Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Lis 07, 2009 20:18
henryk, Dzieki, że zwróciłeś uwagę, bo zasugerowałem się wcześniejszymi postami i pytaniami o pompę paliwa. Z pytania wynika , że chodzi o pompę obiegową w samym webasto . Przepraszam. Oczywiście druga część poprzedniego mojego postu, jest o pompce paliwa a nie o obiegowej.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 07, 2009 20:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Po sobotnich testach sprawa ma się następująco:
1. Po wpuszczeniu ropy strzykawką webasto działa - przepala ropę, nie dymi prawie wogóle, wydala z siebie trochę tylko dymu i gorące powietrze - spaliny
2. Pompka paliwa po podłączeniu do akumulatora strzyknie raz (tzn że ogólnie działa, nie wiadomo czy sprawne ma elektrozaworki ale o tym potem)
3. pompka paliwa w układzie, tzn podłączona pod wężyki od paliwa i elektrykę nie daje znaku życia
Myślę, że brak oznak życia pompki w układzie jest winą elektroniki webasto. Jestem już umówiony z gościem od elektroniki na piątek i będziemy coś działać. Tu mam prośbę, jeśli ktoś ma schematy elektroniki webasto to bardzo bym prosił
4. pompki cieczy nie sprawdzałem jeszcze
SeniorA, Górny wąż od cieczy chłodzącej od webasto to wlot czy wylot? jak już pisałem górny wąż podączony u mnie jest w kierunku nagrzewnicy, a od pompki cieczy w stronę bloku silnika.
witam mam pytanko mogę kupić weba sto o nr.98570A . I nie wiem czy to jest dedykowane,R 75. NR.FAB 1B228533. Thermo top z\c. Mam pytanko od dołu wtyczki 6 pin jest ponumerowana pod 6,mam brązowy kabel, pod 1 jest szaro, ziel , 2 czer,bial jest napięcie +12v, tak ma być ? i do jakiego weba sto jest to podłączenie ,i jeszcze jedno miałem problem z kontrolkami jak odciąłem czer bialy kabel od weba sto do wszystko wróciło do normy wszystko działa. co to morze być i czy to jest do naprawienia jak myślicie.i jeszce jedno czy ta pompa webasto będzie pasować do R75,http://www.aukro.cz/item812818259_palivove_cerpadlo_webasto_12_v.html
Po wstępnej walce z moim webasto doszedłem do wniosku, że coś jest w elektronice nie tak, otóż brak wysterowania pompki powoduje jej dezaktywację.
Nie sądzę też, żeby elektronika wyłączała pompkę paliwa w momencie złego odczytania temperatury świecy żarowej, bo niby jak i którędy ma odczytać tą temperaturę, skoro do świecy żarowej odchodzą tylko dwa kable odpowiadające za podanie zasilania na świecę, a brak jest trzeciego kabla jak np. z sondą lambda. Wiem, że Marian_K pisał o wyłączaniu się pompki paliwa gdy jest zła temperatura świecy żarowej, ale moim zdaniem nie trzyma się to kupy. Dlatego proszę też o opinie w tej sprawie, co wy o tym myślicie.
dorotamax1
szaro zielony-ponizej 5 stopni C jest na nim +12V,
brazowo bialy - do pompki paliwa
a czerwono bialy - z opisow wtyczek webasta na jego stronie opisane jest ze to jest
pin diagnostyczny czyli maksymalnie +5 powinno byc i to wiesz
w binarnym(jest nie ma)
ale co ciekawe przez zlacze obd u mnie nie dalo sie polaczyc z webastem a mialem
identyczna sytuacje jak ty tzn na czerwono bialym mialem +12V i tez go obcialem dla
bezpieczenstwa;]
jestem ciekaw czy inni na tym pinie(czerwono bialym) maja napiecie czy nie, czy poprostu u nas cos jest nie tak
ps. u mnie wszystkie elementy na krotko dzialaja a w praktyce pompka nie podaje paliwa;[
to juz 2 webasto kupione i ten sam objaw;[
pozdrawiam
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon Lis 23, 2009 13:33
kris-tofer napisał/a:
którędy ma odczytać tą temperaturę, skoro do świecy żarowej odchodzą tylko dwa kable odpowiadające za podanie zasilania na świecę, a brak jest trzeciego kabla jak np. z sondą lambda.
I ja też mam takie spostrzeżenia.Kiedy rozbierałem swój piecyk do czyszczenia spodziewałem się trzech,albo czterech przewodów.No chyba,że prąd chodzi po tych dwóch przewodach w obydwie strony na przemian,ale to nie miałoby sensu-po kiego grzyba takie utrudnienia?
Aż mnie korci,żeby kupić drugi piec i po kolei przekładać elektronikę i świeczkę.Ciekawe co w końcu jest zepsute.
No chyba,że prąd chodzi po tych dwóch przewodach w obydwie strony na przemian,ale to nie miałoby sensu-po kiego grzyba takie utrudnienia?
nie ma takiej możliwości, ze ścieżek na elektronice i sprawdzeniu wszystkich układów pod złączkę do świecy żarowej wynikałoby, że podawane jest tylko napięcie, a sama świeca żarowa ma się nijak do sterowania pompką paliwa. I tu jest cały pies pogrzebany bo gdzieś musi być sterowanie pompką paliwa tak, żeby chodziła ona w sposób impulsowy. I jak się przypuszcza jest ono na elektronice. Teraz gdy wiem, że elektronika nie steruje pompką muszę poczekać aż mój elektronik dojdzie które układy na elektronice odpowiadają za wysterowanie pompki i które wymienić.
To co opisałem to są spostrzeżenia moje i mojego elektronika który ma nie małe doświadczenie w dziedzinie nie tylko telewizorów ale naprawiał też elektroniki od webasta ciężarówek z powodzeniem. W sumie dobrze byłoby gdyby Marian_K też wypowiedział się na ten temat bo chyba on ma największe doświadczenie
Obawiam się, że z naprawą elektroniki (sterownika) Webasto nie poradzicie sobie
Walczyłem sporo z tym tematem, aż uświadomiono mi, że tylko nowy sterownik (wraz z komorą spalania) załatwi temat. Tak też się stało - kupiłem proponowaną część zamienną i działa tak jak w książce pisze. Producent (Hella) elektroniki dobrze zabezpieczył swoje dzieło i nawet autoryzowanym serwisom nie podał schematów ideowych . Poznałem kilku ludzi, którzy z zapałem wzięli się za naprawę sterownika i poddali się - smutne to ale prawdziwe.
W takim razie ja czekam na efekt pracy mojego elektronika, uparty jest i jeśli uda mu się to naprawić to chyba go polubię (gościu strasznie marudny) Efektem jego tygodniowej pracy nad moją elektroniką (którą miał w rękach pewnie z 5minut) jest wstępny plan tej elektroniki rozrysowany na świeżo pomalowanej ścianie pokoju
Ale jeśli mu się nie uda to pozostaje mi zakup na Ebayu używanej elektroniki pod mój nietypowy typ webasta za jedyne 51euro
Edward 25 jak można wiedzieć jaka cena była sterownika analogowego i gdzie go można dostać .koledzy chce kopić cały piecyk na co mam uwarz ac żeby nie kupić trupa.
kris-tofer , ja mam taki sam typ webasta , jak Ty .... tzn. że mamy jakieś nietypowe ? ... podłączyłem 12v pod ten kabelek szarozielony i nawet nic nie zaszmera
jak można wiedzieć jaka cena była sterownika analogowego
samego sterownika nie kupisz, ponieważ występuje on jako część zamienna wraz z komorą spalania - tak już jest i niczego nie zmienimy. Podobno chodzi o to, że producent zabezpiecza szczelność i przewodnictwo cieplne tych 2 podzespołów i dlatego oferuje jako jedną nierozłączną cześć zamienną.
Ja osobiście kupiłem cały piecyk używany i z tydzień "chodził" i padł, zapłaciłem frycowe i więcej tego w przypadku Webasto nie zrobię
Panowie mam znowu pytanie. Ponieważ mój post został zamknięty pisze tu. Dziś u mnie było 4,5 stopnia. Teoretycznie powinno się załączyć webasto. Myślałem że silnik nagrzeje się szybciej ale niestety dojechałem do pracy 5km i miałem połowę prawidłowej temp. silnika. Czyżby nie działało?? Jak to sprawdzić też, czy wystarczy że dotknę po jakimś czasie chodzenia silnika tej rurki od webasto i jak bedzie ciepła to ok? I jeszcze jedno wiele razy słyszałem i to nawet jak było dużo cieplej po wyłączeniu silnika jakies śmieszne dźwięki z nawiewu jakby coś kończyło pracę albo co. Czy to praca webasto? Ale przy temp. np. 20 stopni chyb anie?
Sory koledzy ale czytając te posty o webasto nie znalazłem tej odpowiedzi. Ranki teraz sa zimne w okolicy 0 stopni i auto nie nagrzewa mi się wcale szybciej. Dziś sprawdziłem po przejechaniu 5km to webasto było ciepłe ale rurka od niego zimna. Czyli webasto nie działa?? Proszę o odpowiedź.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum