Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Napinacz paska alternatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Napinacz paska alternatora
Autor Wiadomość
tiruces 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 139
Skąd: Brzeg Dolny/Wrocław



Wysłany: Pon Mar 02, 2009 13:31   [R620] Napinacz paska alternatora
Typ: SDi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam
Mam uszkodzony napinacz paska alternatora, przeglądałem allegro i ceny nowych napinaczy są różne (od 380-800zl). Te najtańsze napinacze są zamiennikami oryginalnych części za 800zł i pasują (podobno) do modeli 200/400/600/25/45 z silnikiem 2.0SDI. Po rozmowie telefonicznej z pracownikiem firmy Fatimex we Wro (części do rover, mg, land rover) dowiedziałem się, że do R600 nie ma zamiennika bo napinacz jest inny niż do pozostałych modeli i trzeba kupić ten za 800zł :shock: .
Proszę o opinię jak to jest naprawdę, może ktoś kupował napinacz do R600 i może mi polecić jakiś sklep lub użytkownika na allegro, lub może ktoś posiada używany napinacz w dobrym stanie do oddania za rozsądne pieniądze.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lut 21, 2011 23:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 02, 2009 13:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 02, 2009 13:40   

http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&c=804 występuje w starszych wersja Rovera 620SDi.
lub
http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&c=812
co do tego drugiego to w modelu 600 występuje jedynie od oznaczonego nr VIN: BM246797

[ Dodano: Pon Mar 02, 2009 13:47 ]
podaj numer VIN może ten drugi podejdzie :smile:
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 02, 2009 13:54   

A czy one nie różnią sie bodajże tylko tym bolcem ? Miałem podobny problem i niestety z braku pieniędzy musiałem kupić używkę za 230pln. Wszystko bylo ładnie tylko bolec właśnie był różnica i mechanik musiał go przerobić- tak mi przynajmniej mowił. A teraz powoli wychodzi ta używka. Minął rok i zaczyna już chrobotać :mad:
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 02, 2009 14:00   

seyfer napisał/a:
A czy one nie różnią sie bodajże tylko tym bolcem ?

możliwe
bo jakby się nie różniły to był by tylko jeden napinacz do wszystkich :smile:
 
 
tiruces 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 139
Skąd: Brzeg Dolny/Wrocław



Wysłany: Pon Mar 02, 2009 14:37   

mój Vin AM188257 więc chyba nie podejdzie, a co dokładnie z tym bolcem, nie można go upierdzielić :mrgreen:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 02, 2009 14:48   

tiruces napisał/a:
nie można go upierdzielić :mrgreen:

nie zaleca się ingerencji w konstrukcję :smile:
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 04, 2009 15:46   

w moim przypadku był ciachniety i przestawiony o 45 lub 90stopni(nie pamiętam dokładnie) bo taka różnica miedzy nimi
 
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Sro Mar 04, 2009 17:26   

Na forum były gdzieś opisy regeneracji napinacza. Moim zdaniem opłaca się to ze względu na koszt nowej części.
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 04, 2009 20:04   

tak bylo o regeneracji o ile sie nie mylę kolegi Brt'a. Ale nigdy nic nie wiadomo kiedy i ile wytrzyma. Osobiście bałbym sie w dłuższe trasy jeździć wtedy ale to tylko moje zdanie :/
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 04, 2009 20:17   

na czym polega na regeneracja?
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Sro Mar 04, 2009 20:44   

szosownik napisał/a:
na czym polega na regeneracja?

Szukajka się kłania....
http://forum.roverki.eu/v...hlight=napinacz
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
rtworek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 423
Skąd: Brzeg Dolny



Wysłany: Sro Mar 04, 2009 20:54   

Ja poiadam 400 SDi i dzwonilem do sklepu i pan powiedział 600 zl, ale poszukam. Zadzwonił do mnie za jakiś czas i znalazł za 300 zł. Symbol mojega napinacza PQG 100 150
_________________
ROVER 420 SDi zmienił właściciela 28.07.2012r.
Mazda 6 sport kombi
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Mar 04, 2009 20:57   

wytrzymał jakieś 50 kkm ... a naprawa to 20PLN ;) jak ktoś będzie miał dwa i dostęp do kumatego tokarza to za niewielkie pieniądze można go właściwie na okrągło regenerować ;) Paul jeździł na moim drugim trochę krócej, ale i materiał wyjściowy był już mocno zużyty. Obecnie szukam kolejnego zużytego na regenerację, żeby mieć zapas :) Podobnie jest z rolką od tego napinacza .... roznitowanie, wymiana łożyska (6203 dwustronnie uszczelnione) i ponowne zanitowanie. O postępach dam znać w razie czego ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Mar 04, 2009 21:28   

rtworek napisał/a:
Ja poiadam 400 SDi i dzwonilem do sklepu i pan powiedział 600 zl, ale poszukam. Zadzwonił do mnie za jakiś czas i znalazł za 300 zł. Symbol mojega napinacza PQG 100 150


PQG100150 to napinacz, o którym mowa w Tym wątku. W Twoim aucie jest z pewnością ten nowszy typ.
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sro Mar 04, 2009 22:44   

Brt napisał/a:
Podobnie jest z rolką od tego napinacza .... roznitowanie, wymiana łożyska (6203 dwustronnie uszczelnione) i ponowne zanitowanie. O postępach dam znać w razie czego ;)


eee po co się bawić i ryzykować ? skoro rolka pasuje do miliona aut (VW, AUDI, DAEWOO, FORD, OPEL, PSA(CITROEN/PEUGEOT) i jest w bardzo standardowym rozmiarze (17x70x26) w dodatku na standardowym łożysku ... to można poszukać i dostać nową rolkę (za niewielki pieniądz) opartą na b. dobrym łozysku, np. rolka Maxgear (łożyska renomowanych japońskich firm NSK oraz NTN) za ok 50 zł

Napinacze nowe jak poszukać też się znajdą ;) Ruville za ok 400 zł, SKF (VKM 37005) za ok 200 zł no i oryginał :D
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 05, 2009 07:19   

Skiba napisał/a:
SKF (VKM 37005) za ok 200 zł

o nie wiedziałem że cena zaczyna się już od 200zł :smile:
za 196,94zł znalazłem samą rolkę Ruville w Intercarsie :roll:
jak szukałem z ciekawości co ile kosztuje to tylko Ruville znalazłem jako najtańszy za około 400zł a tak nic innego :razz:

rtworek napisał/a:
Symbol mojega napinacza PQG 100 150

według katalogu masz taki sam jak ja czyli PQG 100 230 :smile:

u kumpla w Autolandzie EVR56133 kosztuje 320zł a w necie 400zł + wysyłka :smile:
w Focie około 215zł
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 10:19   

Wczoraj coś zaczęło sie "mielić " pod maską.
Myślałem,że łożysko alternatora ale to "wysrał" się napinacz i prawdopodobnie pompa wody dlatego nie zakładam nowego tematu.


Dzisiaj patrzę a tam pasek wielorowkowy spiłowany od strony silnika,rolka przekrzywiona i napinacz jakoś tak dziwnie odstaje od silnika,tzn widać sprężynę która go naciąga.
Dodatkowo pełno metalicznych opiłków i taka okrągła blaszka wbita w obudowę rozrządu.
Mam nadzieje,że nie pochlastała paska rozrządu
Zastanawia mnie co to sie porobiło i jak wymontować ten napinacz.
Pasek zrzuciłem ale podchodzę z różnej strony do tego i jakoś nie mam pomysłu.
Rolka jest w miarę sprawna,tzn kręci się z lekkim oporem i zachowała osiowość względem napinacza.
Dodatkowo jest takie koło wyżej i wywnioskowałem z fotek na allegro,że to pompa wody.
I chyba jest problem,bo nie mogę tej pompy wody ruszyć ręką.
Zatarła się?

Jeśli tak to pasek powinien być raczej wyślizgany a nie jest.
Czy możliwe,że napinacz sie rozsypał w wyniku zatarcia się pompy wody?
Usterka wystąpiła nagle,bez wcześniejszych objawów.


I najważniejsze-jak odkręcić ten napinacz?
Czy muszę wykręcić ten cały element jak na foto?
Domyślam się,że trzeba spuścić płyn jeśli konieczne będzie wymontowanie całego tego elementu.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 08, 2009 10:26   

filo to jest koło od wspomy którego nie możesz ruszyć a pompa wody jest za wspomaganiem napędzana właśnie od wspomy
odkręcasz sam napinacz a po co wspomę
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 10:31   

szosownik napisał/a:
to jest koło od wspomy którego nie możesz ruszyć


Ale czy pompa wspomagania tak ma, że nie da się tego koła obrócić czy to jest jakaś usterka?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 08, 2009 10:40   

filo napisał/a:
Ale czy pompa wspomagania tak ma, że nie da się tego koła obrócić

powinno dać się obrócić ale też nie za lekko

[ Dodano: Nie Mar 08, 2009 10:50 ]
myślę że łożysko ci się sypnęło we wspomie stąd takie opory
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r620sdi]napinacz paska alternatora
kiwi Rover serii 600, Honda Accord 0 Pią Paź 12, 2012 19:04
kiwi
Brak nowych postów [R620] Napinacz paska klinowego
sznyc Rover serii 600, Honda Accord 14 Pią Cze 05, 2009 17:59
sznyc
Brak nowych postów [R620] Napinacz paska wieloklinowego
PopaY Rover serii 600, Honda Accord 10 Czw Wrz 23, 2010 08:42
PopaY
Brak nowych postów [R620] Napinacz paska wielorowkowego
Simus Rover serii 600, Honda Accord 5 Nie Gru 27, 2009 21:24
Brt
Brak nowych postów [R620] Napinacz paska wielorowkowego
Jakie różnice?
wojtasbb Rover serii 600, Honda Accord 8 Pon Lis 19, 2007 12:11
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink