Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 SDi 1999r.] Przepływomierz powietrza - błąd 29
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 SDi 1999r.] Przepływomierz powietrza - błąd 29
Autor Wiadomość
niedziu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 42
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Sob Paź 11, 2008 16:00   [R200 SDi 1999r.] Przepływomierz powietrza - błąd 29

Witam. Zdiagnozowałem błędy w moim roverku i wyskoczył mi 29 czyli coś nie tak z przepływomierzem. Posiadam to autko dość krótko i nie zauważyłem niepokojących objawów. Mało pali, silnik równo pracuje. To mój pierwszy diesel - do tej pory jeździłem benzyniakami i jak dla mnie autko ma kopa już tak przy 2300 obr. "wciska" w fotel, ale znowu przy większych obrotach już nie ma takich rewelacji.
Moje pytanko do Was bardziej doświadczonych.... Od czego zacząć szukanie przyczyny? Wiem że kabelki trzeba posprawdzać czy szykować się na najgorsze (wymianę przepływki) :cry: .

P.S 1 przy wymianie filtra powietrza zauważyłem że gumowa uszczelka między obudową filtra a przepływomierzem była pęknięta i źle założona - myśląc że może przez to przepływomierz jest zabrudzony potraktowałem go lekko "nitro" - faktycznie trochę przejaśniał w środku ale to nie zlikwidowało błędu 29, a samochód zachowuje się tak samo. :???:

P.S 2 przy odłączonej wtyczce od przepływomierza wyskakuje ten sam błąd - a samochód też zachowuje się tak samo :bezradny:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 11, 2008 16:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Paź 11, 2008 16:05   

musiałbyś przejechać się dla porównania innym SDi ze sprawną przepływką, być moze po prostu masz nieskasowany błąd po odłączeniu przepływki i już... :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
niedziu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 42
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Sob Paź 11, 2008 16:27   

No to jest możliwe bo odłączałem ją już pare razy. Kasowanie błędu czyli włączanie zapłonu z 50 razy ? Albo po pewnym czasie sam zniknie... Tylko dlaczego w ogóle się pojawił?? ó:bezradny:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Paź 11, 2008 21:27   

niedziu, wyluzuj ;) lej ropkę, cisnij na gaz i już ;) jak Ci pzepływka padnie, to napewno poczujesz ;) Jak mam wątpliwosci co do dymaniki auta, to po prostu robię sobie pomiar przyspieszenia i wiem czy jest wszystko ok ;) A błędem się nie przejmuj. Odczytana nie jest równoznaczny z istniejącym. ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
niedziu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 42
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Nie Paź 12, 2008 22:17   

Zdiagnozowałem znowu roverka i nie ma żadnego błędu - teraz nie wiadomo czy to czyszczenie coś pomogło. Zrobiłem pomiar od 60 do 100 ze stoperem i pasazerem na pokladzie i wyszlo 6.9s / 7,2s.

Pozdrowionka.....
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Paź 12, 2008 22:19   

na którym biegu ?? Jeśli na 4 to bardzo dobre wyniki :ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
niedziu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 42
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Pon Paź 13, 2008 23:30   

Na czwartym, gdzieś na forum o tym kiedyś czytałem, ale nie pamiętałem dokładnie ile mieliście swoimi roverkami. Ale skoro mowisz ze jest ok to mi ulzylo :ok: .
Mam jeszcze pytanko - co trzea zrobić żeby na forum pod moim nickiem był napis Klubowicz?? :wink: naklejki i legitymacje mam juz pare miechów a na forum jestem jakis "niezrzeszony" :razz: ....

Pozdrowionka
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Paź 13, 2008 23:34   

niedziu napisał/a:
Mam jeszcze pytanko - co trzea zrobić żeby na forum pod moim nickiem był napis Klubowicz?? :wink: naklejki i legitymacje mam juz pare miechów a na forum jestem jakis "niezrzeszony" :razz: ....
Pogoń Brt'a na przykład ;)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 13:23   

napisać do admina/skarbnika/klubu itp. :P ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Wto Paź 14, 2008 14:11   

Nie chcę nikogo straszyć, ale muszę. Moje pierwsze pytanie:
czy jeżeli skasujesz błędy, to po ponownym odpaleniu silnika kod błędu powraca?
Jeżeli tak->przepływomierz do wymiany.
czy jeżeli odepniesz przepływomierz to czuć jakąś różnicę (przede wszystkim w dolnym i górnym zakresie obrotów)? jeżeli nie->przepływomierz najprawdopodobniej do wymiany (trzeba sprawdzić czy napięcie podaje na ECU)-jeżeli podaje napięcie-jest ok.

Brak przyspieszenia w górnym zakresie obrotów może być spowodowany źle ustawionym kątem wtrysku (tak, ponieważ jest to jeden z niewielu-jeżeli nie jedyny silnik- na pompowtryskach z regulacją kąta wtrysku)

A teraz coś, co niestety jest straszne i prawdziwe. Przepływomierz montowany w tych samochodach nie znosi czyszczenia czymkolwiek. Nie znosi też "mokrych filtrów" powietrza które są droższe i niby "mają podnieść moc" (o 0.0001KM). Czyszczenie przepływomierza, lub zakładanie "mokrego filtra" najczęściej kończy się jego awarią lub zużyciem. Sam kupiłem niedawno rover'a w którym był zmontowany ten felerny filtr, i teraz muszę zmienić przepływkę, mimo że auto ma 55tys przebiegu. 800zł wydatku, bo zamiennika nie warto kupować. Można próbować kupić specjalny booster do przepływomierza. graniczy to jednak z cudem. Ja takowy posiadam (własnej roboty), ale póki co jest niesprawdzony w laboratorium więc go nie zakładałem. P.S. jedyny słuszny sposób czyszczenia wtrysków jest opisany w dziale tuning mechaniczny. Jak skończę to opracowywać to dam komuś żeby wrzucił do artykułów czy coś.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 15:22   

pgrad napisał/a:
jest to jeden z niewielu-jeżeli nie jedyny silnik- na pompowtryskach
???
 
 
niedziu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 42
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 16:37   

Sygnaturka "klubowicz' powinna się już pojawić :razz:
Napisałem do moderatora grupy...
A z tą przepływką to błąd się już nie pojawia. Zniknął na drugi dzień po czyszczeniu i do tej pory nie ma błędów.
Próby odłączania przepływomierza nie spowodowały znaczącego spadku mocy - myślałem że sie nieźle zamuli ale dawał rade...

Wszystko zaczęło się od kontrolki "check" która zapaliła się jakiś miesiąc temu po ponownym odpaleniu samochodu po długiej trasie. Wtedy to wyglądało tak że po odpaleniu wskakiwał na sekundę na 2 tyś obrotów później obroty w normie ale silnik zamulony jak cholera (kontrolka "check" cały czas się świeciła). Każde odpalenie silnika wyglądało tak samo (tak jakbym trzymał wciśnięty gaz przy odpalaniu) i najfajniejsze że po dwóch dniach wszystko wróciło do normy. (kontrolka zgasła - silnik odzyskał forme) Od tamtej pory szukałem złącza diagnostycznego :grin: i w końcu znalazłem, zdiagnozowałem i stąd cały ten post.
Najbardziej denerwuje mnie to że problemy znikają zanim zdążę je zdiagnozować....
_________________
Pozdrowionka...
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 16:46   

Być może masz problem z główną wiązką silnika. To częsta przypadłość.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 20:42   

niedziu napisał/a:
Napisałem do moderatora grupy...

Moderatorem grupy "Klubowicze" jest skarbnik, który ma urlop ;) A sygnaturkę "Klubowicz" miałeś już 3h przed napisaniem tego posta :mrg: ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R25 2.0 IDT] - Przepływomierz powietrza piny
lotniarz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Lut 07, 2011 00:44
maniaq
Brak nowych postów [R220] sdi 1999r. Filtr powietrza kabinowy
Gabrysia Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Lis 14, 2008 13:12
Gabrysia
Brak nowych postów [R200 sdi] Przepływomierz
plemaster Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Lut 19, 2012 12:20
Raptile
Brak nowych postów [R200 1,4 8V 1999r] Za wysokie spalanie
ash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Gru 20, 2007 13:46
giewu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink