Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Mój R75 jezdzi za wolno.
Problem polega na tym ze mój R75 ma krótkie biegi.
Mechanik powiedział ze to wina sprzęgła, wymieniłem wszystko nawet dwumas, i nic się niezmieniło. Samochód zachowóje się tak jak by miał jeden bieg za mało. Jest dynamiczny, tylko ze osiągięcia predkości za małe. Do setki zbiera się bardzo szybko, naprawde czuc jego moc, tylko ze po przekroczeniu 110km/h zachowuje się tak jak by mu moc odebrano.
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 22, 2011 12:24, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 15, 2009 01:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja na twoim miejscu zainteresowałbym się jaką masz skrzynię biegów.
Jeździsz tym autem od początku? Może Twój poprzednik zrobił przekładkę, a może została tak zestrojona żeby lepiej przyspieszać.
_________________ Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
Ja na twoim miejscu zainteresowałbym się jaką masz skrzynię biegów.
Jeździsz tym autem od początku? Może Twój poprzednik zrobił przekładkę, a może została tak zestrojona żeby lepiej przyspieszać.
Sprawdzałem ale to nie skrzynia, a samo "zestrojenie " niejest takie proste?!?
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Lis 16, 2009 16:26
Zukowaty, w gruncie rzeczy chyba było prościej niż się to wydaje, bo skrzynia od benzyny wydaję mi się, że mniejsza jest. A mi tez się tak wydaje, że właśnie od benzyny skrzynie ma.
to nie skrzynia, jezeli na rozgrzanym silniku i pozycjy drążka biegów w pozycji luz, wciskam gaz do samej podłogi i obroty ledwo dochodzą do 3500 to oznacza ze niewiem co to moze byc
[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 20:24 ]
Brt napisał/a:
Cytat:
Problem polega na tym ze mój R75 ma krótkie biegi.
czy możesz podać jakie masz prędkości na poszczególnych biegach przy np. 3000obr na silniku to może wyjaśnić temat przełożeń skrzyni
jak juz pisałem do 100km/h zbiera sie bez zarzutu ale po przekroczeniu 100 na piątce ledwo wyciąga 130km/h, stego co mi wszyscy odpisuja wskazuje na skrzynie ale niestety to nie to, a tu wyjasniam ponownie
Jeżli na rozgrzanym silniku na parkingu biegi w pozycji neutralnej tzw. LUZ wciskam pedał gazu a obroty ledwo dochodzą do 3500 tysiąca to oznacza ze to niemoze byc ani sprzęgło ani skrzynia,bo wtedy niepracują teraz pytanie CO TO MOZE BYC?, naprawde chciałbym wiedziec.
Może to być uszkodzone Turbo albo,poprostu pompa paliwowa co daje zbyt niskie cisnienie paliwa, a może jeszcze cos innego .
Byłem w dwóch warsztatach i w jednym powiedzieli ze to skrzynia, w drugim ze niewiedzą ,a wserwisie że to na stówe sprzęgło wymieniłem i troche popłynołem najwiecej na dwumasie,
A tu wspaniały komętaż o zasmiecaniu fora ,dzieki. Naprawde przekopałem całe forum i nic tylko sprzegło i skrzynia. Napisałem na forum bo naprawde potrzebuje pomocy i niechce znowu niepotrzebnie wydawac pieniędzy, po to są fora bo może ktos juz miał taki przypadek, i może akurat udzieli cennych informacji.
Jeszcze małe pytanko a czy wogółe ktos kiedys miał juz zamienioną skrzynie w R75 ,mo to 2.0 CDTi
Jeżeli byłbys mi naprawde pomóc to byłbym naprawde wdzięczny. Pozdrawiam
Wygląda na to, że jest problem w układzie zasilająco-sterującym.
Musisz diagnozować wykluczając sprawy oczywiste. Wspomne chociażby o właściwym ciśnieniu powietrza w kołach.
Zacznij od sprawdzenia przewody powietrza dolotowego, czy są drożne, w jakim stanie jest filtr paliwa i powietrza (koniecznie obejrzyj filtr powietrza).
Przejedź się i sprawdzenia jakie prędkości obrotowe silnika osiągasz na poszczególnych biegach, na niskich powinny dochodzić do maxa (4,5 tys) - zakładam że sprzęgło się nie ślizga.
Zrób jazdę na odpiętym przepływomierzu i zobacz czy jest różnica.
Przeczyć zawór na pompie wtryskowej, jeden z forumowiczów zaleca to jak codzienny pacierz
Sprawdź czy pracuje turbina chociażby poprzez przytrzymanie rury z intercoolera i zobacz czy wzrasta w niej ciśnienie przy obrotach - powiedzmy - od 2 tys. obrotów silnika.
Jeśli nie znajdziesz przyczyny to może komputer do rowerków coś znajdzie.
Powodzenia!
_________________ Wiesław B. (wawwie@wp.pl)
Poszukuję przewodów ze skrzynką przekaźników do wentylatora chłodnicy Rover 75, jeśli ktoś ma na zbyciu to chętnie odkupię.
Kolega wieslaw_b., ma rację.
Sprawdź najpierw to co możesz sam
wieslaw_b. napisał/a:
właściwym ciśnieniu powietrza w kołach
wieslaw_b. napisał/a:
sprawdzenia przewody powietrza dolotowego
wieslaw_b. napisał/a:
w jakim stanie jest filtr paliwa i powietrza
Ewentualnie test z odpiętym przepływomierzem.
I jak najbardziej test komputerem.
Jeżeli jest coś z elektroniką/alektryką to komp/czujniki powinny to wychwycić i powiedzieć co boli Twoje auto.
Powiem szczerze, że gdzieś już słyszałem o podobnym zdarzeniu.Postaram się coś znaleć na ten temat(nawet jeśli będzie się tyczył innej marki pojazdu to może coś nam powie).
_________________ Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
Wydaje mi się że jestesmy blisko w wyjasnieniu tej fascynującej zagadki.
A teraz do rzeczy, komputer nic niewykazał podłączałem go w dwóch różnych warsztatach. Filtry od paliwa, powietrza i oleju tez wymieniałem, aczkolwiek przyznaje że po wymianie filtra paliwa dostał trochę więcej mocy.
Przepływomierz też wymieniałem i próbowałem jeżdzic z odłączonym ale niebyło odczuwalnych zmian.
Zdemontowałem ostatnio kolektor dolotowy, i przezyłem mały szok wsrodku prawie cały zapchany czymś czarnym, wyczysciłem od razu tę małą częsc która łączy sie z turbo i pierwszy raz usłyszałem i poczułem ze turbo zaczeło działać, działało tak jakies pół godziny i znowu przestało. poczułem różnice na trzecim biegu stała sie dłuższa, ale czwórka i piątka bez zmian.
Pozostaje mi przeczyscic cały układ dolotowy z kolektorem włącznie i zobaczymy wtedy co mu jeszcze dolega, a wtryskiwacze pozostawie na pózniej.
Jak tylko to wszystko wyczyszczę to zaraz się odezwę i napisze czy cokolwiek uległo zmianie.
Pozdrawiam i do usłyszenia wkrótce
Witam i dzięki za pomoc, na to wychodzi ze juz czysciłem zawór ale o tej małej kostce z filtrem(czujnikiem) niemialem zielonego pojęcia. jutro sie tym zajme i dam znac. Jeszcze raz wielkie dzięki
[ Dodano: Nie Lis 22, 2009 17:22 ]
Witam!
Wyczyściłem tą małą kostke, róznica jest naprawde duża, prawdopodobnie będe musiał kupic całkiem nową i wymienic.
Wczoraj jak go sprawdzałem wrescie na czwartym biegu przekroczył 100km/h, (110)ale dalej niechciał pójsc, to samo na piątce 140km/h przy 4000 tyś. obrotów i dalej ciężko.
Mam małą prośbe do Ciebie jak byś mógł mi napisac jak u Ciebie wygląda to na 5 biegu przy 4000tyś. obrotów, bo mi się wydaje że u mnie obroty są trochę za wysokie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum