Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED [Alfa Romeo 156 2,0 TS selespeed]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 22:18
SOLVED [Alfa Romeo 156 2,0 TS selespeed]

kiepsko wkręca sie na obroty, czasami
Autor Wiadomość
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



  Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 22:45   SOLVED [Alfa Romeo 156 2,0 TS selespeed]

witam Forumowiczów,

wiem, że temat nie dotyczy R, ale moze ktoś będzie wiedział w czym tkwi problem.

przykładowo, silnik chłodny (nie zimny), ruszam daję gazu (dość sporo) i autko kiepawo się zbiera choć ma prawie 160 KM, czasami takie zjawisko nie występuje i jest w miarę, ale nie do końca jakbym tego oczekiwał. jak silnik się rozgrzeje i automatycznie przejdzie na gaz (sekwencja) samochód ma wyraźnie lepszego kopa.

zarówno na benzynie jak na gazie silnik pracuje równiutko, bez zarzutów. czyżby filtr paliwa (benzyny) mógł być przypachany ? czy też to coś innego ? założony jest filtr stożkowy, moze to jego wina ? ale jest on od zawsze i dawniej to nie występowało.

byłem niedawno na diagnostyce komp i ta nie wykazała niczego nadzwyczajnego, wg niej wszystko OK.

Auto do sprzedania, moze ktoś chce kupić ? :)

pozdrawiam
_________________
PZDR.
Ostatnio zmieniony przez piter34 Wto Wrz 16, 2008 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 22:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 06:30   

Świece?
Jeśli jest gaz założony to takie rzeczy się zdarzają.
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 07:04   

swiece raczej bym wykluczył, całkiem niedawno były wymieniane. ponadto gdyby to one były to wydaje mi się, że bardziej by kulał na gazie, nizeli na benzynie.


jakieś jeszcze pomysły ?
_________________
PZDR.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 07:11   

Jeśli na gazie jeździ lepiej, to szukałbym: filtr paliwa, pompa paliwa, wtryski.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 07:29   

maciej napisał/a:
Jeśli na gazie jeździ lepiej, to szukałbym: filtr paliwa, pompa paliwa, wtryski.


włąśnie też to podejrzewam, w szczególności filtr paliwa,



na forum alfy mi radzą:

http://www.alfaclub.pl/fo...p?p=54187#54187
_________________
PZDR.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 13:18   

rolando napisał/a:
gdyby to one były to wydaje mi się, że bardziej by kulał na gazie, nizeli na benzynie.

A tutaj się właśnie nie zgodzę :grin:
Jak mieliśmy Nubire II 1.6 to po założeniu jakichś tam świec(nie pamiętam firmy) chodził dobrze na gazie, a na benzynie nie. Były to jakieś specjalne do gazu. Dopiero po zmianie na NGK jakieś wszystko wróciło do normy tzn. chodził na benzynie i na gazie.
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 13:53   

obecnie mam oryginalnie montowane niegdyś świece do Alfry Magnetti Marelli, poprzednie NGK. stare gdzieś leżakują w garażu i sądzę, ze są jeszcze dobre, tak więc założe i sprawdzę czy coś to pomogło, mam nadzieję, ze tak i problem zniknie.

co do świec do gazu - jest to pic na wodę, takie świece produkuje chyba tylko polska iskra, zadna znaczącza firma jak NGK czy inna nie robi takich szopek. A u Ciebie stare świece niby do gazu mogły mieć inną ciepłotę (dobierasz ja do danego silnika) i na jednym, paliwie było OK, a na drugim silnik kulał.
oryginalne NGK do alfy to wydatek - uwaga - 700 - 800 zł, jest tam 8 świec, po dwie na gar.
_________________
PZDR.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 13:55   

Rowan napisał/a:
A tutaj się właśnie nie zgodzę
Jak mieliśmy Nubire II 1.6 to po założeniu jakichś tam świec(nie pamiętam firmy) chodził dobrze na gazie, a na benzynie nie. Były to jakieś specjalne do gazu. Dopiero po zmianie na NGK jakieś wszystko wróciło do normy tzn. chodził na benzynie i na gazie.

Tu to ja się nie zgodzę. ;)

Twój przypadek jest dziwny, bo ZTCW wg fizyki "opary" benzyny w cylindze łatwiej zapalić i świeca, kopułka, przewody itp mogą być w znacznie gorszym stanie.

Jak zakładałem LPG do mojego pierwszego R623, to na benzynie chodził ok, a na LPG nie palił wogóle na jeden cylinder, po wymianie świec (na które poprzedni właściciel, mój przyjaciel, miał faktury, a wymieniał w ASO Hondy - dlatego kochamy ASO), które wyglądały jakby były "od nowości" (czyli 168 kkm) na nowe NGK wszystko zaczęło działać super zarówno na LPG, jak i na benzynie.

Co do Nubiry II 1.6 LPG to miałem taką kiedyś i miałem przypadek pęknięcia izolatora świecy i na benzynie jakoś to jechało, a na LPG strzelała i gasła.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



  Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 13:55   

maciej napisał/a:
Jeśli na gazie jeździ lepiej, to szukałbym: filtr paliwa, pompa paliwa, wtryski.


z tego co się dowiedziałem w AR nie ma wymiennego filtra paliwa , dziwne :???:
_________________
PZDR.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 13:58   

rolando napisał/a:
z tego co się dowiedziałem w AR nie ma wymiennego filtra paliwa , dziwne

:shock:
Ale "Kowalski po flaszce" na pewno już coś wymyślił, bo przecież w Polsce bez wymiennego filtra to się chyba jeździć nie da... :( :beczy:
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 14:01   

wiesz z tym filtrem wydaje mi sie mało możliwe by go nie było, ale tak twierdzą na forum alfy.

[ Dodano: Sro Wrz 03, 2008 15:10 ]
jakieś info dotyczące ukladu paliwowego do AR jest ponoć pod linkami:

http://www.spangerum.com:7080/navi?KEY=STARTUP

http://www.spangerum.com:...=102&SGRP_COD=1

niestety nie otwiera mi się to, innym tak, a Wam ?
_________________
PZDR.
Ostatnio zmieniony przez rolando Sro Wrz 03, 2008 14:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 14:11   

Jak znasz kod silnika to go podaj, to napiszę Ci jaki powinieneś mieć tam filtr paliwa
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 14:12   

arczi83 napisał/a:
Jak znasz kod silnika to go podaj, to napiszę Ci jaki powinieneś mieć tam filtr paliwa


sprawdzę wieczorem i Ci podam, nie mam przy sobie dokumentów, a owy kod będzie w nr silnika lub podwozia ?
_________________
PZDR.
 
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 14:20   

rolando napisał/a:
a owy kod będzie w nr silnika lub podwozia


tego to nie wiem, ale mogę ci podać kilka przykładowych nr, i jeszcze jedno czy to jest:
1)AR 2.0JTS (932AXA) 166KM czy
2)AR 2.0 16V T.Spark(932A2)155KM czy też
3)AR 2.0 16V T.Spark(932A21)150KM
i który rok
1) kod silnika: 937 A1.000
2)------||---- AR 32301
3)------||----- AR 32310
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 14:22   

arczi83 napisał/a:
1)AR 2.0JTS (932AXA) 166KM czy
2)AR 2.0 16V T.Spark(932A2)155KM czy też
3)AR 2.0 16V T.Spark(932A21)150KM

To są chyba pierwsze znaki nr silnika.
Przynajmniej tak jest w większości marek - o Alfach to nie mam pojęcia.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 14:27   

rolando, podaj rok produkcji to już będę wiedział jaki masz tam silnik, bo w innym katalogu znalazłem że w różnych latach były stosowane różne silniki w tych AR
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 14:31   

arczi83 napisał/a:
rolando napisał/a:
a owy kod będzie w nr silnika lub podwozia


tego to nie wiem, ale mogę ci podać kilka przykładowych nr, i jeszcze jedno czy to jest:
1)AR 2.0JTS (932AXA) 166KM czy
2)AR 2.0 16V T.Spark(932A2)155KM czy też
3)AR 2.0 16V T.Spark(932A21)150KM
i który rok
1) kod silnika: 937 A1.000
2)------||---- AR 32301
3)------||----- AR 32310


stawiam że bedzie to ten najsłabszy motor, alfa jest z 99 roku
_________________
PZDR.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 14:35   

rolando napisał/a:
stawiam że bedzie to ten najsłabszy motor, alfa jest z 99 roku

To będzie ten 155KM, bo moc obniżono później wraz z przejściem na normę Euro3.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 14:38   

sądzę, ze zarówno w tych dwóch (150 i 155 KM) filtr będzie w tym samym miejscu, róznica w tych silnikach zapewne będzie w elektronice - programie itp.
_________________
PZDR.
 
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 14:39   

rolando, napiszę Ci tylko tyle, że koledzy z forum AR mieli racje. W tym modelu auta (rocznik 97-00) nie ma wymiennego filtra paliwa. :szok2: :/
Ostatnio zmieniony przez arczi83 Sro Wrz 03, 2008 14:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SOLVED [Polonez 1.4] Problemy z kontrolką ładowania
Polajmoro Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Wto Lut 26, 2008 10:01
Polajmoro
Brak nowych postów SOLVED [Polonez 1,4 lpg96] Siwy dym z rury wydechowej
weganin Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 22 Sob Paź 06, 2007 09:35
PTE



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink