzebaniu w aucie sprawdzam błędy, kasuje je i sprawdzam błędy po jeździe próbnej, żeby mieć pewność czy jakiś błąd jest naprawdę, czy może ja go wywołałem poprzez rozłączenie czegoś...
Ja zawsze kasuję błędy kręcąc jakieś 65 razy (na wszelki wypadek), ważna jest by robić to z odpowiednią szybkością (nie za szybko, przynajmniej u mnie kilka razy tak nie przeszło).
Ostatnio zmieniony przez krystianshoota Sob Sie 23, 2008 10:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Sie 23, 2008 10:44   

krystianshoota napisał/a:
Być może komputer ma w pamięci "błąd" rozłączenia wtyczki w przeszłości, a sam czujnik nie jest uszkodzony i wymiana jest nie potrzebna
To na prawdę nie ma znaczenia, błąd jest ważny gdy jest odczytywany w czasie rzeczywistym, wtedy silnik przechodzi do trybu awaryjnego. Jeżeli błędu w danej chwili nie ma silnik pracuje normalnie.
 
 
krystianshoota 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 49



Wysłany: Sob Sie 23, 2008 10:59   

thef napisał/a:
To na prawdę nie ma znaczenia, błąd jest ważny gdy jest odczytywany w czasie rzeczywistym, wtedy silnik przechodzi do trybu awaryjnego. Jeżeli błędu w danej chwili nie ma silnik pracuje normalnie.

No tak, zgadzam się z Tobą, ale jeśli nie skasujesz danego błędu to przy następnej diagnostyce znów komputer pokarze ci ten sam błąd, mimo , że on praktycznie nie występuje i nie wpływa na pracę silnika, ale jest w pamięci komputera.
Radzę po prostu wykasować pamięć komputera z błędów, by po ponownej diagnostyce wiedzieć, czy coś wyskoczyło ponownie, czy może to coś starego było i już nie wyszło.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Sie 23, 2008 22:09   

krystianshoota napisał/a:
No tak, zgadzam się z Tobą, ale jeśli nie skasujesz danego błędu to przy następnej diagnostyce znów komputer pokarze ci ten sam błąd, mimo , że on praktycznie nie występuje i nie wpływa na pracę silnika, ale jest w pamięci komputera.
Radzę po prostu wykasować pamięć komputera z błędów, by po ponownej diagnostyce wiedzieć, czy coś wyskoczyło ponownie, czy może to coś starego było i już nie wyszło.
Błędy komputera kasują się same jeśli nie pojawią się ponownie podczas bodajże 55 uruchomień stacyjki, zatem tak długo to nie trwa, żeby się tym przejmować.
 
 
bizkid 




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 75
Skąd: śląsk



Wysłany: Pon Sie 25, 2008 08:58   

:grin: :grin: :grin: ODPALIŁ :lol: :lol: :lol:
Dziekuje wszytskim którzy starali sie mi pomóc, dzieki za rady i sugestie.
thef Święte słowa -
thef napisał/a:
Sprawdź dokładnie połączenie kostki pierwszego wtryskiwacza (dwupinowa, jasnobrązowa).


Przyczyna była w kostakach zlokalizowanych koło pompy wtryskowej. Poruszylem je jakos i zaskoczył. Ale nie dziaŁal immo- nie zapalała sie czerwona dioda. Potem wyczyscilem w/w kostke (cholernie ciężko rozpiąć tą dużą kostke) i DZIAŁA wszytko jak dawniej!!!
Ku przestrodze !
PAMIĘTAJ NIE WJEŻDŻAJ W WYSOKĄ WODE :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 27, 2008 17:49   

bizkid napisał/a:
Zauwarzylem też ze przy próbach odpalania bardzo grzeje sie kabel masy od aku - to tez niepokojące


to swiadczy albo o dlugim kreceniu rozrusznikiem
albo o slabym styku masy
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sie 28, 2008 10:55   

albo przewód masy jest nadwątlony... :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220] Ciężko odpala po zalaniu benzyny
grembi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Cze 07, 2012 12:26
Remigiusz
Brak nowych postów [214 S.I. 97r] Nie odpala po zalaniu cewki-głośny strzał....
mysiak6 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Maj 04, 2011 13:44
mysiak6
Brak nowych postów SOLVED [Rover 214 Si 96] Woda w bagażniku
Rycho61 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Sie 20, 2008 19:37
Rycho61
Brak nowych postów SOLVED [R25 1.4 14K4F '01] nie chce jechać na zimnym silniku
PTE Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Sro Kwi 03, 2013 13:16
Maarcel
Brak nowych postów [R220 sdi] Woda w samochodzie
miro20 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Gru 17, 2009 21:48
Haidi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink