Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
dziendobry mam pytanie poniewarz niedziala mi klimatyzacja jakie cisnienie powinno byc w ukladzie mam zamiar kupic butle i dobic jakie mogo byc powody jeszcze ze to niedziala diagnostyka nie wykazuje bledow
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 07, 2010 01:22, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 11:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 12:17
a sprawdzałeś czy wentylator ci sie włącza po włączeniu klimy po kilku chwilach powinien załączyć się wentylotor na chłodnicach jeśli sie nie włącza to to jest przyczyna jeśli jednak pracuje normalnie usterki musisz szukac gdzie indziej, oczywiscie jeśli w układzie klimy masz czynnik chłodzący
[quote="piotr1972"]dziendobry mam pytanie poniewarz niedziala mi klimatyzacja jakie cisnienie powinno byc w ukladzie mam zamiar kupic butle i dobic jakie mogo byc powody jeszcze ze to niedziala jeszcze mam pytanie po wloczeniu klimatyzacji powinienem cos slyszec ze cos sie zalacza oprucz wentylatora albo cos widziec ze cos sie kreci bo pasek z kolem jest w srodku gaz jest w ukladzie a czy ewentualnie muj poprze
czyli dobrze mam problem z ta klimatyzacja i niewiem co jest czy powinienem slyszec ze sie zalacza po drugie ze cos sie kreci gaz jest w srodku jak sprawdzic czy sprezarka pracuje
tak, jak właczasz powinny obroty podnieść się i słyszeć że głosniej chodzi silnik, weź maske podnieś i sprawdź.
Ja miałem coś takie, że w ogole sie nie właczała i poprostu musiałem przełacznik wymienić ; )
może nie trzeba szukać głeboko, jak nic sie nie uruchamia to sprawdź czy masz dobry bezpiecznik : )
A pozatym przyłączam się do prośby o poprawienie postów ... przede wszystkim używaj kropek i przecinków albo napisz kolejno w punktach Twoje pytania np tak:
piotr1972 napisał/a:
mam problem z ta klimatyzacja i nie wiem co jest:
1. czy powinienem slyszec ze sie zalacza
2. czy coś sie kreci po włączeniu klimatyzacji
3. Jak sprawdzić czy gaz jest w srodku
4. jak sprawdzic czy sprezarka pracuje
Musisz precyzyjnie zadać pytanie, bo narazie to nie wiadomo po prostu jak Ci pomóc
A pozatym jeśli nei wiesz czy masz gaz to najlepiej pojedź do jakiegoś zakładu od klimatyzacji i niech Ci nabiją układ i sprawdzą szczelnośc .... jak to bedzie zrobione i klima dalej nie będzie działała to szukać należy przyczyny w elektryce auta.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 15:27
napisz proszę jednoznacznie czy wentylator chłodnicy ci się załącza czy nie po włączeniu klimy bo jakoś tak nie bardzo umiem wywnioskować z tego co juz napisałeś . Jeśli wentylator działa spróbuj przeprowadzic diagnostykę układu wg instrukcji:
Uruchom tryb diagnostyczny modułu klimatyzacji: włóż kluczyk do stacyjki, wciśnij jednocześnie przycisk "auto" i "dystrybucję powietrza" (ten ludzik) na module klimatyzacji, przekręć kluczyk w pozycję "II", puść oba przyciski.
Wyświetlacz na module klimatyzacji i wszystkie diody zaczną migać - trwa diagnostyka. Po kliku sekundach miganie ustanie i na wyświetlaczu pojawi się napis:
- z lewej strony: FC (czyli fault code)
- z prawej strony: dwie cyfry oznaczające kod błędu
Kody błędów to:
00 - brak błędu
11 - czujnik temperatury wewnętrznej
12 - błąd magistrali K-bus z informacją o temp. zewnętrznej
13 - czujnik parownika
14 - czujnik temperatury chłodziwa w nagrzewnicy
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe
31 - silniczek serwo lewego nawiewu
32 - silniczek serwo prawego nawiewu
33 - silniczek serwo dystrybucji
Wyłączenie trybu diagnostyki to wciśnięcie przycisku "OFF" lub przekręcenie kluczyka w pozycję "0".
Witam . mam pytanko co to sa 21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe ponieważ takie błędy pokazuje mi klima co to jest gdzie sę mieści i czy to ma wpływ na klimę ?
Mam od niedawna roverka takiego jak w temacie i ostatnio zauważyłem problem.
Mam klimatronic i gdy ogrzewanie ustawię z przodu na wysoki(29 stopnie czy HI) ładnie mi grzeje, z tyłu natomiast jakiej temperatury bym nie ustawił dmucha zimnym powietrzem (z klimy).
Czy ktoś może napotkał taki problem?
Czy ktoś wie gdzie mam się udać aby go naprawić?
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Pią Sie 09, 2013 14:03 Re: [R75] Klimatyzacja
piotr1972 napisał/a:
dziendobry mam pytanie poniewarz niedziala mi klimatyzacja jakie cisnienie powinno byc w ukladzie mam zamiar kupic butle i dobic jakie mogo byc powody jeszcze ze to niedziala diagnostyka nie wykazuje bledow
Czynnika chłodzącego się nie dobija. Należy całość wypompować i nabić ponownie. Na przednim pasie masz naklejkę, gdzie jest podane ile go ma być (450g +/- 50) Podejrzewam, że taniej będzie nabić u magika zajmującego się klimatyzacjami, niż kupować całą butlę. Chyba, że masz do tego odpowiedni sprzęt. Mi ostatnio fachowiec z Norauto tak sprawdzał klimę (Promocja, darmowy test klimy. Skusiłem się przy wymianie oleju), że 4 razy podpinał zegary i upuścił 30% gazu... Dodam, że stwierdził uszkodzony kompresor (okazało się, że nie umiał załączyć klimatyzacji ) Po jego testowaniu już musiałem wymienić czynnik chłodzący. Ale zrobiłem to u innego fachowca. Tamtemu panu już podziękowałem.
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
Witam.... skorzystam z tego tematu aby nie zakładać nowego.... a wraca to jak bumerang walczę z tym już dłuższy czas. Mianowicie:
Klima nabita, szczelna,
Wsiadam do auta włączam i chłodzi przez jakiś czas po czym leci ciepłe powietrze i zdarza się, że po chwili znów chłodne.
klima manualna z jednym pokrętłem, wentylator od chryslera voyager'a z rezystorem czyli 2 biegi.
jeden gość od klimy mówi, że to czujnik ciśnienia świruje, drugi że to osuszacz a ja sam już nie wiem co z tym począć.
Klima nabita i szczelna, podłączona pod maszynę od klimy i na manometrach wysokiego ciśnienia HP w okolicach 15-16 czyli prawidłowo, a LP w okolicach 3 czyli za dużo... Wie ktoś co z tym począć? ja stawiam na zapchany osuszacz. nie robiłem z nim nic od czasu jak mam auto (3 lata) nie wiem jak poprzedni własciciel
Z ciekawości jak powinno być prawidłowo? Bo w moim np. było tak ze po nabiciu jakis czas chodziła a potem granicą było 2000obr jak przekroczyłem to klimy brak aż do ponownego odpalenia auta.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
HP w okolicach 15 a LP 1 - 2 z tego co znalazłem...
[ Dodano: Czw Cze 12, 2014 14:34 ]
jak by mnie ktoś mógł oświecić wiedzą... kto ma R75 ze sprawną klimatyzacją czy na postoju na wolnych obrotach w taki dzien jak dziś, ciepło i słonecznie wentylator chodzi cały czas na 1 biegu czy załącza się co chwilę 2?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum