Wysłany: Nie Lip 26, 2009 19:30 [R75] Łożysko koła
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Mam taki problem, że huczy mi któreś łożysko i sam już nie wiem które. Wymieniłem prawe tylne, bo tak było słychać. Po wymianie zonk. Huczy dalej. Ale co mnie dziwi najbardziej, jeżeli jadę, i mam łuk w lewo ( bardziej ostry zakręt niż lekki ) i wtedy nastaje cisza. Szum wygasa, ale jak wracam na prostą, szum dalej słyszalny bardzo. I tak się zastanawiam czy to teraz nie jest coś z przodem. Może ktoś miał coś podobnego na tych zakrętach, lub ktoś może coś więcej mi powiedzieć ? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 08, 2010 22:01, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 26, 2009 19:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
wymień lewe tylne lożysko - miałem ten sam problem. skręcając w lewo siła odśrodkowa powoduje ze dociskane sa kola prawe, tym samym lewe są odciążone dlatego wtedy nie buczy. Nie przejmuj się, że nie potrzebnie wymieniłeś prawe, prędzej czy poźniej i tak byś musiał je wymienić. Ja tak miałem po około 1000 km. pozdrawiam
Jak mi szumiały łożyska, to pojechałem do mechanika, zostawiłem samochód i odebrałem z wymienionym łożyskiem....
Sam podejrzewałem prawe tylne, okazało się tylne lewe...
Zmierzam do tego, że samemu - nie mając większego doświadczenia - ciężko jest określić które łożysko szumi (podnosiłem samochód, kręciłem kołami, jeździłem i nasłuchiwałem i wraz moja diagnoza była błędna).
Mechanicy - albo mają takie doświadczenie, albo jakieś 'magiczne' metody diagnostyki łożysk .
Czasem nie warto kombinować samemu...
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Swego czasu w moim volvo 440 też chuczało łożysko na kole, mechanik zdjagnozował to w prosty sposób: podniusł samochód na podnośniku, chwycił za jedno koło napędowe i kazał mi uruchomić silnik i wsadzić 4 bieg, koło z uszkodzonym łożyskiem chuczało, dla porównania złapał za te z uszkodzonym łożyskiem, kręciło się sprawne i oczywiście nie wyło.
Sposób na sprawdzenie prosty i ogranicza zbędne wydatki
Swego czasu w moim volvo 440 też chuczało łożysko na kole, mechanik zdjagnozował to w prosty sposób: podniusł samochód na podnośniku, chwycił za jedno koło napędowe i kazał mi uruchomić silnik i wsadzić 4 bieg, koło z uszkodzonym łożyskiem chuczało, dla porównania złapał za te z uszkodzonym łożyskiem, kręciło się sprawne i oczywiście nie wyło.
Sposób na sprawdzenie prosty i ogranicza zbędne wydatki
Zgadza się - ale wtedy sprawdzisz tylko przednie koła. Będzie to miało zastosowanie w celu wyeeliminowania kół przednich (ja tez tak robilem). Wtedy jeśli przednie bęsą bez zarzutów, a prawe tylne wymieniłeś to pozostanie tylko lewe tylne.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Lip 30, 2009 22:15
Z opisu twojego wynika że na 100% przód. Typowy objaw. Na zakręcie kulki bardziej dociskają do prowadnic i nie słychać.
Jak łożysko Ci wyje to będzie również wyło po podniesieniu nawet na lewarku i kręceniu kołem. Usłyszysz bez stetoskopu. Zrób tak jak pisze kris-tofer : jak sprawdzasz przednie- przód na podnośnik lub lewarek uruchamiasz silnik 4 bieg i do przodu, jak tył to tak samo tylko ręką i na pewno będzie słychać. Przód na biegu bo dodatkowy opór skrzynia stawia (nie zakręcisz dobrze) - to dla rozwiania wątpliwości i kolejnych pytań. Tylko przy sprawdzaniu na biegu samochód musi stać stabilnie, aby nie odjechał
Co do wymiany od razu obu stron to uważam za przesadę, chyba że masz dużo kasy i ot tak chcesz sobie wymienić dobre łożysko - to nie sprężyny ani amortyzatory, będzie jeździł równo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum