Wysłany: Sob Sty 16, 2010 12:43 [R420DI '96] Światła reagują na pedał gazu
witam
szukałem podobnego tematu ale nie mogłem znaleźć
na zimnym silniku jak dodam gazu to światła jakby jaśniej zaczynają świecić a jak puszczam gaz to lekko przygasają a później już jak auto trochę pochodzi to wszystko wraca do normy
ładowanie mam 14,50V czy światła zgaszone czy zapalone
o co tu chodzi?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 16, 2010 12:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Sob Sty 16, 2010 14:18
Sprawdzałeś może napięcie na aku właśnie jak jest zimny? Może tak się dziać ze względu na niską temp elektrolitu. Zanim wszystko się rozgrzeje pojemnośc aku trochę spada a wraz z nią zmiejsza się mozliwość stabilizacji napięcia w instalacji. Przyczyną może też być zimny alternator (np słabszy styk kabli lub szczotek).
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
jak jest zimny to akumulator też i wtedy bierze dość duży prąd ładowania i dla świateł brakuje jak trochę pochodzi to się podładuje i wtedy już tyle prądu nie bierze i jest więcej dla reszty.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Czy to napięcie było sprawdzane przy obciążeniu chociaż jakieś żarówki??
żadnego obciążenia nie dawałem choć alarm pewnie też swoje w nocy żre plus zegarek i pamięć radia
napięcie było mierzone po nocy na zimnym silniku przed odpaleniem
Czarnysg napisał/a:
sprawdź auto po nocce pod obciążeniem jakie ma napięcie
zapalić np. światła mijania czy wystarczą postojowe?
Podłącz miernik rano, potem włącz mijania i zobacz jaki spadek. Na koniec odpal autko i czy powoli zaczyna wzrastać, to mogą być wzrosty nawet rzędu dziesiątej wolta ale powoli wzrastać więc wtedy ładowane na pewno oki
_________________ Kalibracja Instalacji LPG STAG oraz BingoM
w diselku tak jest bo sam sprawdz ze jak go uruchamiasz zimnego to swiece zarowe jeszcze jakis czas grzeja i w tym czasie swiatla tak reaguja to jest normalne
W serwisie aku mierzyli mi bez obciążenia i pod obciążeniem:
światła mijania + wentylator na 2 biegu.
Jeszcze jedno: Miernik marketowy z tego co pamiętam w temp. ujemnych nie pokazywał mi prawidłowych wartości.
albo uszkodzony akumulator. Mialem kiedys podobna sytuacje w mojej Mazdzie 626 ,swiatla swiecily jasniej na obrotach niz na biegu jalowym. Jak schodzila z obrotow to lekko nawet zmienialy intensywnosc. Wiec wiadomo wymienilem regulator napiecia i nic to nie dalo. Przy okazji oddawalem inny alternator do regeneracji (firma z Rzekunia pewnie wiesz gdzie to jest i mam nadzieje ze jeszcze istnieje bo dawno to bylo ) i koles powiedzial mi ze to wlasnie walnieta bateria moze byc bo tez sie raz na tym wylozyl w jakims Nissanie. Tak jakos nie widzialem zwiazku, ale podmienilem akumulator i...jak reka odjal . Warto spobowac jak masz od kogos pozyczyc baterie na chwile. Moj aku. pokazywal ze jest naladowany i sprawny, a nie byl. Pozdr.
Myślę, że nie ma się czym przejmować. U mnie dzieje się tak samo. Na zimnym silniku światła jaśnieją po dodoaniu gazu. Gdy silnik się rozgrzeje, tego problemu już nie ma. Znajomy ma to samo. Widocznie "ten typ tak ma".
sorry że dopiero teraz to sprawdziłem
przed odpaleniem na zimnym silniku było 12,55V, po zapaleniu świateł mijania spadło do 11,80V, po zgaszeniu świateł wzrosło do 12,20V
jak uruchomiłem silnik szybko wzrosło do 14,55V
co wy na to?
szoso420, ja bym się nie przejmował
co najwyżej pamiętając Twoje wzmagania z klemami sprawdził je. Sprawił również mocowanie masy do budy.
Możesz również sprawdzić z czystej ciekawości na już nagrzanym silniku jakie masz ładowanie na biegu jałowym a jakie gdy wbijesz troszkę na obroty (załóżmy 2000).
Chyba jednak ja muszę się przejmować Bo u mnie jak zapalę światła ładowanie mam 14,1V a jak wrzucę podgrzewane siedzenia i szybę to 12,5V
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum