Wysłany: Wto Cze 16, 2009 16:37 [R25] 1.4 nie działa klima- problem zlokalizowany- prośba...
Witam, mam problem z moim R. Ostatnio jadąc w dość ostrym deszczu padła mi klima, tzn przycisk dalej świeci, bezpieczniory całe, a nie robi.Mimo wszystko podejrzewam że problem będzie elektryczny, bo klima była nie dawno nabijana, a usterka wystąpiła nagle. Mechanicznie wygląda że wszystko jest ok. Czy ktoś miał podobny problem?? ewentualnie proszę o przesłanie schematów.
Pozdrawiam
Marcino2000
Ostatnio zmieniony przez marcino2000 Pią Cze 19, 2009 11:05, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 16, 2009 16:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Poniżej zamieszczamy opis problemy, który pojawił się na naszym forum:
"Objawy: instalacja napełniona, kompresor nie załącza się. Fachowiec stwierdził, że padła cewka elektromagnesu - zero oporności. Zasugerował poszukać podobnej lub kupić nową. Cały kompresor przywiózł mi - potwierdziłem brak przejścia cewki. Zacząłem demontaż, aby się dostać do cewki. Na początku odkręciłem nakrętkę na wałku sprzęgła - bez problemu. Kłopotliwe za to było zdjęcie sprzęgiełka, gdyż jest sprężyste, a zarazem delikatnie zrobione. Z powodu braku odpowiedniego ściągacza, na trzy śruby 6, zastosowałem same śruby wkręcając równomiernie po obwodzie. Sprzęgiełko zeszło z wałka, którego obudowa jest z aluminium. Wkręcane przeze mnie śruby /długości co najmniej 5 cm/ uszkodziły lekko wymienioną obudowę, dlatego najlepiej postarać się o odpowiedni ściągacz. Następnie należy zdjąć pierścień zabezpieczający i można zdjąć koło pasowe spręzarki. W moim przypadku musiałem wyrównać uszkodzoną obudowę. Przed zdjęciem cewki należy zaznaczyć położenie cewki. Następnie należy zdjąć kolejny większy pierścień i mamy w końcu cewkę. Okazało się, że przerwany jest początek uzwojenia z masą (bardzo niechlujne połączenie tym bardziej, że drut cewki jest z aluminium). Problemem jest połączenie alu z miedzią. Ja wykorzystałem podwójny drut 0,5 mm miedź, całość oczyściłem i skręciłem ze sobą na około 3 cm. Całość posmarowałem smarem miedziowym, a następnie pokryłem silikonem, aby styk zabezpieczyć od drgań (oryginalnie nic takiego tam nie było). Oczywiście przy składaniu należy zwrócić szczególną uwagę, aby pierścienie dokładnie weszły w swoje miejsca oraz aby nie uszkodzić łożyska koła pasowego. Oporność cewki wynosi 4omy."
_________________ www.w-mp3.pl Nie trąb, robię co mogę
Witam mam ROVERA 420 SD 2.0 Diesel 86KM
Mam problem z klimą podczas gdy jest włączona
mianowicie : gdy klimatyzacje jest włączona wywala mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego.
Wiem tylko tyle ze mam nie orginalny korek to tego zbiorniczka
Proszę o szybkie porady.
Rzuciłem okiem do autka, i zlokalizowałem problem. Na szczęście nie trzeba targać elektrosprzęgła od klimy. Pod zderzakiem na dole idzie przewód od klimy który się przetarł i czynnik chłodzący uciekł z układu. Mam pytanie: U mnie to wyglada tak że jest przewód aluminiowy i jakaś (chyba) rzeźba z gumowego hydraulicznego czy tak ma być??czy powinny być tam jakieś mocowania?? ma ktoś może fotki jak to wygląda w oryginale?? Chciał bym to przywrócić do stanu fabrycznego. Poniżej załączam zdjęcie jak to wygląda u mnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum