Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Za duże spalanie i jest mułowaty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Za duże spalanie i jest mułowaty
Autor Wiadomość
nie-dzwiedz 




Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 49
Skąd: Kleszczów



Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 06:39   [R600] Za duże spalanie i jest mułowaty
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Ostatnio duzo jezdzilem wiec zalalem kociol do pelna i wyzerowalem licznik.wczoraj zapalila mi sie rezerwa a na liczniku pokazalo sie okragle 700km!!!czyli caly kociol ma 65l minus rezerwa ok 8lwychodzi 57l czyli na 100 pali 8.1l co wedlug mnie jest przesada.jezdzielm bardzo spokojnie przewaznie 100 bez gwaltownych przyspieszen.odcinki jakie robilem to przewaznie praca 17.5km w jedna strone, dosc czesto do piotrkowa ok 40km w jedna i czasem do sklepu.

Oprocz tego auto nie ma kopa(o zrywie mozna zapomniec).jest strasznym mulem na 1,2 przy niskich predkosciach i dopiero powyzej 2tys obr zaczyna zyc.czy powodem tego moze byc wymiana rozrzadu i sprzegla.wymienilem to zaraz po kupnie i niestety nie mialem mozliwosci porownania przed wymiana i po.Zakaladem po prostu ze ten typ tak ma.

Co powinienem sprawdzic bo za chyba ma za duzy apetyt na paliwo.
Czy one zeczywiscie sa takimi mulami?
Ile litrow jest w rezerwie bo tylko zalozylem ze ok 8
ile Wam udaje sue zrobic km na pelnym kotle?

Dzieki z gory za wszystki odpowiedzi!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 24, 2011 23:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 06:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 08:32   

nie-dzwiedz, mozebyc przestawiony rozrzad o jeden zabek lub przeplywka do d... Spalanie sprawdzisz lejac pod korek, odczekujesz chwile az opadnie a potem znow pod korek i powtarzasz tak do momentu az bedzie stalo w korku, przejezdzasz 100km tak jak jezdzisz zazwyczaj i zalewasz na stacji pod korek, patrzysz ile litrow Ci weszlo i wychodzi Ci ile spala na 100...
 
 
 
nie-dzwiedz 




Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 49
Skąd: Kleszczów



Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 08:51   

A jak mam sprawdzic czy rozrzad jest przestawiony?musze jechac do tego goscia ktory mi to wymienial i niech sprawdza?
jak sprawdzic czy przeplywka jest ok?
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 09:09   

nie-dzwiedz, jakbyś miał przestawiony rozrząd, to zawory byś miał zapewne powyginane i silnik byś mógł sobie wiesz gdzie wsadzić :)

NEOSSS, no takiego sposobu to ja jeszcze nie widziałem :mrgreen:
Generalnie zalewasz do pełna, zerujesz licznik, jeździsz, zalewasz znowu do pełna, patrzysz ile weszło litrów (tyle spaliłeś), no i mnożysz litry razy 100 i wynik dzielisz przez liczbę kilometrów, które przejechałeś.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 09:44   

leszek95b, nie pitol glupot dobrze? Mozna przestawic rozrzad op 1 zabek a samochod moze slabiej odpalac, kopcic, nie miec mocy, wiecej spalac itd.... Mozesz miec takze przestawiony kat wtrysku na pompie badz moze byc walnieta przeplywkla, odpenij przeplywke i sprawdz czy auto ma lepszego kopa. A co do spalania to opisalem to samo co Ty wiec nie wiem czym sie rozni moj przyklad od Twojego
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 09:49   

NEOSSS, różni się tym, że w Twoim przypadku trzeba tak dobrać trasę przejazdu, żeby koniec setnego kilometra padał na miejsce przy dystrybutorze :)

Co do rozrządu, to miałem poprzednio opla, rozrząd przeskoczył o jeden ząbek -> chwile się pokręcił, strasznie stukało, potem zgasł -> pogięte zawory.
 
 
Romekluk 



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 23
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 10:36   

Witam
o ile sie nie myle to w oplach moze sie pasek urwac i nic sie zlego nie dzieje, mialem przyklad na omedze i calibrze, wiec nie wiem o co Ci chodzi.
NEOSSS jak mozna sprawdzic czy ten rozrzad jest dobrze ustawiony? czy te zabki sa dobrze zgrane..
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 11:35   

Romekluk, sprawdz w Rave jak powinnien byc ustawiony rozrzad, a kat wtrysku to juz u mechanika znajacego sie na Roverkach...
Najlepiej jakbys podjechal do kogos z Twoich okolic polecanego w temacie Roverkow
 
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 11:52   

Zgadza się opel ma bezkolizyjny silnik przynajmniej większość po urwaniu paska nic się nie stanie no, nie pojedzie dalej.
Wątpie że kolega ma przestawiony rozrząd,sprawdź czy z odpiętym przepływomierzem jest jakaś różnica,sprawdź też przewody gumowe od turbo,często jest niewielkie pęknięcie i następuje spadek mocy,jeszcze przewody co idą do pompy zerknij na kostkę.
I czy auto kopci :?:
_________________
Człowiek nie wielbłąd musi się napić
 
 
nie-dzwiedz 




Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 49
Skąd: Kleszczów



Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 21:56   

Dzieki za wszystki odpowiedzi!jak wroce do domu to sprawdze przeplywke(wystarczy tylko wyjac wtyczke?).autko mi nie kopci chyba ze mam wlaczona klime to tylko kopci jak kompresor jest zalaczony i jeszcze kopci np jak podjezdzam pod kraweznik i musze dodac sporo gazu bo autko nie ma mocy na 1.
Przewody od pompy wtryskowej sa na pewno ok bo niedawno mialem z nimi "slynny" problem i musialem cos z tym zrbic.

[ Dodano: Pon Wrz 15, 2008 19:17 ]
Sprawdzilem jak autko chodzi po odpieciu przeplywki i nie odczulem zadnej roznicy.ale tak samo jak z przeplywka i bez niej zrywa zeby zrobic to trzeba sie napracowac.
Co mam dalej sprawdzic?
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 22:31   

nie-dzwiedz, sprawdzaj jeszcze raz wiazke tylko bardzo dokladnie i powoli, nastpnie odpowietrz uklad paliwowy i spusc syf z filtra, sprawdz gruszke oraz korek. Posprawdzaj wszystkie weze od IC i turbinki no i dalej to moze tylko kat wtrysku...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Honda Accord] Silnik chodzi idealnie a jest duże spalanie
pili98 Rover serii 600, Honda Accord 75 Sob Kwi 09, 2011 19:47
Balas87
Brak nowych postów [R600] Duże spalanie pomocy
bolekk Rover serii 600, Honda Accord 19 Wto Lis 03, 2009 20:39
czapaja
Brak nowych postów [R600] Duże spalanie, gotuje sie woda...
Duże spalanie, duza temperatura , rozladowywanie sie aku.,..
djkrysztof Rover serii 600, Honda Accord 8 Wto Lip 19, 2011 02:04
ykziwo
Brak nowych postów [R620] Duże spalanie?
czeniu Rover serii 600, Honda Accord 7 Czw Cze 14, 2007 01:21
majnus
Brak nowych postów [R620] Duże spalanie??
Zwiększyło się spalanie
simion0 Rover serii 600, Honda Accord 5 Nie Lut 08, 2009 16:11
maciej



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink