Witam, mam kilka pytań dotyczących mojego nowego Roverka 25.
1. Ostatnio, odkąd zaczął obficie padać deszcz, zaraz po uruchomieniu silnika na kilka sekund zapala się kontrolka ABSu. wcześniej przez 4 tygodnie wszystko było w porządku, to znaczy test po przekręceniu kluczyka i tyle.
2. Przy otwieraniu/zamykaniu centralnego zamka z pilota trzeba dwukrotnie nacisnąć odpowiedni przycisk na pilocie, co może być tego przyczyną? Problem występuje okresowo, to znaczy kilkanaście razy samochód zamyka/otwiera się normalnie przez jedno naciśnięcie, następnie kilkanaście razy przez dwukrotne i tak na zmianę. Nie mogę rozgryźć od czego to zależy, czy może to być słaba bateria w pilocie?
3. Sprawdzałam jaki jest zalany olej w silniku, na karteczce z serwisu jest oznaczenie 0W-30 Castrola, czy przy wymianie można bez dodatkowych czynności zalać olej 5W-40 za około 130zł - 4litry (0W-30 480zł za 4 litry ) Pocieszające jest to, że pan w sklepie stwierdził, że to najrzadszy olej i można po tym sądzić, że silnik jest w dobrym stanie.
4. Z informacji jakie przekazał mi sprzedawca w salonie wynika, że pasek rozrządu był wymieniany przy 90tyś km, w internecie znalazłam, że zalecają po 60 tyś km. Lepiej wymieniać co 60 tyś czy co 90 tyś km tak, żeby nie narażać sie na zerwanie i żeby nie przepłacać za zbyt częste wymiany.
5. Po jakim przebiegu nakładki na pedałach sprzęgła i hamulca ścierają się tak, że wzór przestaje być widoczny?
6. Brakuje mi jednego kołpaka, przeszukuję Allegro dzwoniłam do ART-BIZAR na stronie mają takie zdjęcia http://www.rover-czesci.p...=209.jpg&id=83. Problem polega na tym, że pan stwierdził, że posiadają kołpaki do R25 po liftingu od 2004 roku produkcji, które różnią się znaczkiem Rovera od tych oryginalnych z 2000 roku. Dla mnie te ze zdjęcia i moje są takie same, czy zdjęcia na stronie są nieaktualne, czy ja posiadam kołpaki po liftingu? Czy ktoś wie gdzie dostać takie kołpaki w podkarpackim, najlepiej pooglądać je przed zakupem, że by się nie rozczarować tym co przyjdzie w paczce
1. Ostatnio, odkąd zaczął obficie padać deszcz, zaraz po uruchomieniu silnika na kilka sekund zapala się kontrolka ABSu. wcześniej przez 4 tygodnie wszystko było w porządku, to znaczy test po przekręceniu kluczyka i tyle.
jeżeli kontrolka po chwili gaśnie to się w ogóle nie przejmuj ... to jedynie wilgoć, która się zbiera pod czujnikami
natomiast jeśli kontrolka się zapali i rzeczywiście nie działa Ci wtedy ABS (zalecam to sprawdzić) to będziemy szukać przyczyny
Tunia napisał/a:
2. Przy otwieraniu/zamykaniu centralnego zamka z pilota trzeba dwukrotnie nacisnąć odpowiedni przycisk na pilocie, co może być tego przyczyną? Problem występuje okresowo, to znaczy kilkanaście razy samochód zamyka/otwiera się normalnie przez jedno naciśnięcie, następnie kilkanaście razy przez dwukrotne i tak na zmianę. Nie mogę rozgryźć od czego to zależy, czy może to być słaba bateria w pilocie?
zaczyna o sobie dawać znać bateria bądź mikrostyk w pilocie choć bardziej obstawiam baterię ... wszystko opisane na forum
Cytat:
3. Sprawdzałam jaki jest zalany olej w silniku, na karteczce z serwisu jest oznaczenie 0W-30 Castrola, czy przy wymianie można bez dodatkowych czynności zalać olej 5W-40 za około 130zł - 4litry (0W-30 480zł za 4 litry )
można ...
Cytat:
4. Z informacji jakie przekazał mi sprzedawca w salonie wynika, że pasek rozrządu był wymieniany przy 90tyś km, w internecie znalazłam, że zalecają po 60 tyś km. Lepiej wymieniać co 60 tyś czy co 90 tyś km tak, żeby nie narażać sie na zerwanie i żeby nie przepłacać za zbyt częste wymiany.
zdecydowanie lepiej co 60 tys. km ... strasznie nie przepłacisz częstszą wymianą, ile czas uzajmie Ci przejechanie 60 tys. km ?
Tunia napisał/a:
5. Po jakim przebiegu nakładki na pedałach sprzęgła i hamulca ścierają się tak, że wzór przestaje być widoczny?
odpowiedź na to pytanie jest strasznie trudna, gdyż zbyt wiele czynników ma na to wpływ
Dołączyła: 14 Sie 2008 Posty: 8 Skąd: podkarpackie
Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 21:40
Kontrolka ABSu zapala się zaraz po uruchomieniu samochodu i gaśnie po kilku sekundach zanim zdążę ruszyć, w trakcie jazdy wszystko jest w porządku - kontrolka nie zaświeca się. Test po przekręceniu kluczyka odbywa się normalnie.
Kontrolka ABSu zapala się zaraz po uruchomieniu samochodu i gaśnie po kilku sekundach zanim zdążę ruszyć, w trakcie jazdy wszystko jest w porządku - kontrolka nie zaświeca się. Test po przekręceniu kluczyka odbywa się normalnie.
czyli raczej wilgoć (podejrzewam, że gdy było sucho to nie miałaś takiego "problemu") więc raczej się tym nie przejmuj
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
[Seria K] Co ile należy zmieniać pasek rozrządu w silnikach serii K? W przypadku silników serii K montowanych w modelach 25/45/75 pasek należy zmieniać co 6 lat lub 150 tys. km.
Niezależnie od terminu wymiany przewidzianego przez producenta warto zachować pewien margines bezpieczeństwa i skrócić okres oraz przebieg wymiany rozrządu o ok. 25%
Z VIN cheak wychodzi silnik serii K. Po odjęciu 25% marginesu bezpieczeństwa otrzymujemy około 110 tyś km lub 6 lat. Czy faktycznie zdarzają się zerwania pasków rozrządu tak, że należy skrócić przebieg pomiędzy wymianą do 60 tyś km?
giewu napisał/a:
czyli raczej wilgoć (podejrzewam, że gdy było sucho to nie miałaś takiego "problemu") więc raczej się tym nie przejmuj
Dołączyła: 14 Sie 2008 Posty: 8 Skąd: podkarpackie
Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 13:04
piter34 napisał/a:
Dlaczego nie odjęłaś 25% od terminu 6 lat?
Już się poprawiam.
Oczywiście dla 6 lat można zachować również margines błędu, z czego wynika 4,5 letni okres pomiędzy wymianą. W zależności, który z warunków zostanie spełniony wcześniej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum