Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 400 2.0 SDi] Jak efektownie przyśpieszać
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:21
[R 400 2.0 SDi] Jak efektownie przyśpieszać
Autor Wiadomość
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 23:42   

gpredki napisał ,
Cytat:
ale dowiaduje sie tutaj, ze bede w sprincie ogladal tylnia rejestracje komus kto ma auto ktore ma gorsze przyspieszenie tylko dlatego, ze ja mam beznyne a nie diesla.

Kolego dlaczego mówisz ze przegrasz w sprincie z autem które ma gorsze przyśpieszenie od twojego auta skoro np sdi do 100 kula się poniżej 10s a twój rover kula się powyżej (czyt. dłużej) do 100km/h wiec przegrał byś z autem które ma mniej koni i to chyba najbardziej boli... :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 23:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 23:44   

Gdyby postawil obok siebie dwa podobne auta i jedno by mialo prawie 2x wiecej mocy od drugiego to nikt by nie mial watpliwosci ktore szybsze. A tutaj zaczyna sie szukanie, ze ten z 2x wiekszym momentem to jednak ciezszy, wiecej biegami trzeba sie omachac, itp. I cudowny moment ktory odpowiada za przyspieszenie znika...

[ Dodano: Wto Kwi 21, 2009 00:45 ]
Firq napisał/a:
gpredki napisał ,
Cytat:
ale dowiaduje sie tutaj, ze bede w sprincie ogladal tylnia rejestracje komus kto ma auto ktore ma gorsze przyspieszenie tylko dlatego, ze ja mam beznyne a nie diesla.

Kolego dlaczego mówisz ze przegrasz w sprincie z autem które ma gorsze przyśpieszenie od twojego auta skoro np sdi do 100 kula się poniżej 10s a twój rover kula się powyżej (czyt. dłużej) do 100km/h wiec przegrał byś z autem które ma mniej koni i to chyba najbardziej boli... :)


A skad to wiesz? Bo z danych technicznych wynika cos zupelnie innego.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 23:47   

No nie mogę..... Szlag mnie trafi zaraz.
Nie rozumiesz dalej?
Krzysi3k5 napisał/a:
Cytat:
moc* = (moment obrotowy** x obroty na minutę) / 5252

* moc wyrażona w koniach mechanicznych (HP)

** moment obrotowy wyrażony w funto-stopach (ft lbf)


MOC składa się na dwa czynniki (słownie 2, liczbą 2) MOMENT i OBROTY. Diesel ma wyższy moment, benzyna obroty. Tyle.
Dobranoc.
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 23:48   

Przyspieszenie R220 SDi i R216 Si różni się zaledwie 0.1s. Dla ludzkiego oka niezauważalne wiec na oko będzie remis.
 
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 23:49   

400 ma 0,6 roznicy i to juz widac.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 23:51   

gpredki, masz silnik 111 hm czy 114 hp??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 23:52   

Ten slabszy.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 23:56   

zatem przyspieszenie do 100 masz 10,6 wg. danych tech R 220sdi 9,8 różnica 0.8s na RYBACH ten czas jest niczym ale w sprincie pozwala na to aby przeciwnik obejrzał tylna rejestracje... :) Tyle ode nie :) miłej nocy życzę :)
Pozdrawiam Firq
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 23:59   

Ja biore do porownania te same modele. Co mi z osiagow 200 skoro ja mam 400 ?
 
 
badek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 145



Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 02:13   

w instrukcji obslugi napisano zeby unikac przeciagania biegow powyzej 3000 obr :razz: a ze do 4500 przy starcie dochdzi nie wiadomo kiedy to fakt :bezradny:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 07:39   

porównując 400 1,6Si 111KM z 2,0SDI 105KM
z miejsca wyrwie SDI natomiast w późniejszej fazie może być remis ale nie koniecznie bo wszystko zależy od kondycji silników i umiejętności kierowców :smile:
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 07:44   

Temat był jak najefektywniej przyspieszać, a nie o przewadze jednych silników nad drugimi. Ja nic o tym nie pisałem, cały czas mówiłem o mocy, że wynika ona z momentu obrotowego i obrotów na minutę. Skończcie już, bo każdy będzie zachwalał swoje.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 07:50   

Krzysi3k5 napisał/a:
Temat był jak najefektywniej przyspieszać, a nie o przewadze jednych silników nad drugimi. Ja nic o tym nie pisałem, cały czas mówiłem o mocy, że wynika ona z momentu obrotowego i obrotów na minutę. Skończcie już, bo każdy będzie zachwalał swoje.

po pierwsze ja swojego nie zachwalam bo nie mam takiego zwyczaju i mam to głęboko w du... czy objadę Si :wink:
po drugie wyluzuj :wink:
po trzecie zgadzam się z tobą co pisałeś wyżej w tym temacie :ok:
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 08:12   

Ja tam wyluzowany jestem cały czas ;)
Ale rzeczywiście tak napisałem jakbym się spinać miał :P
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 08:48   

Ale sie dyskosja rozwinęła ;)

Pytanie było: jak efektywnie przyspieszyć do 100km/h więc to zostało napisane. W normalnej jeździe nie ma sensu kręcić klekota SDi wyżej niż 3800-4000 obr bo moment zaczyna spadać na pysk, co nie znaczy, że w szczególnych przypadkach (awaryjna ucieczka czy też przyspieszanie na czas) nie da się wkręcić wyzej.. a zapewniam Was, ze i do 5000obr pójdzie ;) tylko w NORMALNEJ jeździe to nie ma sensu. :) Turbodiesel od benzyny różni się chatrakterem przyspieszania. Diesel chwilowe przyspieszenia ma wyższe z racji wyższego momentu (na kołach a nie na silniku) ale trwają one krócej, benzyna przyspiesza równomierniej w całym zakresie obrotów ...

Krzysztof_ns a jaki masz czas Ty od 60 - 100km/h ??

Tyle odemnie w temacie ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 12:34   

Hmmm przed chwilką wróciłem z przejażdżki moim Roverkiem :mrgreen:
Na początku powiem tak
-Silnik seria 105 hp
- na pokładzie sam ON czyli ja hehe
-pogoda słoneczna (+12*)
-opony "jeszcze" zimowe 185/60 14'
-Brak coolera z tego oto powodu że miał takie nieszczelności ze zamiast Turbo pchać ciśnienie do silnika to pchało gdzieś bokami dlatego coolera całkiem wywaliłem zamówiłem juz nowego od megany II i będę przerabiał ten układ na bardziej wydajny :)
ale filmik nagrany juz bez coolera co "powinno" osłabić osiągi mojego R :twisted:

Przyśpieszenia na filmiku mierzone w tych czasach
(nie są mierzone z aptekarską dokładnością ale jakieś odzwierciedlenie dają )


00:05 do 00:14 0- 100 km/h
02:16 do 02:22 60-100 km/h
03:43 do 03:50 60-100 km/h

Co powiecie o tych czasach?? W miarę??

Rover 220sdi seria bez coolera.AVI
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
bartoszek_m 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 138
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 14:10   

Firq napisał/a:
00:05 do 00:14 0- 100 km/h
02:16 do 02:22 60-100 km/h
03:43 do 03:50 60-100 km/h

Nie rozumiem co tu napisałeś?
W ile do 100 od 0 Ci się rozpędził?
A w ile od 60 do 100 na 4 biegu?
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 14:12   

Firq napisał/a:
00:05 do 00:14 0- 100 km/h
02:16 do 02:22 60-100 km/h
03:43 do 03:50 60-100 km/h


1. 9 sek
2. 6 sek
3. 7 sek
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
bartoszek_m 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 138
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 14:16   

A ja dodam jeszcze tam, że przy swoich pomiarach to na 1 ciągnąłem nawet trochę ponad 4,5 tys. obr., zresztą one tak szybko wyskakują, że nawet się nie zorientujesz, na 2 biegu ciągnąłem ponad 4 tys. obr., nawet do 4,5 tys. obr., no i na 3 biegu już dociągałem do 100km/h. I tyle z mojego testu. A no i wiadomo, że nie jechałem z niewiadomo jakimi stoperami, tylko na start dziewczyny, która mierzyła mi czas na stoperze (w tel.) dociągałem do 100 km/h i wtedy stop. Wychodziło trochę więcej niż 11,5, ale nie przekraczało 12s na pewno.

[ Dodano: Wto Kwi 21, 2009 15:18 ]
Jak będę miał okazje to też to nakręcę i wrzucę.

[ Dodano: Wto Kwi 21, 2009 15:23 ]
Krzysi3k5 napisał/a:
Firq napisał/a:
00:05 do 00:14 0- 100 km/h
02:16 do 02:22 60-100 km/h
03:43 do 03:50 60-100 km/h


1. 9 sek
2. 6 sek
3. 7 sek


To w 9 sekund bez intercoolera, jak normalnie jest podane 9,8.
Jeżeli tak to bije brawo :brawa: :brawa: :brawa: :brawa: :brawa: :brawa: :brawa: :brawa: :brawa: :brawa: :ok2:
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 16:33   

pomiar dokonany, zaczne od kwestii majacych wplyw na w/w (widze zxe licytuje sie wiekszosc, a malo kto - lub nikt- nie podaje warunkow w jakich pomiar byl dokonany, zatem:
silnik rozgrzany do temp bazowej, opony 175/65 jeszcze zimowe:) waga moja 75kg + pasazer 60kg....odcinek "wypoziomowany" - A4:

60-100 IV bieg - 8,9s (srednia z 2 pomiarow)
70-120 IV bieg - 12,5s
90-140 V bieg - 15,5s
120-160 V bieg - 20,5s

ktos moze wrzucic cos dla porownania z innym SD - ciekaw jestem jak sie to ma vs inny egzemplarz...dzieki,
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r45] nie chce przyśpieszać przy wyprzedzaniu
darood Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Wto Wrz 04, 2012 15:04
darood



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink