Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414si] wymiana filtra przeciwpylkowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R414si] wymiana filtra przeciwpylkowego
Autor Wiadomość
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 09:29   

właśnie, może spasowałby jakiś filtr stożkowy? :razz:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 09:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sro Sie 27, 2008 16:16   

Oświećcie mnie czy w tej przestrzeni gdzie znajduje się filtr kabinowy jest jakiś wiatraczek. Od wczoraj przy włączonym nawiewie słyszę taki odgłos jakby jakiś liść tam utknął. Odgłos wzmaga się w miarę zwiększania stopnia nawiewu.
Odkręciłam schowek ale żadnego wiatraczka tam nie widziałam (przyznam że się spieszyłam, więc nie grzebałam za bardzo). Czy coś jeszcze trzeba by odkręcić?
Dodam tylko, że filtr był wymieniany w lipcu i klima też była czyszczona.

Z góry dziękuję za sugestie :smile:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Sie 27, 2008 16:18   

Kasjo, pod schowkiem jest parownik klimy i wentylator. Parownik po lewej wentylator po prawej. Żeby się do niego dostać trzeba ściągnąć obudowę.
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sro Sie 27, 2008 16:20   

Ok, jutro spróbuję
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Sie 28, 2008 07:52   

O ile wymiana filtra to nie problem, to zdjęcie obudowy wiatraka to już trochę gimnastyka. Mialem wyjąć wiatrak i go przejżeć po swojemu, ale dałem sobie spokój. :cool:

Kasjo, wyjmij filtr, wykręć rezystory nawiewu (ale je po tum podłącz) i włącz dmuchawę. Jęśli coś tam sobie siedzi to napewno wyfrunie :grin: może niestety nadmuchać paprochów na siedzenie...
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Czw Sie 28, 2008 09:20   

Prawdę mówiąc nie bardzo miałam pomysł jak ściągnąć tę obudowę. Dostałam się od strony filtra, trochę paprochów wyleciało. Jest lepiej. Zresztą jutro na trasie jeszcze sobie posłucham.
Dzięki :grin:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Sie 28, 2008 13:11   

Kasjo, odkrec jeszcze rezystory i włacz dmuchawe, dodatkowe śmieci poeinny jeszcze tamtedy wyskoczyć :wink:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sie 28, 2008 16:48   

ja włączyłem dmuchawę z otwartą klapką na filtr... nawet zdążyłem zabrać głowę żeby po oczach nie dostać :lol: tylko później miałem duuużo sprzątania :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Czw Sie 28, 2008 17:36   

Ja widziałam auto po tym jak wolarz wypróbował tę metodę. Bezcenne :hahaha:

Chyba się udało. Bzyczenie ustało, chociaż najpierw jeszcze coś było słychać na 3 i 4 biegu nawiewu. Ale później przestało. Więc pewnie wypadło. Albo R się przestraszył, że znowu będę w nim grzebać :lol:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pią Sie 29, 2008 07:27   

Przed włączeniem dmuchawy użylem odkurzacza, ograniczyłem sobue w ten sposób sprzątanie do minimum :mrgreen:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 12:04   

zaraz mnie coś trafi chyba, teraz dla odmiany coś pyrka jak włączam obieg zamknięty :wnerw:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
greg_szczytno 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 10, 2008 18:12   

No to trochę odświeżę watek - u mnie dziwna sprawa niby wszystko normalnie tzn bez klimki, miejsce na filtr jest wszystko jakby nigdy nie rozkręcane - żadna ze śrubek nawet nie draśnięta kluczem tekturka pod półka także, a filterka brak. Oczywiście wsadziłem nowy filtr ale hmm jak myślicie ktoś grzebał czy może takie egzemplarze się trafiały tzn bez filtra z wolnym miejscem. Tak na marginesie teraz wiem dlaczego w wylotach nawiewu czasami pojawiały się malutkie listki od środka :neutral:
_________________
Pozdrawiam
Szczytno warmia - mazury
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lis 11, 2008 09:07   

greg_szczytno napisał/a:
czy może takie egzemplarze się trafiały tzn bez filtra z wolnym miejscem

tak byly takie egzemplaże... często w R400/200 bez klimatyzacji nie stosowano fabrycznie filtrów kabinowych, miejsce jest po to, żeby włożyć filtr do pojazdu jeżdżącego w "dużym zapyleniu", ale były i takie, że nie miały nawet klapki... :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 20:28   

Jestem właśnie świeżo po wymianie filtra :)
Dziękuje za instrukcje :)

Kupiłem najtańszy firmy Bugus.
W środku faktycznie było pełno śmieci i liści, filtr był masakrycznie zapchany i czarny. Jakby pokryty czarnym mchem.
Data na filtrze wskazuje na rok 2001, był to oryginał Valeo...
Wyglada na to ze Valeo był w plastikowej ramce, Bugus to sam filtr (ale i tak musiałem go troche ścisnąć by sie zmieścił w lukę) - mam nadzieje ze nie bedzie nic przepuszczać.

Teraz troche załuje ze tylko odkurzyłem środek - mogłem przedmuchać wszystko dmuchawą. Choć z drugiej strony i tak niedługo sie tam syf zbierze..

Od razu nawiew dostał drugie życie :D ciekawe czy klima też (bo działała coś słabawo).
Przy okazji znowu naprawiłem rezystor. Ale niedługo znowu pewnie padnie, strasznie kruche są juz te druciki. Bede musiał ceramiczne oporniki wsadzić.

Orientuje sie ktoś co ile powinno sie wymieniać filtr?
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 21:01   

wymiana wskazana co pół roku przy czyszczeniu klimy, max 1x na rok (nasze drogi to sam kurz niestety) potem zaczyna się już zauważalne osłabienie nadmuchu i problemy z parującymi szybami
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 06:39   

Nie tylko kurz, u mnie w dodatku drzewo sąsiadów (olbrzymia brzoza) zasypuje samochody nasionkami przez całe lato i liśćmi przez całą jesień. Filtr miał pełno tych nasionek a samochód mam 2 miesiące.
Brzoza przeszkadza nawet właścicielowi, ale dobrze wszystkich wkurza więc wyciąć nie pozwala.

Tym bardziej więc nie ma co kupować jakiegoś drogiego filtra.
Ale musze pomyśleć nad jakąś dodatkową siatką przy wlocie powietrza.
_________________
:)
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 06:52   

sobrus napisał/a:
Ale musze pomyśleć nad jakąś dodatkową siatką przy wlocie powietrza


dobry pomysł, najlepiej taką z małymi oczkami jak np siatka do styropianu
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 08:14   

Wlot powietrza zobaczysz po zdjęciu podszybia TU możesz zobaczyć zdjęcie od Kasjopei. Radze poprawić (zmienić uszczelkę) itd
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r414Si] Wymiana komputera
Wiesia92 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Mar 08, 2015 09:21
Wiesia92
Brak nowych postów [r45 iDT 2000] Wymiana filtra kabinowego
miuzziker Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Maj 15, 2010 14:38
keczu
Brak nowych postów [R416] Wymiana filtra paliwa
didymus Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Wto Wrz 02, 2008 21:29
AndrewS
Brak nowych postów [R400] Wymiana filtra paliwa
MateuszD416 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sro Lut 02, 2011 16:01
Kot
Brak nowych postów [R400] Wymiana filtra kabinowego
hubercik4444 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Sob Gru 25, 2010 15:36
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink