Wysłany: Wto Sie 11, 2009 08:48 [R400 1.6 Si] Problem z ABS-em
Witam. Mam Roverka 400 1.6 16V z 1997r. Dość nie dawno zauważyłem problem z ABS-em, a mianowicie przy niskich prędkościach przy hamowaniu się załącza. Dzięki tej stronce dowiedziałem się że przyczyną owego problemu może być pęknięty pierścień ABS-u na którymś z kół. A więc moje pytania są następujące:
1.Gdzie dokładnie należy szukać tych pierścieni żeby móc zdiagnozować który uległ defektowi? ( W jakich miejscach są umiejscowione i jak mniej więcej wyglądają).
2. Czy takiej naprawy, a więc wymiany pierścienia można dokonać samemu, czy jednak trzeba się wybrać z tym problemem do mechanika?
3. Ile może wynieść koszt takiej naprawy?
4. Takie pytanie dodatkowe: Czy może być jeszcze inna przyczyna tego ''wariowania'' ABS-u?
Za udzielone mi pomocne odpowiedzi i porady z góry serdecznie dziękuję Pozdrawiam forumowiczów.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 11, 2009 08:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. W przednich kołach jest to taka zębatka (z prostokątnymi zębami) nabita na przegub napędowy niedaleko osłony gumowej przegubu, po skręceniu koła powinien pierścień ABSu być widoczny .... W przypadku tylnych kół tarczowych widać pierścień zaraz za tarczą hamulcową (od tyłu), nie wiem jak w przypadku bębnowych jets umiejscowiony. Zazwyczaj jednak pękają pierścienie przy przednich kołach.
2. Wymiana pierścienia jest dość ryzykowna (bardzo łatwo go zniszczyć) ... proponowałbym pojechać do mechanika a najpewniej to wymienić przegub
3. trudno powiedzieć ... przegub to koszt ponad 100 - 150PLN + wymiana na oko z 50 - 70 PLN
Jeżeli z tyłu będziesz miał uszkodzony i masz hamulce tarczowe to koszt takiej naprawy wzrasta, ponieważ z tyłu wymienia się pierścień razem z piastą. Ceny zaczynają się od 380 w górę za piastę.
_________________ Krzychu (Rawa Maz.)
R 416Si
fearless [Usunięty]
Wysłany: Wto Sie 11, 2009 21:17
Brt napisał/a:
nie wiem jak w przypadku bębnowych jets umiejscowiony
W R 416 Si nie ma pierścienia na bębnach, nie ma też ABS gdy są bębny. Kolega ma R 400 ==>> 416 Si
Brt napisał/a:
2. Wymiana pierścienia jest dość ryzykowna (bardzo łatwo go zniszczyć) ... proponowałbym pojechać do mechanika a najpewniej to wymienić przegub
No może nie tyle co ryzykowna, co nie opłacalne, najlepiej wymienić przegub, jest cały kompletny z pierścieniem, cena nie jest wygórowana. ==>>
Brt napisał/a:
przegub to koszt ponad 100 - 150PLN
Cytat:
4. Takie pytanie dodatkowe: Czy może być jeszcze inna przyczyna tego ''wariowania'' ABS-u?
Tak - zanieczyszczony czujnik ABS - wystarczy odkręcić koła i po kolei odkręcać czujniki - takie charakterystyczne walcowe, następnie je przeczyścić i popsikać WD40.
Raczej pod,znaczy trzeba zdjac beben i bedzie widac pierscien ABS-u.Moze trzeba tylko wyczyscic bo niestety umiejscowienie go w bebnie powoduje ze czly syf z okladzin laduje min. na pierscieniu.
fearless [Usunięty]
Wysłany: Sro Sie 12, 2009 21:11
Brt napisał/a:
Od rocznika 98 lub 99 ABS był w wersjach z hamulcami bębnowymi podobnie w R25/45 ...
Zdiagnozowałem już, który pierścień jest pęknięty. Na szczęście w przednim kole, a dokładnie w lewym. Dzisiaj zamówiłem już przegub, a przy okazji dwie tulejki do tylnich wahaczy. Cena przegubu to 150 zł, i już jutro będę mógł go odebrać ze sklepu. I teraz mam takie pytanko czy można dokonać bez większych problemów wymiany przegubu samemu czy lepiej z tym jechać do mechanika??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum