Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problemy z odpaleniem ciepłego/zimnegoo silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problemy z odpaleniem ciepłego/zimnegoo silnika
Autor Wiadomość
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 18, 2010 22:14   [R75] Problemy z odpaleniem ciepłego/zimnegoo silnika
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam wszystkich w moim temacie :)
Poczytałem na temat problemów z odpalaniem zimnych i ciepłych silników, ale odnoszę wrażenie, że moja wiedza na ten temat jest mieszana, tzn każdy indywidualny problem może wyglądać nieco inaczej, w związku z moim problemem są na forum dyskusję, więc chciałbym utwierdzić się w przekonaniu swoich podejrzeń i skonsultować ją z Wami

1. Silnik coraz gorzej odpala, gdy jest zimny (w mrozy palił aż miło, teraz temperatura na plusie, a ten długo kręci zanim odpali) Czy za taki problem odpowiadają tylko świece żarowe, ewentualnie wtryski?
2. Silnik coraz gorzej odpala, gdy jest ciepły, kiedyś zdarzało się to sporadycznie, teraz coraz częściej, długo kręci zanim ciepły odpali, co więcej nie za pierwszym razem. Czy za taki problem odpowiadają tylko czujniki wałka rozrządu lub wału korbowego? ewentualnie wtryski?
Jak sprawdzić zatem który to czujnik? czy jest jakaś skuteczna metoda? oprócz T4 bo wnioskuję, że T4 sprawdzi również i te czujniki...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 18:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 18, 2010 22:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 10:24   

Z tego co napisałeś to wnioskuję że ostatnio ogólnie kiepsko pali bez znaczenia czy zimno czy ciepło. Jedynym czujnikiem który może robić takie cuda to czujnik położenia wału. Sprawdzić na pewno go można za pomocą miernika lub oscyloskopu tylko by trzeba było znać wartości.

Świece żarowe nie mają nic wspólnego z objawami Twojego R. Jakby było -5 to co innego. Przy temperaturze ok 0°C będzie palić bez świec.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 19, 2010 10:28   

apples napisał/a:
oscyloskopu tylko by trzeba było znać wartości.
no właśnie chodzi głównie o wartości... Może jest tak jak w przypadku czujników ABS, że na oscyloskopie gdy są sprawne dają równy pomiar, gdy kręci się kołem a gdy są uszkodzone jest cisza... Ale w przypadku czujnika wału będzie inaczej, no bo działa, odpala, ale coraz gorzej, a te czujniki chyba drogawe są?
Może spróbuję go przeczyścić? można? gdzie go szukać?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 10:34   

NSC100891 czujnik wałka rozrządu

NSC100880 czujnik wału korbowego

Ten sam jest w Freelanderze i BMW.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 19, 2010 10:36   

dzięki apples, wiesz gdzie szukać tego od wału korbowego?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 10:37   

W Land Roverze, Inter CARS, i u gości z allegro od Frellandera (jest już 2)
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 19, 2010 10:38   

hehe, mój błąd nie dopracowałem pytania.... Gdzie czujnika na silniku szukać? :)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 11:00   

W okolicach rozrusznika. Najlepiej go odkręć. :wink:
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 19, 2010 11:03   

Wielkie dzięki, teraz tylko wolnego czasu i samochodu potrzeba żeby to wszystko ogranąć
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 11:14   

Ja tez czekam na lepsza pogodę i się zabiorę. Wymiana tarcz z tyłu, wszystkich klocków, płynu hamulcowego, gum stabilizatora, tylnej łapy silnika (wkład), olej, filtry i porządne sprzątanie.

kris-tofer a może masz walnięty zawór pompy paliwa. Ten o którym ostatnio pisaliśmy (PW) lub się układ zapowietrza.
Czy jak raz odpali to po chwili pali normalnie , a dopiero jak postoi to znowu mu odbija?
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 11:51   ok

ja tak mam, a postoi noc i znowusz z 3 razy musze zakrecic plus objawy które opisywalem wczesniej
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 12:00   

witia24 u Ciebie po nocy może być wina świec.
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 12:29   ok

po nocy ale o 12 godzinie a teraz to z 3 stopnie i to samo odpala za 3 razem i troszke go dlawi chce go zdusic poszarpuje z 3 minuty i jest ok jak bylo zinmniej trwalo to wszystko dluzej i odpalanie i dlawienie

no i potem to zucanie cos tam sie pzestawia przy 1700-2200 tak jakby dlawilo a nagle kopa dostawal i tak pare razy biegi nie mam tu nic znaczenia

a napiszcie czy turbo powino byc slychac taki lekki swist przy dodawaniu gazu gdzies kolo 1800 obrota tak mysle ze to turbo
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 19, 2010 12:57   

apples napisał/a:
a może masz walnięty zawór pompy paliwa. Ten o którym ostatnio pisaliśmy (PW) lub się układ zapowietrza.
Czy jak raz odpali to po chwili pali normalnie , a dopiero jak postoi to znowu mu odbija?
no właśnie coś takiego się dzieje... Mówisz o tym zaworku przeciwko cofaniu sie paliwa? ten pierburg? jak go wyciągałem to dmuchałem w obie strony ale ni z tej ni z tej powietrze nie szło, cały zablokowany, ale jak go zamontowałem i włączyłem zapłon to paliwo poszło i jakby coś tam w nim stuknęło, może się odblokował ale może się blokuje...
A przez ten zaworek może się tak dziać?

[ Dodano: Pią Lut 19, 2010 12:57 ]
witia24 napisał/a:
a napiszcie czy turbo powino byc slychac taki lekki swist przy dodawaniu gazu gdzies kolo 1800 obrota tak mysle ze to turbo
tak to turbina się kręci
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 13:54   

Jeżeli nie trzyma to tak.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 19, 2010 13:56   

jak zablokowany w obie strony to chyba trzyma?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 14:39   

Nie wiem jak powinien działać prawidłowo i przy jakim ciśnieniu przepuszczać. Wydaje mi się, że prawidłowo by było gdyby działał w jedną stronę.
 
 
Mortal 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 60
Skąd: Śrem / pod Poznaniem

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 19, 2010 16:57   

kris-tofer napisał/a:
dmuchałem w obie strony ale ni z tej ni z tej powietrze nie szło, cały zablokowany, ale jak go zamontowałem i włączyłem zapłon to paliwo poszło i jakby coś tam w nim stuknęło, może się odblokował ale może się blokuje...


według mnie to dmuchając robisz za małe ciśnienie.. potrzeba znacznie wyższego ciśnienia
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 19, 2010 18:03   

Mortal, też tak pomyślałem, w sumie dokupić nowy na allegro to nie koszt bo kosztują około 20zł i sprawdzić, czy to jest przyczyną (w sumie oby)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 18:19   

kris-tofer tylko ciekawe jak się spisują. Bo Pierburg 130zł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT-T] ciężki rozruch ciepłego silnika
Gusio92 Rover serii 75, MG ZT 10 Sob Lis 03, 2018 08:37
Gusio92
Brak nowych postów [Rover75 2.0cdt 2000r.]Problem z odpalaniem ciepłego silnika
tede Rover serii 75, MG ZT 37 Pon Mar 06, 2017 20:37
artik12
Brak nowych postów [R75] Problemy z odpaleniem.
pomocy
rado Rover serii 75, MG ZT 22 Wto Kwi 20, 2010 18:07
apples
Brak nowych postów [75]ranny problemy z odpaleniem 1.8T
kister81 Rover serii 75, MG ZT 40 Sro Gru 25, 2013 11:40
sapper87
Brak nowych postów [r75]Problemy z odpaleniem i po odpaleniu
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Wrz 29, 2016 21:23
sebol11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink