Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1.4 103KM 00'] Kilka pytań
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 1.4 103KM 00'] Kilka pytań
Autor Wiadomość
Tunia 



Dołączyła: 14 Sie 2008
Posty: 8
Skąd: podkarpackie



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 00:12   [R25 1.4 103KM 00'] Kilka pytań

Witam, mam kilka pytań dotyczących mojego nowego Roverka 25.

1. Ostatnio, odkąd zaczął obficie padać deszcz, zaraz po uruchomieniu silnika na kilka sekund zapala się kontrolka ABSu. wcześniej przez 4 tygodnie wszystko było w porządku, to znaczy test po przekręceniu kluczyka i tyle.

2. Przy otwieraniu/zamykaniu centralnego zamka z pilota trzeba dwukrotnie nacisnąć odpowiedni przycisk na pilocie, co może być tego przyczyną? Problem występuje okresowo, to znaczy kilkanaście razy samochód zamyka/otwiera się normalnie przez jedno naciśnięcie, następnie kilkanaście razy przez dwukrotne i tak na zmianę. Nie mogę rozgryźć od czego to zależy, czy może to być słaba bateria w pilocie?

3. Sprawdzałam jaki jest zalany olej w silniku, na karteczce z serwisu jest oznaczenie 0W-30 Castrola, czy przy wymianie można bez dodatkowych czynności zalać olej 5W-40 za około 130zł - 4litry (0W-30 480zł za 4 litry :] ) Pocieszające jest to, że pan w sklepie stwierdził, że to najrzadszy olej i można po tym sądzić, że silnik jest w dobrym stanie.

4. Z informacji jakie przekazał mi sprzedawca w salonie wynika, że pasek rozrządu był wymieniany przy 90tyś km, w internecie znalazłam, że zalecają po 60 tyś km. Lepiej wymieniać co 60 tyś czy co 90 tyś km tak, żeby nie narażać sie na zerwanie i żeby nie przepłacać za zbyt częste wymiany.

5. Po jakim przebiegu nakładki na pedałach sprzęgła i hamulca ścierają się tak, że wzór przestaje być widoczny?

6. Brakuje mi jednego kołpaka, przeszukuję Allegro dzwoniłam do ART-BIZAR na stronie mają takie zdjęcia http://www.rover-czesci.p...=209.jpg&id=83. Problem polega na tym, że pan stwierdził, że posiadają kołpaki do R25 po liftingu od 2004 roku produkcji, które różnią się znaczkiem Rovera od tych oryginalnych z 2000 roku. Dla mnie te ze zdjęcia i moje są takie same, czy zdjęcia na stronie są nieaktualne, czy ja posiadam kołpaki po liftingu? Czy ktoś wie gdzie dostać takie kołpaki w podkarpackim, najlepiej pooglądać je przed zakupem, że by się nie rozczarować tym co przyjdzie w paczce :mrgreen:

7. Co daje sprawdzenie VINu na http://www.roverki.pl/checkvin.php ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 00:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 07:10   

Tunia napisał/a:
1. Ostatnio, odkąd zaczął obficie padać deszcz, zaraz po uruchomieniu silnika na kilka sekund zapala się kontrolka ABSu. wcześniej przez 4 tygodnie wszystko było w porządku, to znaczy test po przekręceniu kluczyka i tyle.

jeżeli kontrolka po chwili gaśnie to się w ogóle nie przejmuj ... to jedynie wilgoć, która się zbiera pod czujnikami
natomiast jeśli kontrolka się zapali i rzeczywiście nie działa Ci wtedy ABS (zalecam to sprawdzić) to będziemy szukać przyczyny
Tunia napisał/a:
2. Przy otwieraniu/zamykaniu centralnego zamka z pilota trzeba dwukrotnie nacisnąć odpowiedni przycisk na pilocie, co może być tego przyczyną? Problem występuje okresowo, to znaczy kilkanaście razy samochód zamyka/otwiera się normalnie przez jedno naciśnięcie, następnie kilkanaście razy przez dwukrotne i tak na zmianę. Nie mogę rozgryźć od czego to zależy, czy może to być słaba bateria w pilocie?

zaczyna o sobie dawać znać bateria bądź mikrostyk w pilocie choć bardziej obstawiam baterię ... wszystko opisane na forum :wink:
Cytat:
3. Sprawdzałam jaki jest zalany olej w silniku, na karteczce z serwisu jest oznaczenie 0W-30 Castrola, czy przy wymianie można bez dodatkowych czynności zalać olej 5W-40 za około 130zł - 4litry (0W-30 480zł za 4 litry :] )

można ...
Cytat:
4. Z informacji jakie przekazał mi sprzedawca w salonie wynika, że pasek rozrządu był wymieniany przy 90tyś km, w internecie znalazłam, że zalecają po 60 tyś km. Lepiej wymieniać co 60 tyś czy co 90 tyś km tak, żeby nie narażać sie na zerwanie i żeby nie przepłacać za zbyt częste wymiany.

zdecydowanie lepiej co 60 tys. km ... strasznie nie przepłacisz częstszą wymianą, ile czas uzajmie Ci przejechanie 60 tys. km ? :cool:
Tunia napisał/a:
5. Po jakim przebiegu nakładki na pedałach sprzęgła i hamulca ścierają się tak, że wzór przestaje być widoczny?

odpowiedź na to pytanie jest strasznie trudna, gdyż zbyt wiele czynników ma na to wpływ
Tunia napisał/a:
7. Co daje sprawdzenie VINu na http://www.roverki.pl/checkvin.php ?

zdobywasz podstawowe informacje na temat swojego autka i jego podzespołów ... wszystko opisane na forum :wink:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Tunia 



Dołączyła: 14 Sie 2008
Posty: 8
Skąd: podkarpackie



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 21:40   

Kontrolka ABSu zapala się zaraz po uruchomieniu samochodu i gaśnie po kilku sekundach zanim zdążę ruszyć, w trakcie jazdy wszystko jest w porządku - kontrolka nie zaświeca się. Test po przekręceniu kluczyka odbywa się normalnie.
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 07:50   

Tunia napisał/a:
Kontrolka ABSu zapala się zaraz po uruchomieniu samochodu i gaśnie po kilku sekundach zanim zdążę ruszyć, w trakcie jazdy wszystko jest w porządku - kontrolka nie zaświeca się. Test po przekręceniu kluczyka odbywa się normalnie.

czyli raczej wilgoć (podejrzewam, że gdy było sucho to nie miałaś takiego "problemu") więc raczej się tym nie przejmuj ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 09:02   

ad4: http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#18
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Tunia 



Dołączyła: 14 Sie 2008
Posty: 8
Skąd: podkarpackie



Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 15:49   

Brt napisał/a:
ad4: http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#18



[Seria K] Co ile należy zmieniać pasek rozrządu w silnikach serii K?
W przypadku silników serii K montowanych w modelach 25/45/75 pasek należy zmieniać co 6 lat lub 150 tys. km.
Niezależnie od terminu wymiany przewidzianego przez producenta warto zachować pewien margines bezpieczeństwa i skrócić okres oraz przebieg wymiany rozrządu o ok. 25%


Z VIN cheak wychodzi silnik serii K. Po odjęciu 25% marginesu bezpieczeństwa otrzymujemy około 110 tyś km lub 6 lat. Czy faktycznie zdarzają się zerwania pasków rozrządu tak, że należy skrócić przebieg pomiędzy wymianą do 60 tyś km?


giewu napisał/a:

czyli raczej wilgoć (podejrzewam, że gdy było sucho to nie miałaś takiego "problemu") więc raczej się tym nie przejmuj ;)


Wcześniej nie padało i problem nie występował.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 15:52   

Tunia napisał/a:
Z VIN cheak wychodzi silnik serii K. Po odjęciu 25% marginesu bezpieczeństwa otrzymujemy około 110 tyś km lub 6 lat.

Dlaczego nie odjęłaś 25% od terminu 6 lat?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Tunia 



Dołączyła: 14 Sie 2008
Posty: 8
Skąd: podkarpackie



Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 13:04   

piter34 napisał/a:

Dlaczego nie odjęłaś 25% od terminu 6 lat?


Już się poprawiam.

Oczywiście dla 6 lat można zachować również margines błędu, z czego wynika 4,5 letni okres pomiędzy wymianą. W zależności, który z warunków zostanie spełniony wcześniej :mrgreen:
 
 
eszet 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 156
Skąd: Osiek k/Oświęcimia



Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 23:21   

Tunia napisał/a:
Brakuje mi jednego kołpaka

Jeśli to masz 14-ki to mogę Ci jeden sprezentować.Mam w garażu 3 takie sztuki i w zasadzie nie potrzebuję ich.
_________________
Był Roverek....i jeszcze będzie !! !
 
 
Tunia 



Dołączyła: 14 Sie 2008
Posty: 8
Skąd: podkarpackie



Wysłany: Sob Wrz 27, 2008 18:16   

eszet napisał/a:

Jeśli to masz 14-ki to mogę Ci jeden sprezentować.Mam w garażu 3 takie sztuki i w zasadzie nie potrzebuję ich.


Tak Kołpaki są w rozmiarze 14 cali. Jestem mile zaskoczona tym, że w dzisiejszych czasach ktoś oferuje coś za darmo :ok: . Proszę o kontakt na PW.
 
 
eszet 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 156
Skąd: Osiek k/Oświęcimia



Wysłany: Pon Paź 13, 2008 17:18   

Tunia,ale ja Ci nie wyślę tych kołpaków,jak mi nie podasz adresu :roll: .
Jeśli w dalszym ciągu jesteś zainteresowana,napisz, proszę :

zmudekster@gmail.com
_________________
Był Roverek....i jeszcze będzie !! !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r25, 1.4, 01] kilka pytan
allbart Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Paź 27, 2009 16:28
azer
Brak nowych postów [200] Kilka pytań
Harry Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Nie Gru 09, 2012 14:30
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R25] kilka pytań
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Wrz 07, 2009 21:27
Krzysi3k
Brak nowych postów [MG ZR 120] Kilka pytań...
samuro Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Nie Sty 11, 2009 21:13
marcinmarcin
Brak nowych postów [mg zr 160] kilka pytań
browar24 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Kwi 09, 2015 11:52
spider666



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink