Wysłany: Nie Gru 13, 2009 10:54 [214 Si '97] Problem ze skrzynią
Witam,
Wczoraj podczas jazdy nagle poczułem, że lewarek skrzyni biegów zrobił się luźny. Chwilę potem okazało się, że została mi 3 i 4 - inne biegi nie wchodzą. Pamiętam, że poprzedni właściciel mówił o podobnej awarii - kupił nową skrzynię, ale później okazało się, że 'spadły tylko napinacze / naciągacze' (?). Zastanawiam się czy w poniedziałek jak doczłapie się do warsztatu, to czy lepiej od razu wymienić całą skrzynię (mam nową), czy jeśli to rzeczywiście jakaś drobna usterka, to naprawiać starą.
Czy wymiana skrzyni w R214 Si, to jakieś karkołomne zadanie, czy raczej nic trudnego i w dobrym warsztacie poradzą sobie z tym w trakcie dnia i nie zdemolują mi portfela?
Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 13, 2009 10:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Gru 13, 2009 11:15
sim_co napisał/a:
że 'spadły tylko napinacze / naciągacze' (?).
Spadło cięgło łączące lewarek ze skrzynią, znajduje się to na zewnątrz skrzyni, wymiana skrzyni to bezsens.
Jest do dosyć częsta przypadłość, mi również kiedyś się zdarzyła założyłem to cięgno i zabezpieczyłem profilaktycznie opaską plastikową, pomogło i już więcej nie spadało.
Ale jeżeli jest to bardzo wyrobione to na dłuższą metę to tylko wymiana cięgna ratuje
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Jest do dosyć częsta przypadłość, mi również kiedyś się zdarzyła założyłem to cięgno i zabezpieczyłem profilaktycznie opaską plastikową, pomogło i już więcej nie spadało.
Hej, dzięki za odpowiedź.
Czy to cięgno jest jakoś prosto dostępne - w sensie zastanawiam się czy mógłbym sobie sam poradzić, czy jednak warsztat.
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Gru 13, 2009 11:56
Poradzisz sobie.
Trochę ograniczony dostęp jest, ale troszkę gimnastyki, zanurkować od góry miedzy silnik a ścianę grodziową i zobaczysz końcówkę lewarka i te felerne cięgło które zeskoczyło z takiej kulki
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum