Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 220 SDI '97]- przewody olejowe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:45
[R 220 SDI '97]- przewody olejowe
Autor Wiadomość
stan_w._j. 



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 40
Skąd: wrocław



Wysłany: Czw Paź 18, 2007 18:46   [R 220 SDI '97]- przewody olejowe

Witam.
Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem rekomendowanym przez to forum. Sam zapytał o zaolejony silnik-(czy jest taki). Rzeczywiście trochę jest, ale jesscze nie stwierdziłem z czego podcieka. On stwierdził, że przewody olejowe w liczbie sztuk dwa są na pewno popękane i z nich cieknie.
Nie znalazłem żadnych postów na ten temat.
Przewody olejowe-gdzies z przodu silnika. Może ktoś wymieniał? Ponoć dość kosztowna sprawa.
Można tez podobno dorobić takie pzrewody-jak to sie wyraził mechanik"... zarobić takie przewody". Ale sądzę,że są to węże ciśnieniowe o pewnych normach, wytrzymałości itp.
Ktoś sie bawił z "zarobianiem"? Może ktoś wymieniał na oryginalne. Jakie koszty? I gdzie kupował? Tomaten?

Pozdro.
_________________
"Real is good, interesting is better"
Stanley Kubrick
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 18, 2007 18:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Paź 18, 2007 18:48   

Jeśli nie "dajesz plamy" na parkingu, to ja bym ich nie ruszał.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
mbombka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 58
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Paź 18, 2007 20:27   

z jak to nazwał twój mechanik ' zarabianiem' przewodów bawił ale nie przy roverku tylko przy podnośniku czołowym 'tur' który podnosi do 1,5 tony i olej przechodzi właśnie przez te zarobione węże.Idziesz do najbliższego ci miejsca gdzie coś takiego robią ( mechanik ci powie gdzie , po prostu dobierasz tam rodzaj węża i końcówkę a specjalna prasa ci zaciska końcówki do tych węzy i po sprawie. koszt kilkadziesiąt pln. chyba że twój mechanik ma taką prase w co wątpie..


a tak w ogóle to zgadzam się z Brt ;)
 
 
 
Damianin 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Paź 2004
Posty: 84
Skąd: Kielce



Wysłany: Czw Paź 18, 2007 20:38   

można się "bawić" w wymianę na oryginalne rurki nawet...

jeśli nie są one popękane, to może to być znana wada konstrukcyjna, opisana z resztą w jednym z Roverowych biuletynów serwisowych. Jeśli nie ubywa dużo oleju, nie cieknie specjalnie - lepiej to zostawić, bo problem ten w mniejszym lub większym stopniu dotyka roczniki sdi <99.
_________________
Pozdrawiam,
Damian
 
 
michal_s. 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 45
Skąd: Wschowa



Wysłany: Czw Paź 18, 2007 21:47   

Prawdopodobnie chodzi o te przewody w okolicy filtra oleju. U mnie też ciekły w miejscu łączenia węża z rurką, tam są fabrycznie zaciskane, oraz u góry. Kupiłem drugie używane, ale niestety te też są nieszczelne, mam zamówione jeszcze jedne, zobaczymy co z nich będzie. Mam je na fotce, którą przesyłam, pozdrawiam.
Wprawdzie to są z Rover-ka 600 SDI z 95 roku, ale silnik chyba ten sam.
 
 
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 08:32   

witam!

odkopuje kotleta :)

moje przeowdy olejowe tez ciekna i niestety juz pokapuje z nich widocznie - to ostatni wyciek do usuniecia i wkoncu bedzie sucho... dokrecano juz te nakredki od strony filtra ale dalej leci...

prosze o sugestie gdzie kupic orginal (chociaz skoro to wada fabryczna... to czy warto brac orginal?) lub jakies parametry/wymiary przewodow co by zamowic, mam zaklad ktory robi praktycznie kazdy rodzaj weza i zaciska koncowki, ztym ze zdemontowac przewodow nie moge bo zaklad jest 30km w 1 str odemnie :/ a czym jechac trzeba...

pozdrawiam :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 09:18   

orginały nowe dostaniesz u Tomiego .... wymiarów nie znam .... można pokusić się o zakup używki, nawet kiepskiej, żeby tylko było coś na podmiankę, lub zdjęcie wymiarów ... taki plan chodzi mi po głowie od jakiegoś czasu, ale .... za mało kapie u mnie, żeby się za to zabrać ;) :mrg:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 09:51   

Brt napisał/a:
orginały nowe dostaniesz u Tomiego

tylko jakoś nie można ich znaleźć w ofercie :wink:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 09:53   

wiem :P ... ale są ;) komplet coś ok 300PLN :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Mar 21, 2010 15:00   

I jak sprawa z tymi węzami mi teraz już gorzej zaczęły cieknąc i będę się brał za wymianę.

Ma ktoś informacji więcej :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jusci 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 58
Skąd: Zamość



Wysłany: Sob Mar 27, 2010 19:49   

Wymienił ktoś te przewody? Chyba i mnie to czeka. Podzielcie się doświadczeniami
_________________
Pozdro!
 
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Sob Mar 27, 2010 23:54   

Ja kupiłem komplet tych przewodów - w stanie złym - lecz zamierzam je dać jak tylko przyjdą do zakładu zajmującego się wężami hydraulicznymi, żeby zastąpili ten wąż nowym i zakuli na nowo końcówki. Zdam relację co z tego wyjdzie.
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 482
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pią Kwi 09, 2010 23:38   

Podepnę się pod temat bo u mnie też cieknie i to całkiem zdrowo tylko nie jestem pewny czy dobrze zrozumiałem ,olej cieknie z tych przewodów co są gumowe po środku czy to raczej puszcza ta chłodniczka??
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Sob Kwi 10, 2010 02:32   

Z mojej oceny wynika ze przepuszczają okucia tych gumowych przewodów.

Jakoś na dniach będę zakuwał na nowo przewody i dam znać ile to kosztuje i czy dzięki temu nie będą one za chwile całe w oleju.
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 482
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Sob Kwi 10, 2010 08:11   

Bordos to daj relacje jak to ogarniesz ;) straszna lipa te przewody :evil:
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Sob Kwi 10, 2010 08:24   

Z tego co się orientuje to one nie ciekną jakoś bardzo, tzn ilość oleju która przez nie ucieka jest mała.

Z moich obserwacji to jest kilka (2-3) kropel po nocy (pytanie ile w czasie jazdy kapie jak jest ciśnienie).
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 482
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 10:05   

u mnie jest tam strasznie zarzygane olejem cała osłona silnika od spodu mokra domyslam sie że to nie kapie od wczoraj jednak wygląda nie ciekawie chociaż nie zauważyłem plam pod samochodem jak stoi

[ Dodano: Czw Kwi 29, 2010 11:05 ]
jakieś postępy w temacie??
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 11:46   

Mazak, Beda będą ja te swoje przewody z mojego starego silnika o 220 wykręcę i pomierzę wszystko dokładnie i wrzućże tutaj :wink:

Bo w R25 jest ten sam problem tez widzę ze kapie tak sobie lekko na przejściu guma metal. Zapytam się jeszcze szefa warsztatu bo na dobre kontakty gdzie takie coś by mogli dorobić i by tez podał cenne albo więcej sztuk zamówił jak by tanie było.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 11:49   

rozumiem że przewody olejowe to te co idą do chłodnicy oleju?
a może by tak je w ogóle wywalić i zaślepić?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 11:53   

szoso420, Dokładnie o tych mowa jest :mrgreen:

Jak to zaślepić a co będzie chłodziło olej :wink: Jak jeździsz tylko po mieście Roverek to by tak można było zrobić ale jak sie przycina po autostradzie to nie za kolorowo to widzę.

Najlepiej to w ogolę zamontować inna chłodnice oleju :mrgreen:

A tak myślę i może by to całkiem zrobił na węzach gumowych z oplotem metalowym tylko z takimi końcówkami żeby to wkręcić i tyle :wink: Nie będzie już miało co korodować :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 200 1.6 97r] Amortyzatory tył olejowe czy gazowe??
salam Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Sob Kwi 18, 2009 20:47
salam
Brak nowych postów [r200] amortyzatory olejowe tył
Lewis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Mar 08, 2011 22:06
Harry
Brak nowych postów [R200 SDI]Węże olejowe
Bordos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Mar 21, 2010 14:56
Remigiusz
Brak nowych postów [R25 1.6 lpg] przewody NGK
morris Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Wrz 03, 2008 15:13
morris
Brak nowych postów [MG ZR 1.8] przewody od skraplacza
gacek999 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Lis 12, 2008 17:56
PHJOWI



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink