Forum Klubu ROVERki.pl :: [rover 214 95r] zgrzyt przy wrzucanie 2 biegu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[rover 214 95r] zgrzyt przy wrzucanie 2 biegu
Autor Wiadomość
maniek66 



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 19
Skąd: warszawa



  Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 17:18   [rover 214 95r] zgrzyt przy wrzucanie 2 biegu

:idea: pytanie do czego to może doprowadzić?podczas wrzucania drugiego biegu(tylko drugiego) słychć mały zgrzyt... zawsze!co to może być?i ile może naprawa pochłonąć?
Ostatnio zmieniony przez Brt Pią Wrz 19, 2008 19:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 17:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
firtiris_uk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: Bedford UK



Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 18:05   

tak to jest mozliwe bo ja mialem taki problem
u mnie wystarczylo podciagniecie linki sprzengla
 
 
maniek66 



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 19
Skąd: warszawa



Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 19:34   

dzięki spróbuje!!!miejmy nadzieje ze to tylko to :lol:
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 20:58   

Albo synchronizator padl na 2 biegu i jesli biegi wchodza lekko to bedzie raczej synchronizator a nie linka.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
firtiris_uk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: Bedford UK



Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 22:23   

to mial byc 2gi etap poszukiwan gdyby pierwsze nie pomoglo ;)
 
 
maniek66 



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 19
Skąd: warszawa



Wysłany: Sob Wrz 20, 2008 11:22   

byłem u mechanika :cry: synchronizator!tyle ze on się tego nie chce podjąć bo nie lubi grzebać w starych samochodach :wink: mozna kupić nowy synchronizator?żeby to wymienić trzeba skrzynie rozbierać?i pewnie będzie sporo kosztować!
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Wrz 20, 2008 11:59   

Trzeba rozbierac komplenie skrzynie.Wyjac wszystko i rozebrac bo synchronizatry sa na tym samym walku co kola zebate i trza niestety wszystko w drobny mak rozbierac.nie wiem gdzie do R ale ogolnie synchronizatory mozna normalnie kupic.Zapytaj w tomateam.pl
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
maniek66 



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 19
Skąd: warszawa



Wysłany: Sob Wrz 20, 2008 17:57   

na razie dam sobie spokój!wszysto się w nim wali więc poczekam i zobaczę czy będzie sens to robić!!!!!!!!
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Wrz 20, 2008 18:13   

bardziej chyba niz remont skrzyni oplaca sie kupic druga z jakas gwarancja rozruchowa.czesto sprzedajacy oferuja tez zalozenie.Moze to by bylo dobre wyjscie.co Ci sie jeszcze dzieje w R?Przewaznie leca pierdoly i sie wydaje ze sie auto sypie.Mechanik wymienia pol auta a tam jeden czujnik do wymiany
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
firtiris_uk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: Bedford UK



Wysłany: Sob Wrz 20, 2008 22:44   

Zukowaty napisał/a:
bardziej chyba niz remont skrzyni oplaca sie kupic druga z jakas gwarancja rozruchowa.czesto sprzedajacy oferuja tez zalozenie.Moze to by bylo dobre wyjscie.co Ci sie jeszcze dzieje w R?Przewaznie leca *#%#$* i sie wydaje ze sie auto sypie.Mechanik wymienia pol auta a tam jeden czujnik do wymiany


i dlatego ja bym linke naciongnal w 1 kolejnosci
 
 
maniek66 



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 19
Skąd: warszawa



Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 13:03   

a więc :smile: przepustnica jest do wymiany bo ktoś tam wcześniej zaglądał jest szlifowana...nie wiem po co?przez to na wolnych obrotach nie da sie go ustawić... nie pali na benzynie jak jest zimny i nie ma takiej mocy własnie na niej...coś z wtryskiem jest nie tak...podobno komp do wymiany(tak stwierdził mechanik po podłączeniu go)amortyzatory tył...skrzynia...bicie w kierownicy :mrgreen: itp!!!!!!
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 15:12   

Amorki to element eksploatacyjny to nie mozesz miec o nie zalu.Co do przepustnicy to www.allegro.pl Bicie w kierownicy to na dzien dobry bym kola wywazyl a pozniej tarcze sprawdzil-element eksploatacyjny.Co do kompa to podjedz do kogos kto ma kompa do Roverkow i sie na tym zna i moze nie bedzie
maniek66 napisał/a:
podobno
tylko jakis czujnik za 50zl.Roverek to specyficzna bestyja i potrzbuje specyficznych ludzi do obslugi :D Jest duzo klubowiczow z Wawy i z tego co wiem na stronie klubowej rowniez duzo warsztatow ktore sie na tym znaja
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
maniek66 



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 19
Skąd: warszawa



Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 15:17   

czujniki były sprawdzane...zmieniane.. koła wyważone...dostęp do czesci mam ale juz nie chce mi sie inwestować :mad: a kierownica bije nawet jak się jedzie nie tylko przy hamowaniu...
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 15:20   

Od tarcz moze tez bic przy jezdzie jak sa tarcze bardzo krzywe.Szkoda ze Roverek zniknie :(
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
maniek66 



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 19
Skąd: warszawa



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 18:44   

niestety chyba zniknie(...miałem też ostatnio taki problem jak ubywające borygo!na szczescie już sie uspokoiło więc boję się dokładac bo jak znów uszczelka siądzie to lepiej nie mówić!a mam też takie pytanie:głośno chodzi mi na obrotach powyżej 1000...myślałem ze to może tłumik ale nie...od strony pasażera też trochę trzęsie(przed chwiła czytałem o podobnym problemie i jest to chyba poduszka silnika????)przednie zawieszenie jest ok więc chyba tylko to zostaje??trochę to denerwujące jest jak jest tak głosno :/ myślisz że to duży koszt taka naprawa?jak puszczę go na luz to jest cicho!
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 11:21   Re: [rover 214 95r] zgrzyt przy wrzucanie 2 biegu

maniek66 napisał/a:
:idea: pytanie do czego to może doprowadzić?podczas wrzucania drugiego biegu(tylko drugiego) słychć mały zgrzyt... zawsze!co to może być?i ile może naprawa pochłonąć?


Jeśli tylko i wyłącznie podczas wrzucania dwójki zgrzyta, a przy wrzucaniu innych biegów nie, to EWIDENTNIE jest to wina synchronizatora biegu drugiego.
Bieg I i II mają wspólny pierścień przesuwny, ale mają odrębne synchronizatory, z jednej strony pierścienia przesuwnego dla biegu I, z drugiej dla biegu II.
Jeśli zgrzyta = synchronizator nie działa, jak należy. Może jego sprężyna siadła tylko i wystarczy ją lekko palcami rozciągnąć by synchronizował, a może już zęby synchronizatora są już tak zjechane, że wymieniać trzeba.
Generalnie - bez rozbebeszenia skrzyni i włożenia tam łapek nie da rady inaczej tego naprawić.
Ale i tak masz dobrze, weź wyjmij skrzynię w Polonezie. To jest melodia..
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 11:29   

oprawca_1978 napisał/a:
Generalnie - bez rozbebeszenia skrzyni i włożenia tam łapek nie da rady inaczej tego naprawić.

Czasem pomaga zmiana oleju w skrzyni biegów na nowy/prawidłowy (wiem z autopsji)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maniek66 



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 19
Skąd: warszawa



Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 20:16   

to na pewno synchronizator już wiem ale nie mam pieniędzy żeby to zrobić teraz!!!za dużo na raz!

[ Dodano: Wto Wrz 23, 2008 20:23 ]
temat chyba zamknięty!zanm przyczynę i może niedługo zrobie :mrgreen: dzięki!!!!!!!
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Wrz 24, 2008 08:16   

piter34 napisał/a:
oprawca_1978 napisał/a:
Generalnie - bez rozbebeszenia skrzyni i włożenia tam łapek nie da rady inaczej tego naprawić.

Czasem pomaga zmiana oleju w skrzyni biegów na nowy/prawidłowy (wiem z autopsji)


Zgadza się, jak jest stary olej, to potrafi on przykleić synchronizator do tulei, pomimo, że ma sprężynkę.

Gdy w zimie w moim poloneziku nie mogłem wrzucić biegu i wyrzucić, to wylałem ze skrzyni hipol i wlałem ściągnięty z silnika Lotosa syntetyka. Zupełnie inna rozmowa była, biegi można było nosem wrzucać. Co prawda, tochę głośniej zaczęłą gadać trybami, ale przecież się nie zatrze. I tak sobie jeżdżę już drugi rok.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Wrz 24, 2008 13:02   

Oczywiście do skrzyni R65 w R200 oleju silnikowego się nie wlewa ;) (w poldku inna skrzynia)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ R216 GTI] Odglosy przy 4 i 5 biegu
Pawkaz Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Sro Lut 16, 2011 16:02
Pawkaz
Brak nowych postów [rover 216 coupe] pomoc przy doborze sprzęgła
mlody975 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
10 Sro Maj 04, 2011 10:58
dobryziom
Brak nowych postów [Rover 214 1.4 16V 1994r kańciak] Bicie przy wolnej jeździe
TARADAJA Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Nie Lis 30, 2008 22:44
TARADAJA
Brak nowych postów [R216 GTi 92'] "Terkotanie" na biegu jałowym
kovalek Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
8 Pią Sty 11, 2008 15:57
Brt
Brak nowych postów [ 216 GSI ] Trzęsie budą przy przyspieszaniu.
ADiPro Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
10 Nie Cze 15, 2014 14:20
Rhos



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink