Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Remont skrzyni
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 16:19
[R620] Remont skrzyni
Autor Wiadomość
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Sty 09, 2010 12:53   

emthommas napisał/a:
do wymiany są łożyska nr 1, 2, 6

U mnei padły te same łożyska ... wyniemiłem i jak narazie 100kkm przeżyły .... chyba standardowo te własnie łożyska nie wytrzymują w PG1
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 09, 2010 12:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Sty 09, 2010 13:26   

W takim razie jak uda mi się dostać taniej łożysko nr 2 to spróbuję tą skrzynię poskładać (mam ograniczony budżet na ten moment). W wolnym czasie (słabo z tym u mnie ostatnio) wybiorę się może do jakiegoś sklepu z łożyskami i spróbuję coś dobrać.

Apropos filmiku, do którego odnośnik wkleił Konix - pytanie - co masz na myśli pisząc, że "w oryginalnej skrzyni z Ti przy 5750 obrotów się prędkościomierz skończy"? Tu będzie różnica pomiędzy 820 Turbo i 620Ti, bo 620Ti ma prędkościomierz do 260km/h. Poza tym (wg specyfikacji) 620Ti wyciąga tylko 225/230 km/h, a gość na filmie jedzie 240km/h 800-setką.
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Sty 09, 2010 18:30   

Myślałem że 620Ti ma też do 240, a to jest troszeczkę za mało.
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sty 11, 2010 17:13   

Znalazłem następujące łożyska:
1) 63/28 NSK
2) B28-35 NSK
6) 6208 ZZC3 SKF/FAG

Łączna cena za te trzy łożyska to 264zł netto (322zł brutto); BRAĆ? Czy te łożyska będą OK?

Zastanawiam się jeszcze nad wymianą łożyska nr 4, znalazłem NTN OPG2 SX05A45NC808 za 70zł netto. Ale nie jestem pewien, czy trzeba to łożysko wymienić, muszę się mu dobrze przyjrzeć. Czy to łożysko często klasyfikuje się do wymiany?

BTW: w innym wątku otrzymałem informację, że kołysanie autem przy dodawaniu/odejmowaniu gazu może być spowodowane wyrobionymi półosiami. Nie znam się za dobrze, ale do tej pory to najsensowaniejsza przypuszczalna przyczyna jaką znalazłem.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 11, 2010 17:47   

emthommas napisał/a:
Czy te łożyska będą OK?

a mozesz podac ich wymiary ?? (D, d, h) nr 6 są ok wymiarowo, ale ZZ oznacza łozysko obustronnie zamknięte, a o ile pamiętam to w skrzyni są łozyska otwarte smarowane olejem przekładniowym ... mozesz je brać ... najwyżej zdejmiesz osłonę po prostu ...
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sty 11, 2010 18:10   

Zapytam o rozmiary tych łożysk. A jakie powinny być?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 11, 2010 18:17   

emthommas napisał/a:
A jakie powinny być?

no własnie nie pamiętam ..... ale na bank podawałem gdzieś na forum ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sty 11, 2010 18:35   

Wymiary, jakie otrzymałem ze sklepów [lub znalazłem na forum - w nawiasach]:

1) 3/MJ28 (orginał) - ? [wg forum 28x68x18]
* 63/28 - 28x68x18
2) 3/LJ28 (orginał) - ? [wg forum: 28x78x20]
NTN SC0690 - 28x78x20
* NSK B28-35 - ?
3) 3/LRJA25 ROLLER (orginał) - ?
3/LRJA25 (M25-9) - 25x56,40x19
4) 43/LJ25 BALL BRG WITH CIRCLIP GROOVE - ?
NTN OPG2 SX05A45NC808 - 25x56,2x17/16
5) RJ2024 ROLLER BRG (orginał) - ?
NSK VP35-6 - ?
6) * 6208.C3 - ? [wg forum 40x80x18]
M208 - ?
BL208 - ?

Gwiazdką (*) zaznaczyłem te łożyska, które chcę kupić. Na forach znalazłem informacje, że te typy łożysk pasują zamiast orginałów, więc powinny być OK (oznaczenie łożyska jest chyba unikalne)
Ostatnio zmieniony przez emthommas Pon Sty 11, 2010 18:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 11, 2010 18:39   

1 i 2 są takie jak trzeba :ok: :) można brać
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sty 11, 2010 18:41   

Dzięku Brt, chyba je zamówię. Trochę dużo kasy pójdzie, mam nadzieję że nie skończy się na tym, że ta skrzynia będzie się nadawała na złom ;-)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 11, 2010 18:43   

jak nic nie zepsujesz po drodze to bedzie działać ;) :ok: tylko jak poskładasz, to przed skrecaniem sprawdź czy wszystkie biegi wchodzą ... szczególnie wsteczny ... a musisz kupić jeszcze uszczelnienie na łączeniu połówek skrzyni ... tam nie ma uszczelki :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Sty 11, 2010 19:17   

A gdybyś miał tak ochotę napisać artykuł na temat wymiany łożysk w skrzyni biegów PG1 na stronę klubową to wielu z użytkowników by cię wielbiło pod niebiosa :wink:
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sty 11, 2010 19:25   

Postaram się zrobić jakąś dokumentację, ale artykuł nie będzie kompletny. Skrzynię wyjął i rozkleił mi mechanik, do sprawdzenia i sklejenia też planuję oddać do mechanika. Ale wszystko "pomiędzy" postaram się jakoś udokumentować i jak to będzie przedstawiało jakąś wartość dla innych to chętnie się przysłużę rozwojowi roverki.eu ;-)
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 15:53   

Brt, - czyli twoja skrzynia byla rozkladana na czesci i skladana spowrotem z wszystkimi lozyskami nowymi czy tylko popsute wymieniles?

jak to rozegrales?
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 16:56   

tylko popsute były wymianiane te na różnicowym już grzechotały, a te na wałku sprzegłowym szumiały .... wtedy jeszcze byłem zielony jak szczypiorek na wiosnę w temacie roverków ... ale tak mi mechanik doradził i odpukać się sprawdziło jak narazie ... jedynie później olej wymieniłem na MTFa co poprawiło prace skrzyni szczególnie podczas mrozów ... skrzynia w super kondycji nie jest i lekko szumi na wolnych (od długiego już czasu) a także jest luz na wyjściu półosi ze skrzyni (był od kiedy go kupiłem) ... ale pozatym działa i mam nadzieję jeszcze trochę podziała ... ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 16:58   

ile kosztowala usluga wymiany lozysk/inspekcji skrzyni i skad mechanik wzial te lozyska? zmierzam do tego czy warto kupowac caly repair kit czy po prostu zawiezc auto i pozwolic im w warsztacie wybrac co wymienic ....?

Po lozyska pewnie pojada do sklepu "lozyskowego"
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
kwiatekt11 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 169
Skąd: Jarosław



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 20:07   

paff napisał/a:
ile kosztowala usluga wymiany lozysk/inspekcji skrzyni i skad mechanik wzial te lozyska? zmierzam do tego czy warto kupowac caly repair kit czy po prostu zawiezc auto i pozwolic im w warsztacie wybrac co wymienic ....?

Po lozyska pewnie pojada do sklepu "lozyskowego"
co do łożysk ja też nie wymieniałem wszystkich i troszkę skrzynie słychać ale jest to szum w normie i olej zmieniony na MTF. Ale wszystko chodzi elegancko :mrgreen:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 23:34   

4 lata temu zapłaciłem za robotę 400 PLN (200 wyjęcie i włożenie oraz 200 za samą naprawę skrzyni) do tego doszedł koszt 4 łożysk, oleju i uszczelnienia.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 22:02   

no u mnie na razie zachowanie skrzyni w porzadalu tylko troszke slychac na wyzszych obrotach i na 1wsym biegu taki odgłos jakby autobus ;-) jak to mawia moja kobita....

no ale niestety nabywcy uzywanego 2.0Ti musza sie liczyc z wymiana sprzegla, tych kilku lozysk no i z tym ze uszczelka pod glowica moze pociec z przodu przy kanalach olejowych, chociaz o tym ostatnim to sie u nas malo mowi i dowiedzialem sie tego od angielskiej braci roverowej
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 13:56   

W mojej obecnie założonej skrzyni słychac hałas na luzie i na jedynce też występuje ten dźwięk "jak w autobusie".

Mam pytanie jeszcze odnośnie łożysk. Nie jestem pewien jak sprawdzić sprawność łożysk z wałka napędowego. Nie zamierzałem ich wymieniać, bo jedno z niech jest bardzo drogie, a nie wydają się zużyte. Jak chwycę to łożysko za obudowę i próbuję nim ruszać "na boki" (przechylać łożysko w stosunku do osi wałka) to czuję lekki luz. Poza tym łożyska chodzą chyba dobrze, nie wiem więc czy ten luz to kwestia zużycia czy tak ma być.

Czy na te łożyska działają w skrzyni duże siły? Najbardziej irytującym objawem w tej skrzyni było wyraźne i głośne "wycie" przy hamowaniu silnikiem. Które łożysko może być za to odpowiedzialne?

Brt - Ty wymieniłeś tylko kilka łożysk i piszesz, że skrzynia lekko szumi na wolnych. Czy po wymienie łożysk skrzynia od razu hałasowała, czy ten objaw wystąpił później?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Całkowity remont zawieszenia
co, gdzie i za ile ?
Kobi84 Rover serii 600, Honda Accord 4 Wto Wrz 21, 2010 10:39
Perez
Brak nowych postów [R620 SDi] zwieszenie-generalny remont
kotulsky Rover serii 600, Honda Accord 10 Nie Sty 22, 2012 09:29
kotulsky
Brak nowych postów [R620] Wymiana skrzyni
czy nie ma problemu z przekładką z 420
xxmg620di Rover serii 600, Honda Accord 10 Czw Lut 28, 2008 21:51
xxmg620di
Brak nowych postów [R620] Łożyska w skrzyni biegów
megaarab Rover serii 600, Honda Accord 7 Czw Lip 12, 2007 00:05
piter34
Brak nowych postów [R620] Wymiana oleju w skrzyni
herc Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Paź 30, 2008 18:36
blue827



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink