Wysłany: Nie Lip 05, 2009 11:53 [R200 1.4 98'] za dużo płynu chłodzącego+pstryczek do went.
Witam,
jestem tu nowa, roverem jeżdżę od 2 miesięcy. poprzedni własciciel zamontował w moim roverku dziwny pstryczek/przełącznik podłączony do akumulatora - początkowo nikt nie potrafił mi powiedzieć do czego służy - w tym także mechanik, a bałam się sprawdzić do czego służy - dopiero ostatnio namawiana przez kolegę, przełączyłam, uruchomiłam silnik i okazało się, ze włączył się wentylator. kolega stwierdził, że prawdopodobnie auto się wcześniej przegrzewało i stąd ten pstryczek. przy okazji zwrócił uwagę na to, że poziom płynu chłodzącego jest dużo powyżej maximum, a co więcej, odkręcenie korka było niemożliwe - a wg jego opinii powinno to pójść sprawnie. auto się nie przegrzewa, a wentylator działa normalnie. jestem kobietą i nie stosuję się do tych wszystkich zaleceń odnośnie kontrolowania poziomu płynów co tydzień- wierzę tym, którzy pod maskę zaglądają - jak np mechanik, który wymieniał podstawowe rzeczy zaraz po zakupie czy koledzy i nikt nie zauważył niczego niepokojącego. poczytałam trochę to forum i nie znalazłam podobnego problemu - raczej użytkownicy się skarżą na ubytki płynu chłodzącego. niemniej jednak trochę jestem zaniepokojona - i pytanie, czy właściwie powinnam być zaniepokojona? jakie mogą być konsekwencje tego, że tego płynu jest za dużo?
Z góry dziekuję za każdą odpowiedź
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Nie Lip 05, 2009 12:07
Poprostu odlej plynu do odpowiedniego poziomu i po problemie, po jakims czasie skontroluj stan i bedziesz wiedziala czy sie komus przelalo czy moze ktos nalal wiecej wiedzac, ze gdzies sobie powoli ucieka.
Co do wlacznika wentylatora to widac, ze poprzedni wlasciciel byl zapobiegawczy i zamontowal go aby uniknac HGF (uszkodzenia uszczelki pod glowica) na ktory to nasze silniki sa podatne w wyniku przegrzania (moze profilaktycznie sobie wlanczal w miescie w koreczkach .
płyn po rozgrzaniu zwiększa swoją objętość dlatego dobrze by było mieć tyle płynu ile powinno być czyli do górnej kreski max(według instrukcji)
nie ma sensu przepełniać układu chłodzenia
no właśnie ten korek nie puszcza, a nie chciałam się z nim siłować, żeby nie wywaliło tego płynu niewiadomo gdzie. a co do wentylatora, to on działa normalnie - nienormalnie, tzn włącza się sam, ale wyłącza się jak tylko wyciągnę kluczyk ze stacyjki - a tak chyba nie powinno być?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum