Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 94 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Sty 09, 2010 13:26
W takim razie jak uda mi się dostać taniej łożysko nr 2 to spróbuję tą skrzynię poskładać (mam ograniczony budżet na ten moment). W wolnym czasie (słabo z tym u mnie ostatnio) wybiorę się może do jakiegoś sklepu z łożyskami i spróbuję coś dobrać.
Apropos filmiku, do którego odnośnik wkleił Konix - pytanie - co masz na myśli pisząc, że "w oryginalnej skrzyni z Ti przy 5750 obrotów się prędkościomierz skończy"? Tu będzie różnica pomiędzy 820 Turbo i 620Ti, bo 620Ti ma prędkościomierz do 260km/h. Poza tym (wg specyfikacji) 620Ti wyciąga tylko 225/230 km/h, a gość na filmie jedzie 240km/h 800-setką.
Łączna cena za te trzy łożyska to 264zł netto (322zł brutto); BRAĆ? Czy te łożyska będą OK?
Zastanawiam się jeszcze nad wymianą łożyska nr 4, znalazłem NTN OPG2 SX05A45NC808 za 70zł netto. Ale nie jestem pewien, czy trzeba to łożysko wymienić, muszę się mu dobrze przyjrzeć. Czy to łożysko często klasyfikuje się do wymiany?
BTW: w innym wątku otrzymałem informację, że kołysanie autem przy dodawaniu/odejmowaniu gazu może być spowodowane wyrobionymi półosiami. Nie znam się za dobrze, ale do tej pory to najsensowaniejsza przypuszczalna przyczyna jaką znalazłem.
a mozesz podac ich wymiary (D, d, h) nr 6 są ok wymiarowo, ale ZZ oznacza łozysko obustronnie zamknięte, a o ile pamiętam to w skrzyni są łozyska otwarte smarowane olejem przekładniowym ... mozesz je brać ... najwyżej zdejmiesz osłonę po prostu ...
Gwiazdką (*) zaznaczyłem te łożyska, które chcę kupić. Na forach znalazłem informacje, że te typy łożysk pasują zamiast orginałów, więc powinny być OK (oznaczenie łożyska jest chyba unikalne)
Ostatnio zmieniony przez emthommas Pon Sty 11, 2010 18:39, w całości zmieniany 1 raz
jak nic nie zepsujesz po drodze to bedzie działać tylko jak poskładasz, to przed skrecaniem sprawdź czy wszystkie biegi wchodzą ... szczególnie wsteczny ... a musisz kupić jeszcze uszczelnienie na łączeniu połówek skrzyni ... tam nie ma uszczelki
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Sty 11, 2010 19:17
A gdybyś miał tak ochotę napisać artykuł na temat wymiany łożysk w skrzyni biegów PG1 na stronę klubową to wielu z użytkowników by cię wielbiło pod niebiosa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 94 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Sty 11, 2010 19:25
Postaram się zrobić jakąś dokumentację, ale artykuł nie będzie kompletny. Skrzynię wyjął i rozkleił mi mechanik, do sprawdzenia i sklejenia też planuję oddać do mechanika. Ale wszystko "pomiędzy" postaram się jakoś udokumentować i jak to będzie przedstawiało jakąś wartość dla innych to chętnie się przysłużę rozwojowi roverki.eu
tylko popsute były wymianiane te na różnicowym już grzechotały, a te na wałku sprzegłowym szumiały .... wtedy jeszcze byłem zielony jak szczypiorek na wiosnę w temacie roverków ... ale tak mi mechanik doradził i odpukać się sprawdziło jak narazie ... jedynie później olej wymieniłem na MTFa co poprawiło prace skrzyni szczególnie podczas mrozów ... skrzynia w super kondycji nie jest i lekko szumi na wolnych (od długiego już czasu) a także jest luz na wyjściu półosi ze skrzyni (był od kiedy go kupiłem) ... ale pozatym działa i mam nadzieję jeszcze trochę podziała ...
ile kosztowala usluga wymiany lozysk/inspekcji skrzyni i skad mechanik wzial te lozyska? zmierzam do tego czy warto kupowac caly repair kit czy po prostu zawiezc auto i pozwolic im w warsztacie wybrac co wymienic ....?
ile kosztowala usluga wymiany lozysk/inspekcji skrzyni i skad mechanik wzial te lozyska? zmierzam do tego czy warto kupowac caly repair kit czy po prostu zawiezc auto i pozwolic im w warsztacie wybrac co wymienic ....?
Po lozyska pewnie pojada do sklepu "lozyskowego"
co do łożysk ja też nie wymieniałem wszystkich i troszkę skrzynie słychać ale jest to szum w normie i olej zmieniony na MTF. Ale wszystko chodzi elegancko
4 lata temu zapłaciłem za robotę 400 PLN (200 wyjęcie i włożenie oraz 200 za samą naprawę skrzyni) do tego doszedł koszt 4 łożysk, oleju i uszczelnienia.
no u mnie na razie zachowanie skrzyni w porzadalu tylko troszke slychac na wyzszych obrotach i na 1wsym biegu taki odgłos jakby autobus jak to mawia moja kobita....
no ale niestety nabywcy uzywanego 2.0Ti musza sie liczyc z wymiana sprzegla, tych kilku lozysk no i z tym ze uszczelka pod glowica moze pociec z przodu przy kanalach olejowych, chociaz o tym ostatnim to sie u nas malo mowi i dowiedzialem sie tego od angielskiej braci roverowej
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 94 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Sty 15, 2010 13:56
W mojej obecnie założonej skrzyni słychac hałas na luzie i na jedynce też występuje ten dźwięk "jak w autobusie".
Mam pytanie jeszcze odnośnie łożysk. Nie jestem pewien jak sprawdzić sprawność łożysk z wałka napędowego. Nie zamierzałem ich wymieniać, bo jedno z niech jest bardzo drogie, a nie wydają się zużyte. Jak chwycę to łożysko za obudowę i próbuję nim ruszać "na boki" (przechylać łożysko w stosunku do osi wałka) to czuję lekki luz. Poza tym łożyska chodzą chyba dobrze, nie wiem więc czy ten luz to kwestia zużycia czy tak ma być.
Czy na te łożyska działają w skrzyni duże siły? Najbardziej irytującym objawem w tej skrzyni było wyraźne i głośne "wycie" przy hamowaniu silnikiem. Które łożysko może być za to odpowiedzialne?
Brt - Ty wymieniłeś tylko kilka łożysk i piszesz, że skrzynia lekko szumi na wolnych. Czy po wymienie łożysk skrzynia od razu hałasowała, czy ten objaw wystąpił później?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum