Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 1,4 16V] ile palą te modele ? ...oleju ;)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 1,4 16V] ile palą te modele ? ...oleju ;)
Autor Wiadomość
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Lis 28, 2008 20:36   

Norma dla K-sersies 16v to 0,3 litra na 1000 km

[ Dodano: Pią Lis 28, 2008 20:39 ]
BoloSr napisał/a:
moge potwierdzic ze fiatowskie 16 i oplowskie silniki wciagaja oleju tyle ile przycisniesz im :)


Zważywszy na to, że Oplowski Ecotec przewiduje pierwszy remont po 160 tys km a 90% z tych Aut ma taki przebieg i do tego jest pałowane ( w tym też na zimno )

K-series wał też jest przewidziany do 160 tys km

Co do Fiatów to nie wiem


Słyszałem, że Alfoskie silniki benzynowe lubią ciągnąć olej litrami
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 28, 2008 20:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Pią Lis 28, 2008 20:40   

oprawca_1978 napisał/a:
RECYRKULACJA spalin to inna rzecz, choć podobna.

oprawca_1978 napisał/a:
Opary (?) - nie ma ich, paliwo ledwo dochodzi do silnika i odpalenie go to wielki problem jest.

znow przypisujesz mi cos o czym nie wspominalem

Na koniec podam definicje systemu odpowietrzania silnika:
"Pierscienie tłokowe nie zapewniaja całkowitej szczelnosci i do skrzyni korbowej przedostaja sie gazy spalinowe, które zmieszane z goracymi oparami paliwa i oleju mogłyby spowodowac powstanie nadcisnienia działajacego szkodliwie na układ korbowy. Dla zapobiegania temu przewidziany został system odpowietrzania silnika."
Wiec chyba o wciaganiu palca tu mowy byc nie moze :)
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Lis 28, 2008 20:45   

kolin napisał/a:
Norma dla K-sersies 16v to 0,3 litra na 1000 km

[ Dodano: Pią Lis 28, 2008 20:39 ]
BoloSr napisał/a:
moge potwierdzic ze fiatowskie 16 i oplowskie silniki wciagaja oleju tyle ile przycisniesz im :)


Zważywszy na to, że Oplowski Ecotec przewiduje pierwszy remont po 160 tys km a 90% z tych Aut ma taki przebieg i do tego jest pałowane ( w tym też na zimno )

K-series wał też jest przewidziany do 160 tys km

Co do Fiatów to nie wiem


Słyszałem, że Alfoskie silniki benzynowe lubią ciągnąć olej litrami


No to daje mi dla mojego silnika (mam na oleju przejechane 26 kkm, przyznaję się bez bicia, że jeszcze go nie zmieniłem od lipca 2007, a jeżdżę dość dużo jak na Poloneza - ponad 20 kkm rocznie, zima-lato, nie ma zmiłuj), daje, że musiał mi zabrać oleju 7,8 litra, czyli prawie dwa razy tyle, ile mieć w sobie powinien (około 4,5 litra).
A nie ubywa nic olejku, nie sprawdzam nawet, znudziło mi się to już dawno temu.

WSZYSTKO zależy od stopnia zużycia silnika i sposobu jego użytkowania.
Ja nie ukrywam, że jeżdżę delikatnie, bez pałowania i męczenia jednostki, ale choć jeżdżę do Warszawy i z powrotem codziennie (około 40 km w jedną mańkę mam), olejku nie wcina silnik. Podejrzewam jednocześnie, że ma to bezpośredni związek z paliwem, na jakim pracuje silnik, a konkretnie - LPG, które - w przeciwieństwie do benzynki - nie wchodzi w złe relacje z olejem, nie rozrzedza go, nie psuje, itd.. a produkty spalania LPG nie zawierają cząstek stałych, które są zabójcze dla pierścieni tłokowych.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
baki-79 




Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 74
Skąd: KARGOWA



Wysłany: Pią Lis 28, 2008 20:51   Re: [R214 1,4 16V] ile palą te modele ? ...oleju ;)

witam.tak z ciekawosci to ile twoj roverek ma koni?
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Lis 28, 2008 20:51   

Lechos napisał/a:
oprawca_1978 napisał/a:
RECYRKULACJA spalin to inna rzecz, choć podobna.

oprawca_1978 napisał/a:
Opary (?) - nie ma ich, paliwo ledwo dochodzi do silnika i odpalenie go to wielki problem jest.

znow przypisujesz mi cos o czym nie wspominalem

Na koniec podam definicje systemu odpowietrzania silnika:
"Pierscienie tłokowe nie zapewniaja całkowitej szczelnosci i do skrzyni korbowej przedostaja sie gazy spalinowe, które zmieszane z goracymi oparami paliwa i oleju mogłyby spowodowac powstanie nadcisnienia działajacego szkodliwie na układ korbowy. Dla zapobiegania temu przewidziany został system odpowietrzania silnika."
Wiec chyba o wciaganiu palca tu mowy byc nie moze :)


Jezu, to mam jakiś kosmiczny silnik! A wygląda tak pospolicie.. Chyba zaraz zejdę na dół (widzę go, jak stoi pod blokiem), otworzę maskę i co pocałuję..
Oparów paliwa nie mam w przestrzeni korbowej silnika, a oleju niewielkie być muszą, jakoże jeżdżę na o wiele za dobrym olejku, niż lać mógłbym wg instrukcji, bo zamiast półsyntetyka 10W40 leję pełnego, 5W40, choć zmieniam go co 25 kkm, mniej więcej, choć święta instrukcja radzi co 20 kkm albo roczek.

A palec zabiera, jak cholercia, wciąga, czuć pięknie, jak zdejmę tą rurkę pomiędzy pokrywą rozrządu a przepustnicą, to w jej gnieździe, jak zatkam je palcem, czuć narastające podciśnienie, nie ma bata, to nie złudzenie.

Jak chcesz, to mogę nawet nakręcić filmik, wezmę zapalę papierosa i wetknę w rurkę, to zobaczysz, jak się zaświeci na biało i spali w kilkanaście sekund.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sob Lis 29, 2008 07:12   

oprawca_1978 napisał/a:
ponad 20 kkm rocznie, zima-lato, nie ma zmiłuj), daje, że musiał mi zabrać oleju 7,8 litra, czyli prawie dwa razy tyle, ile mieć w sobie powinien (około 4,5 litra).
A nie ubywa nic olejku, nie sprawdzam nawet, znudziło mi się to już dawno temu.


Jest to norma podana, a więc nie musi wcale brać oleju.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sob Lis 29, 2008 11:25   

oprawca_1978
Ty serio masz jakis cudowny chyba ten silnik :wink:
z ciekawosci wyszlem sprawdzic co jest u mnie, i powiem Ci ze przez korek wlewu oleju u mnie dmucha, na rurce bagnetu tez wyczuwalnie dmucha. Tego przewodu od pokrywy nie sciagalem, ale tam pewnie tez bedzie dmuchalo. Zebys mi nie powiedzial ze mam zarzniety silnik to juz mowie ze przebieg to jakies 25kkm.
Wiec albo 99% silnikow jest z%&^%** albo Twoj

A tak offtop, nie testuj z zapalona fajka silnika na gazie :wink: Bo sie moze okazac ze masz jakies nieszczelnosci :shock:
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Lis 29, 2008 12:25   

rodi* napisał/a:
oprawca_1978
Ty serio masz jakis cudowny chyba ten silnik :wink:
z ciekawosci wyszlem sprawdzic co jest u mnie, i powiem Ci ze przez korek wlewu oleju u mnie dmucha, na rurce bagnetu tez wyczuwalnie dmucha. Tego przewodu od pokrywy nie sciagalem, ale tam pewnie tez bedzie dmuchalo. Zebys mi nie powiedzial ze mam zarzniety silnik to juz mowie ze przebieg to jakies 25kkm.
Wiec albo 99% silnikow jest z%&^%** albo Twoj

A tak offtop, nie testuj z zapalona fajka silnika na gazie :wink: Bo sie moze okazac ze masz jakies nieszczelnosci :shock:


Hehehe, jest szczególny, bo korkiem, miarką oleju i odmą ciągnie.
Nie wnikam w to, wg mnie, jest OK, bo silnik chodzi pięknie, jest mocny, ekonomiczny,
a gazownia nigdy nie przysparzała problemów, a mam na niej przekulane już przez ponad 4 lata 85 kkm (zakładałem gaz przy 68 kkm a teraz mam już 153 kkm, parę dni temu przeskoczyło).
W gazowni NIC nie zmieniałem, nawet filtr gazu mam oryginał (nietypowiec i nie chce mi się szukać nowego), a padła raz - trzasnęła membrana cienka w kwietniu 2007 z mojej winy, zresztą, no nie czyściłem parownika. Naprawiłem to sobie oczywiście, sam.
Jak uporam się z instalacją benzynową (syf, nieszczelność, zabity filtr paliwa, wtryski zawalone, czwarty już nie podaje wachy, itd..).
A gazownię wyregulowałem sobie na maxa oszczędnie, dosłownie parownik przykręciłem na granicę palności mieszanki i na granicę płynności pracy silnika, a register na maxa, aż zwoje sprężyny pozachodziły na siebie. A stówę lekko idzie, nie ma zmiłuj.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Sob Lis 29, 2008 13:23   

oprawca_1978 napisał/a:
Hehehe, jest szczególny, bo korkiem, miarką oleju i odmą ciągnie.

jak zdjoles jeden waz z pokrywy to zdejmij i drugi ----- wtedy zobacz czy Ci bedzie ssal :smile:

Dla zobrazowania tak wyglada odpowietrzenie silnika, poprzez kolektor ssacy zostaje zassysane powietrze (opary) z silnika (wiec silnik oddaje a nie cignie).
Gdy jednak odlaczysz tylko jeden waz to poprzez powstaly otwor bedzie ciaglo powietrze, gdyz drugi waz jest nadal padlaczony i ssie i to mocno, a jak wiadomo te dwa weze sa po to oby byly podlaczone.
 
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Sob Lis 29, 2008 15:18   

Mój 214Si między wymianami (~10.000km) brał do 1l oleju - Mobil1 5W50. Przebieg był już pod 250.000km i rzadko kiedy pracował poniżej 4000rpm :cool: Oczywiście, po rozgrzaniu ;)
BTW Miałem zamontowany home-made oil catch can (separator par olejowych) i zbierał sie w nim tylko syf bez śladów "żywego" oleju ;)
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Lis 30, 2008 13:47   

Zalezy jak jezdzisz, mi miedzy wymiana (15kkm) wzial troche ponad litr z czego 0,3-0,4 litra dolalem po paruset km jazdy autostrada z predkosciami do 180km/h czyli na wysokich obrotach
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 1.4i 97r] Problem z pompą oleju lub czujnikiem oleju
Zimny Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Lis 09, 2008 22:53
Zimny
Brak nowych postów [MG ZR] Ile palą 2.0 TD ?
SlawekS Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Wto Mar 31, 2009 16:15
magneto
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R214] Wybór oleju
simpIe Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Kwi 14, 2011 06:44
szoso
Brak nowych postów [R214 SI] Ubytek oleju
Krystian1982 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Sie 25, 2011 21:52
Krystian1982
Brak nowych postów [R214 Si '97] Wymiana oleju
roverowiec Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Cze 27, 2007 14:01
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink