Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420DI '96] Świece żarowe HKT,BERU,ISKRA
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:53
[R420DI '96] Świece żarowe HKT,BERU,ISKRA

problemy z rozruchem
Autor Wiadomość
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 10:31   [R420DI '96] Świece żarowe HKT,BERU,ISKRA

Witam
Mam w planach wymianę świec żarowych a sprzedawca twierdzi że HKT to oryginał
może to ktoś z was potwierdzić to bym je kupił?
Ostatnio zmieniony przez szoso Nie Paź 11, 2009 13:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 10:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 10:37   

oryginał o ile wiem to BERU :roll: ... HKT nie znam ... miałem założone BOSCHa ... po 4 latach je wymieniłem ale po sprawdzeniu okazało sie, że dalej wszystkie były sprawne ... obecnie mam założone NGK od niecałego roku.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 09, 2009 11:52   

a co myślicie o świecach żarowych ISKRA?
ich cena(18zł/szt) jest atrakcyjna ale nie wiem czy to idzie w parze z jakością
:???:
muszę dzisiaj kupić świece i się zastanawiam nad tą ISKRĄ
bo 54zł za 3 sztuki a 150zł to różnica
a tak w ogóle to czy świece o takich wartościach kwalifikują się do wymiany:
1.0,6 ohma
2.0,7 ohma
3.1,1 ohma
wiem że prawidłowa wartość powinna się zawierać między 0,9 a 1,2 ohma
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Paź 09, 2009 12:20   

Moim skromnym zdaniem jakość świec Iskra nie jest adekwatna do ich ceny. W styczniu wymieniałem u siebie - siedziały jeszcze oryginalne Beru (3 z 4 niesprawne). Założyłem NGK i narazie wszystko ok. Jak miałem benzynę, jeździłem tylko na świecach tej marki i mam o nich dobre zdanie. IMO liczą się tylko trzy firmy: NGK, Bosch, Beru (ze względu na fakt, że idą na pierwszy montaż). Po co eksperymentować (wymiana do lekkich i przyjemnych nie należy) i wymieniać później 2 razy :?: :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 09, 2009 12:56   

w takim razie ISKRA odpada :wink:
 
 
Bidi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Paź 09, 2009 12:58   

ja kupilem wlasnie iskry teraz i zobaczymy co sie bedzie dzialo :) 50zl nie fortuna a moze beda dobre :) bo nie zawsze jest tak ze jak cena niska to badziew towar:)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 09, 2009 13:03   

Bidi napisał/a:
ja kupilem wlasnie iskry teraz i zobaczymy co sie bedzie dzialo

kurde nie mam czasu żebyś je przetestował a poczekał bym :wink:
Bidi napisał/a:
50zl nie fortuna a moze beda dobre

tak tylko jak napisał Mixtated chodzi o ich wymianę która do lekkich nie należy więc lepiej to zrobić raz a dobrze :smile:
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Paź 09, 2009 13:22   

Ja o iskrze mogę się tylko wypowiedzieć na podstawie tego, co mówił mi kiedyś brat cioteczny. Zakładał te świece do Mercedesa MB100 i coś później było nie tak, bo zapamiętałem, że kupował inne.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 10, 2009 20:30   

no i założyłem dzisiaj Beru :smile:
mam nadzieję że zmieniałem świece pierwszy i ostatni raz :shock:
bez problemu to odkręciłem tylko środkową świecę a do ostatniej przy pompie sąsiad spawał specjalny klucz a o pierwszej świecy nie wspomnę bo żeby ją odkręcić trzeba było ściągnąć przewód z tego metalowego krućca co w nim siedzi czujnik temperatury no wiadomo później dolanie płynu i żmudne odpowietrzanie układu :/
faktycznie nie opłaca się zakładać gównianych świec tylko kupić np.Beru i wymienić raz a dobrze bo wymiana nie należy do lekkich o czym się dzisiaj przekonałem :neutral:
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Paź 10, 2009 20:39   

Dobry wybór :wink:
ZTCP miałem największy problem z pierwszą świecą od lewej. Tam jest wąż od termostatu i wystarczy go lekko zsunąć. Ponadto ja wymieniałem na zimnym silniku, więc w przewodzie nie było płynu. Druga świeca najprostsza w wymianie, trzecia poszła kluczem płaskim :mrgreen: Czwartej za pompą nie ruszałem :lol:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 11, 2009 13:52   

myślałem że pójdzie lekko z tymi świecami jak w Volkswagenie ale widać Rover to wyższa szkoła jazdy :wink:
sąsiad mi podpowiedział żeby zdjąć ten przewód z tego króćca bo ja już chciałem rabować króciec i bym miał więcej roboty :razz:
właśnie byłem odpalić auto jak to wygląda po wymianie świec
nie ma rewelacji :/
świece najprawdopodobniej były jeszcze od nowości
fakt auto pali od pierwszego ale przy delikatnym dłuższym kręceniu,czy to normalne?
może ja przesadzam :???:
za drugim razem po zgaszeniu pali na dotyk
a czy zaślepiony egr może mieć coś wspólnego z rozruchem jeśli jest zimno?
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Paź 11, 2009 15:21   

szosownik napisał/a:
fakt auto pali od pierwszego ale przy delikatnym dłuższym kręceniu,czy to normalne?

U mnie jest identycznie i niby to jest normalne, chociaż wiem, że przy niższych temperaturach może być tak marnie jak zeszłej zimy. Wiem, że mam do ustawienia jeszcze kąt wtrysku, ale nie wiem czemu odkładam to ile się da :wink: Widziałem na spocie parę R, które nawet na zimnym silniku paliły od strzału.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Nie Paź 11, 2009 16:22   

ja mam świece BOSCHa wszystkie sprawne a i tak nie pali, muszę sprawdzić kąt wtrysku + ewentualnie go ustawić, ile taka przyjemność może kosztować?
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 15, 2009 21:11   

dzisiaj miałem niespodziankę, patrze a wszystkie świece są luźne a 3 mogłem palcami wykręcić do końca i wyjąć :shock:
dlaczego tak się stało?
przecież dokręciłem bardzo mocno w sobotę jak wymieniałem a dzisiaj znowu musiałem dokręcić bo by w końcu powypadały :/
wyglądało to tak jakby ktoś mi je powykręcał :???:
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 16, 2009 21:37   

Panowie, a testował ktoś ceramiczne świece ISKRA? Kosztują tyle co zwykłe NGK może więc warto zainwestować w taki wynalazek?
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 17, 2009 22:43   

Pływak napisał/a:
ceramiczne świece ISKRA?

mówisz o żarowych?
 
 
SeevS 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 285
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Paź 17, 2009 23:14   

Legion1349 napisał/a:
ja mam świece BOSCHa wszystkie sprawne a i tak nie pali, muszę sprawdzić kąt wtrysku + ewentualnie go ustawić, ile taka przyjemność może kosztować?


max 150zł
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sob Paź 17, 2009 23:57   

szosownik napisał/a:
Pływak napisał/a:
ceramiczne świece ISKRA?

mówisz o żarowych?


A o jakich jest temat? ;)
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 18, 2009 13:42   

Pływak napisał/a:
A o jakich jest temat? ;)

no o żarowych ale musiałem się upewnić bo nie słyszałem że są ceramiczne żarowe :wink:
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 18, 2009 17:41   

Są i między innymi produkuje je Iskra. NGK też robi ceramiczne ale tylko do nowszych diesli do mojego są tylko normalne. Iskra robi ceramiczne też do starszych klekotów i dlatego pytam czy warto w taki wynalazek inwestować bo cena tak jak pisałem tyle co za zwykłe NGK
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [414Si LPG 98] Świece ISKRA, krótkie pytanie
Czyli czy warto przepłacać
staffer Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Mar 22, 2010 17:54
oprawca_1978
Brak nowych postów [R45] Świece żarowe?
konradp Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sob Lis 22, 2008 16:32
Jary
Brak nowych postów [R45] Świece żarowe
magneto Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Wrz 17, 2008 12:23
magneto
Brak nowych postów [R420] Świece żarowe
danielsonicl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Lut 24, 2008 19:35
giewu
Brak nowych postów [R420] Świece żarowe
Pytanie dotyczące problemu wyjęcia pierwszej świecy
Arti_ Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Wrz 09, 2007 22:18
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink