Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam,
w dni z ujemna temperatura, dostaje szalu z regulacja kierownicy w pionie.
Ustawiam kierownice na max do gory, blokuje wajcha i jade.
Na wyboju, lub jakims wertepie kierownica potrafi sama sie opuscic,
mimo, ze blokada (wajcha) jest w dobrej pozycji.
Mial juz ktos taki problem? Moze to sie da jakos rozwiazac poprzez regulacje ?
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Sty 14, 2010 21:44
Wina na pewno jest blokady. Jest wyrobiona lub się obluzowała. Musisz zdemontować osłonę i zobaczyć czy z drugiej strony plastykowej dźwigni jest nakrętka. Jeżeli jest, a z tego co widziałem po zdjęciach to jest to z pewnością można ją dokręcić. Jeżeli nie ma lub jakiś element jest ułamany to raczej nic nie zrobisz i pozostanie wymiana na nową lub używaną . Na ebayu nowa kosztuje 50 funtów.
U mnie ten problem też występuje ale to nie jest zależne od temperatury ani wpadania w dołki tylko mam cały czas tak, że zablokuje ją w dogodnej pozycji dla siebie i jeżeli mocniej się na niej oprę to idzie w dół
_________________ POZDRAWIAM TIGER - "POWER IS BACK".
U mnie to wystepuje w niskich temperaturach, moze jakis plastik sie kurczy
No nic... bedzie trzeba rozebrac te pieprzona oslone. Boje sie jednak, ze skonczy sie na polamaniu jakiegos plastiku innego, w takiej temperaturze
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
u mnie podobnie jak u Tigera. MaReK poczekaj jak troche mrozik odpuści bo mi już przy -2,5 st dzieją sie różne rzeczy (klamki, zamki, stuki, puki jak mrozik odpuszcza to sie wszystko normuje. Jak ostatnim razem zablokowało mi drzwi z tyłu to w planie miałem wyciąganie boczka przy zamkniętych drzwiach. Wiem z opisów na forum że to trudne więc myśle sobie potrenuje w domu ściąganie majtek jak mam spodnie na dupie to też trudne ale ponoc komuś sie udało, trenowałem tak długo że nic z tego nie wyszło ale w tym czasie mrozy odpuściły i MG sie samonaprawił. Wiec może też poczekaj aż przejdziesz na drugą stronę 0 i potem dopiero to obadaj
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Sty 15, 2010 13:14
MaReK nic się nie połamie. Tylko jednego pięknego dnia będziesz wracać z kierownicą na kolanach, a podczas hamowania nosem będziesz mierzyć temperaturę szyby.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pią Sty 15, 2010 18:56
Widocznie coś z konstrukcją blokady w naszych autach jest nieteges,bo parę dni temu wysiadałem z auta i wiadomo-ślisko,więc przytrzymałem się kiery i zjechała na dół.Kiedyś miałem podobny problem w polonezie.W dawnych samochodach (np.fiat 131) nie było wajchy,tylko nakrętka w formie okrągłej gały i tam wystarczyło przekręcić jeszcze o pół obrotu.Trzeba rozebrać osłonę i coś podregulować.
Witam
miałem ten sam problem z opadającą kierownicą i tak jak wczesniej pisał apples winna była blokada a konkretnie w moim przypadku jej regulacja.Wystarczyło dokręcić nakretkę M8(klucz oczkowy 13) o 1/5 obrotu i mechnizm trzyma odpowiednio,kierownica nieopada.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Mam calkiem podobnie. Przy mocnym szarpnieciu potrafi sie obluzowac, aczkolwiek nigdy nie mialo to miejsca podczas jazdy. Zdarzylo sie to na poczatku tej zimy, podczas wysiadania, zapierajac sie o nia.Teraz uwazam jak wychodze. Suma sumarum wychodzi na to, ze to wina konstrukcyjna.
Witam
miałem ten sam problem z opadającą kierownicą i tak jak wczesniej pisał apples winna była blokada a konkretnie w moim przypadku jej regulacja.Wystarczyło dokręcić nakretkę M8(klucz oczkowy 13) o 1/5 obrotu i mechnizm trzyma odpowiednio,kierownica nieopada.
Dokladnie ,bardzo to proste tylko powinno byc jeszcze jakies zabezpieczenie na srubie zeby sie nie luzowala. Mialem to samo w 25-tce pare dni temu bo ktos nie zalozyl takiego blaszanego kolnieza zabezpieszajacego na srube i po paru przestawieniach poprostu poluzowala sie i nie zaciskalo sie nic .
Mozna ja skleic jakims klejem, ktory zastygajac tworzy sztywna mase.
Oczywiscie na tyle sztywna, ze samoodkrecenie niemozliwe, ale przy uzycia klucza i sily poddaje sie.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Mozna ja skleic jakims klejem, ktory zastygajac tworzy sztywna mase.
Oczywiscie na tyle sztywna, ze samoodkrecenie niemozliwe, ale przy uzycia klucza i sily poddaje sie.
Szczerze to nie wiem jak jest w 75-tce, ale jesli w takiej 25-tce jest fabyczna "zawleczka" (taka blaszka z jednej stromy przykrecona do czesci kolumny, na drugim koncu ma oczko wyprofilowane tak ze pasule na taki wielowpust u podstawy lba sruby i ja blokuje ) to nie sadze ze we flagowym modelu bedzie trzeba cos kleic, musle za trzeba tylko wyregulowac, najpierw zajzec bedzie widac o co chodzi, to bardzo proste urzadzenie.
Ja tez nie sadzilem, ze we flagowym modelu na 3 lata uzytkowania bede wymienial 3 razy zamki w drzwiach pasazerow W R200 na 3 lata i teraz jeszcze 3 lata nie wymienilem ani razu
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ja tez nie sadzilem, ze we flagowym modelu na 3 lata uzytkowania bede wymienial 3 razy zamki w drzwiach pasazerow W R200 na 3 lata i teraz jeszcze 3 lata nie wymienilem ani razu
Dobra nie bede sie juz wymadrzal na ten temat bo nie widzialem jak to wyglada w 75, mam tylko nadzieje ze mowimy o tej samej srubie, powiedzmy ze na jej koncu jest ta wajcha od regulacji. Ze zdjecia nic nie widac.
na luzujące sie śrubki regulacyjne w pracy używamy specyfiku Loctite 222 to jest taka różowa ciecz która powoduje że śrubę idzie obrócić ale sama sie nie zluzuje jak u mnie to będzie występować to bankowo potraktuję to tym środkiem
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum