wiem, że temat nie dotyczy R, ale moze ktoś będzie wiedział w czym tkwi problem.
przykładowo, silnik chłodny (nie zimny), ruszam daję gazu (dość sporo) i autko kiepawo się zbiera choć ma prawie 160 KM, czasami takie zjawisko nie występuje i jest w miarę, ale nie do końca jakbym tego oczekiwał. jak silnik się rozgrzeje i automatycznie przejdzie na gaz (sekwencja) samochód ma wyraźnie lepszego kopa.
zarówno na benzynie jak na gazie silnik pracuje równiutko, bez zarzutów. czyżby filtr paliwa (benzyny) mógł być przypachany ? czy też to coś innego ? założony jest filtr stożkowy, moze to jego wina ? ale jest on od zawsze i dawniej to nie występowało.
byłem niedawno na diagnostyce komp i ta nie wykazała niczego nadzwyczajnego, wg niej wszystko OK.
Auto do sprzedania, moze ktoś chce kupić ?
pozdrawiam
_________________ PZDR.
Ostatnio zmieniony przez piter34 Wto Wrz 16, 2008 12:49, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 22:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
swiece raczej bym wykluczył, całkiem niedawno były wymieniane. ponadto gdyby to one były to wydaje mi się, że bardziej by kulał na gazie, nizeli na benzynie.
Jeśli na gazie jeździ lepiej, to szukałbym: filtr paliwa, pompa paliwa, wtryski.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 13:18
rolando napisał/a:
gdyby to one były to wydaje mi się, że bardziej by kulał na gazie, nizeli na benzynie.
A tutaj się właśnie nie zgodzę
Jak mieliśmy Nubire II 1.6 to po założeniu jakichś tam świec(nie pamiętam firmy) chodził dobrze na gazie, a na benzynie nie. Były to jakieś specjalne do gazu. Dopiero po zmianie na NGK jakieś wszystko wróciło do normy tzn. chodził na benzynie i na gazie.
obecnie mam oryginalnie montowane niegdyś świece do Alfry Magnetti Marelli, poprzednie NGK. stare gdzieś leżakują w garażu i sądzę, ze są jeszcze dobre, tak więc założe i sprawdzę czy coś to pomogło, mam nadzieję, ze tak i problem zniknie.
co do świec do gazu - jest to pic na wodę, takie świece produkuje chyba tylko polska iskra, zadna znaczącza firma jak NGK czy inna nie robi takich szopek. A u Ciebie stare świece niby do gazu mogły mieć inną ciepłotę (dobierasz ja do danego silnika) i na jednym, paliwie było OK, a na drugim silnik kulał.
oryginalne NGK do alfy to wydatek - uwaga - 700 - 800 zł, jest tam 8 świec, po dwie na gar.
A tutaj się właśnie nie zgodzę
Jak mieliśmy Nubire II 1.6 to po założeniu jakichś tam świec(nie pamiętam firmy) chodził dobrze na gazie, a na benzynie nie. Były to jakieś specjalne do gazu. Dopiero po zmianie na NGK jakieś wszystko wróciło do normy tzn. chodził na benzynie i na gazie.
Tu to ja się nie zgodzę.
Twój przypadek jest dziwny, bo ZTCW wg fizyki "opary" benzyny w cylindze łatwiej zapalić i świeca, kopułka, przewody itp mogą być w znacznie gorszym stanie.
Jak zakładałem LPG do mojego pierwszego R623, to na benzynie chodził ok, a na LPG nie palił wogóle na jeden cylinder, po wymianie świec (na które poprzedni właściciel, mój przyjaciel, miał faktury, a wymieniał w ASO Hondy - dlatego kochamy ASO), które wyglądały jakby były "od nowości" (czyli 168 kkm) na nowe NGK wszystko zaczęło działać super zarówno na LPG, jak i na benzynie.
Co do Nubiry II 1.6 LPG to miałem taką kiedyś i miałem przypadek pęknięcia izolatora świecy i na benzynie jakoś to jechało, a na LPG strzelała i gasła.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
z tego co się dowiedziałem w AR nie ma wymiennego filtra paliwa , dziwne
Ale "Kowalski po flaszce" na pewno już coś wymyślił, bo przecież w Polsce bez wymiennego filtra to się chyba jeździć nie da...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 43 razy Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 310 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 14:20
rolando napisał/a:
a owy kod będzie w nr silnika lub podwozia
tego to nie wiem, ale mogę ci podać kilka przykładowych nr, i jeszcze jedno czy to jest:
1)AR 2.0JTS (932AXA) 166KM czy
2)AR 2.0 16V T.Spark(932A2)155KM czy też
3)AR 2.0 16V T.Spark(932A21)150KM
i który rok
1) kod silnika: 937 A1.000
2)------||---- AR 32301
3)------||----- AR 32310
1)AR 2.0JTS (932AXA) 166KM czy
2)AR 2.0 16V T.Spark(932A2)155KM czy też
3)AR 2.0 16V T.Spark(932A21)150KM
To są chyba pierwsze znaki nr silnika.
Przynajmniej tak jest w większości marek - o Alfach to nie mam pojęcia.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 43 razy Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 310 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 14:27
rolando, podaj rok produkcji to już będę wiedział jaki masz tam silnik, bo w innym katalogu znalazłem że w różnych latach były stosowane różne silniki w tych AR
tego to nie wiem, ale mogę ci podać kilka przykładowych nr, i jeszcze jedno czy to jest:
1)AR 2.0JTS (932AXA) 166KM czy
2)AR 2.0 16V T.Spark(932A2)155KM czy też
3)AR 2.0 16V T.Spark(932A21)150KM
i który rok
1) kod silnika: 937 A1.000
2)------||---- AR 32301
3)------||----- AR 32310
stawiam że bedzie to ten najsłabszy motor, alfa jest z 99 roku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum