Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SDI] Większe turbo, większa turbina?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220 SDI] Większe turbo, większa turbina?
Autor Wiadomość
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Pią Sie 21, 2009 15:24   [R220 SDI] Większe turbo, większa turbina?

Czesc. Zastanawiam się czy jest możliwość wstawienia większego turbo do mojego Roverka żeby lepiej się zbierał? Może od jakiegoś innego auta? Ktoś się orientuje jak taka sprawa wygląda?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 21, 2009 15:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomas 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 168
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Sie 21, 2009 15:40   

Moze na początek podnieś ciśnienie na turbinie, bo wymiana turbiny to nie takie proste(dopasować to wszystko). Jak podnieść Cisnienie na turbinie, jest już na fomrum opisane i jest to bardzo proste. Tylko nie przesadź z cisnieniem, bo potem to juz niezdrowe dla silnika. Jak za bardzo podniesiesz ciśnienie, a nie zwiększysz dawki paliwa to nic nie da, bo bedzie nadmiar powietrza a za mało paliwa. Myśle ze w cenie nowej turbiny, bedzie profesiolnalny chip tuning, do tego większe cisnienie na turbinie. I to bedziesz mial max mocy jaka bedzie bezpiczna dla silnika i skrzyni -gdzies wyczytalem, że to jest ok 130 kucyków
_________________
Rover 220 SDI WRC - Warcy Rycy Csescy :)
 
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Pią Sie 21, 2009 15:54   

To wszystko o czym piszesz mam praktycznie juz za sobą. Trochę przy tym silniku juz grzebałem i turbo mam podkręcone więcej niz się da ;) Jestem ciekaw czy mozna by podpasowac większe lepsze turbo pod ten silnik (kolektor wydechowy).
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Sie 21, 2009 16:26   

Mozna w montować większe turbo tylo ze będzie sie tobie później wkręcało na obroty niż przy ~2.200 O/min. bo im większe Turbo tym większa Turbo-dziura :cry:

Ja bym tobie radził zamiast wymiany Turba wsadzić inne wtryskiwacze, gdzieś w UK można takie kupic co dają większa dawkę paliwa.

[ Dodano: Pią Sie 21, 2009 16:36 ]
aha bym zapomnial :mrgreen:

http://www.roverdiesel.co.uk/

Fajna stronka o tuningu serii L :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
goodhope 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 68
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sob Sie 22, 2009 09:37   

SDi ma pompy z sekcją 11mm.
Myślę, że nie całe wtryskiwacze, ale może by podpasiły same końcówki 0.216 rodem z AHY/AXG VAG ?.

Hmm... gdyby się trafił pacjent (z odpowiednią kwotą w kieszeni) myślę że mógłbym zrobić podejście.

Trochę będzie zabawy z regulacją pompy po takim zabiegu (różnica ciśnień pracy wtrysków) ale kto wie co sensownego mogło by z tego wyjść ... zawsze można przy porażce powrócić do serii...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sob Sie 22, 2009 16:48   

Gdzieś na angielskim forum czytałem o tych wtryskach/ końcówkach. Tanie to nie jest. Zdaje się komplet tych wtrysków około 1000zł, komplet końcówek 700-800. Wg użytkowników rożnicy nie ma czy założy się nowe wtryski czy tylko końcówki. Przyrost mocy ( wg. nich w okolicach kilkunastu KM ) całkiem, całkiem. Sam zamierzam coś takiego sobie sprawić.

" Jak za bardzo podniesiesz ciśnienie, a nie zwiększysz dawki paliwa to nic nie da, bo bedzie nadmiar powietrza a za mało paliwa."

Tu się zastanawiam czy faktycznie tak to jest. Nasze diesle w końcu kopcą, czyli paliwko i tak zupełnie się nie spala. Teoretycznie podniesienie więc ciśnienia w turbo da sporo i nie wiem czy na tak małej turbince można przesadzić. Na Angielskim forum są jedynie zastrzeżenia odnośnie wytrzymałości samego turbo a nie silnika. Ludzie na nich wyciagają 160-170km, drugi problem to skrzynia - ale to dość tania rzecz i wytrzyma trochę :)
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Sie 23, 2009 11:45   

Tomas220 napisał,
Cytat:
Jak za bardzo podniesiesz ciśnienie, a nie zwiększysz dawki paliwa to nic nie da,

ja mam ciśnienie 1.7 bara i dawka seryjna i 9s do setki wiec trochę bezedury piszesz :)
pewnie zaraz ktoś napisze
Cytat:
ciekawe jak długo tak pochodzi?
zatem odpowiadam chodzi juz tak 8 miesięcy i jest wsio ok :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Nie Sie 23, 2009 13:33   

Firq napisał/a:
ja mam ciśnienie 1.7 bara i dawka seryjna i 9s do setki wiec trochę bezedury piszesz :)


A jak sprawdziles te 9s/100? Z filmiku? Jesli w oryginale 200 SDI ma 9,8 to wcale tak duzo wiecej nie zyskales. Jesli mierzysz z filmikow to zawsze jest jakies 0,5s bledu conajmniej.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Nie Sie 23, 2009 19:20   

To ciekawe, ze zawsze jest >0.5 sek bledu... Nie zgadzam sie, ponad to bardzo mnie ciekawi jak na taka teorie wpadles.Ja po zwiekszeniu cisnienia poczulem roznice i to mimo wiekszych o 2 cale felg. Probowalem sie z wieloma samochodami i roznica jest .
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Nie Sie 23, 2009 22:52   

Witam
Ja również przymierzałem się do montażu większej turbinki np: od mercedesa splintera 2.9 cdi, gdzie A/R compresora wynosi 51 nie wiem jaka z częścią turbiny. Ale... na razie prace przerwane.
A co powiecie nie zmienną geometrie w R200:
http://www.youtube.com/watch?v=ysDBgMdDWZY
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Sie 23, 2009 23:45   

Tutaj jest troche opisane o tym filmiku z linku :

http://forums.mg-rover.or...ghlight=gt2056v
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pon Sie 24, 2009 00:12   

Botanix czy uwazasz ze jestes w stanie wychwycic na filmiku roznice 0,5s? Jesli tak to po czym rozpoznajesz poczatek pomiaru? Po tym ze obroty zaczely spadac, czy moze po ruchu wskazowki predkosciomierza, amoze po dzwieku(pisk opon)?
Twierdze ze bledy w pomiarze z filmikow lub ze stoperem zawsze beda. Wiem bo robilem filmiki i wychodzilo bardzo fajnie, ale jak pojechalem na Gtecha to wtedy wyszla prawda. I juz nie bylo tak kolorowo.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Pon Sie 24, 2009 11:15   

Pomiar rozpoczynam od momentu w którym puszczam sprzęgło co zwiastuje zmniejszaniem się obrotów. Mam program, który spowalnia mi film na tyle, że wychwytuje różnicę w 1/100 sekundzie. Dla przykładu moment startu trwający 1sek możę rozlozyc na 60 sek - stąd dokładny pomiar. Mało tego, nawet jesli pomiar jest niedokładny robi się tych filmików wiecej... na kazdy widać różnice między standardowym cisnieniem a podwyższonym. Wynik fakt może nie jest super dokładny ale na tyle aby pokazać przewage wersji normalnej a ze zwiększonym doładowaniem.
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Pon Sie 24, 2009 15:31   

michu1123 napisał/a:
A co powiecie nie zmienną geometrie w R200:
http://www.youtube.com/watch?v=ysDBgMdDWZY

No ciekawe jak to jedzie. Nie ma gdzies filmików?:) Piszą że jest to turbo od Audi 2,5 TDI. Ale od jakiego, z ktorego roku i czy to latwo podpasuje?
 
 
goodhope 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 68
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Sie 24, 2009 15:53   

Botanix napisał/a:
Gdzieś na angielskim forum czytałem o tych wtryskach/ końcówkach. Tanie to nie jest. Zdaje się komplet tych wtrysków około 1000zł, komplet końcówek 700-800...)



niepoprawny optymista :wink: .

Wtryski pod VAG (czyli bez rzeźby jak tu) robione na używkach najtańszych dostępnych korpusów to 1300zł plus K.W.
Do tego montaż i ustawienia pompy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sie 24, 2009 18:44   

Botanix napisał/a:
Mam program, który spowalnia mi film na tyle, że wychwytuje różnicę w 1/100 sekundzie. Dla przykładu moment startu trwający 1sek możę rozlozyc na 60 sek - stąd dokładny pomiar.
przy 24 klatkach/s ??
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Pon Sie 24, 2009 19:25   

Cytat:
niepoprawny optymista :wink: .


Hehe sorry myślałem, że ceny w PL podobne u nas tyle po przeliczeniu stoją :)
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Czw Sie 27, 2009 14:17   

rodi_, pomiar na filmiku i stoperem i zawsze taki sam i pewnie stwierdzisz ze zawsze o te 0.5s ktoś zawiódł... ale ok... pozatym kolego rodi_, auta którymi jeździmy nie sa coraz nowsze tylko coraz starsze i co za tym idzie bardziej wyeksploatowane wiec one nie bedą jeździły coraz szybciej nie bedą z roku na rok coraz to mocniejsze w seri tylko na odwrót. Powołujesz sie na dane z katalogu 9.8 do 100km/h jak bys mierzył nowe auto i to jest dla mnie śmieszne :mrgreen: moje auto do 100 idzie w 9 s i od auta nowego jest lepsze juz o średnio 0.8s teraz dodaj lata które zleciały i sobie pomyśl czy te 0.8s to na prawdę tak mało! Pozatym powtarzalność pomiaru z tym samym zawsze wynikiem jest dowodem ze jest on poprawny:)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 27, 2009 16:35   

Panowie - czas przyspieszenie jak najlepszy - ważny temat ale odbiegacie od głównego tematu. Mówimy o większym turbo i modyfikacjach z tym związanych. Z podniesieniem ciśnienia na turbince poprawiają się parametry ale nie wchodźmy w dyskusje, że ktoś ma do 100km/h czas 9,8 s a ktoś inny 9 s i dochodzić kto ma rację. Piszmy o modyfikacjach bądź ulepszeniach związanych z turbodoładowaniem.
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Czw Sie 27, 2009 22:40   

michu1123 napisał/a:
ale nie wchodźmy w dyskusje, że ktoś ma

Dokladnie, nie chce tutaj nikomu wtykac palca (moderatorom), ale duzo tematow konczylo sie wlasnie takimi sprawami nie majacymi nic wspolnego z tematem. Tak wiec Panowie trzymajacy wladze powinni czesciej sie pokazywac :cool: kasujac (przenosząc) niepotrzebne posty

Firq napisał/a:
ja mam ciśnienie 1.7 bara

Pewnie nie masz tak na gt15, zapewne masz jakas inna dmuchawke, ale jaką to tez nie napiszesz( o czym jest temat), tylko sie klocicie o jakies wyliczenia ulamkow sekund jak temat jest zupelnie o czyms innym :/
Jak wszyscy robią OT. to ja tez, to tyle.
_________________
dozwolona ilość znaków: 255
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi wieksze turbo
Szymon16 Tuning mechaniczny 1 Pon Cze 03, 2013 08:18
Adrian
Brak nowych postów 2,0T t-series i większe turbo
Markzo Tuning mechaniczny 16 Nie Kwi 19, 2015 12:34
Markzo
Brak nowych postów [R75] 1.8 turbo + turbina od mazdy 2.3 MPS
davidlive Tuning mechaniczny 30 Sob Kwi 06, 2013 11:01
davidlive
Brak nowych postów r-75 2.0 v6 wieksza moc
leszek1973 Tuning mechaniczny 9 Wto Wrz 06, 2011 09:15
sknerko
Brak nowych postów [ROVER 200 1.1i 99r] Wieksza Moc
patryk332 Tuning mechaniczny 6 Sro Sie 26, 2009 00:06
patryk332



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink