Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pompka sprzęgła - zamiennik od BMW
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pompka sprzęgła - zamiennik od BMW
Autor Wiadomość
mapis79 



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 51
Skąd: kąty



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 23:58   

Potrzebuje kompletną ale uszkodzoną cieknącą pompkę sprzęgła ponieważ znalazł się magik
który twierdzi że jest wstanie ją naprawić tak że nie będzie ciekła chętnie oddałbym mu swoją ale jeszcze nie cieknie choć zauważyłem pocenie więc przypuszczam że wkrótce ten temat i mnie będzie dotyczył .człowiek który chce się z tym tematem zmierzyć naprawia siłowniki hydrauliczne ciekawy jestem co z tego by wyszło a jak widzę temat jest poważny.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 23, 2010 23:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lut 24, 2010 09:21   

mapis79 Boncky regeneruje też. Ja mam tylko wysprzęglik na zbyciu.
Jesteś z Kątów Rybackich?
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 08:24   

widzieliście ten wynalazek?
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=931365762

ktoś ma doświadczenia z tym korpusem?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 08:37   

Firma Fatimex szaleje. Drążki kierownicze też sprzedają. Pytanie tylko kto to produkuje. Obstawiam że chińszczyzna. Oby tylko wysprzęgliki to wytrzymały. Nie mają żadnego certyfikatu i testu potwierdzonego przez kogokolwiek. Wolę zregenerować u Boncky. :wink:
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Lut 25, 2010 08:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 08:44   

Regeneracja nie załatwia problemu uszkodzonej powierzchni cylindra i zwiazanej z tym nieszczelności.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 08:51   

To wolę przerobić od BMW. :grin:
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 10:57   

ten wynalazek z obudową mnie przeraża, chyba coś z transformersów zdemontowali :D Wykonanie nowych ścianek w pompce nie jest żadnym problemem, można zwężyć tłok lub przeszlifować otwór, zwiększyć średnice i włożyć nową ściankę pompki. Ale z tego co widzę ( a widzę wiele... ) nie ścianki są wyjechane. Często na nich są tylko znikome przetarcia, nie mające dużo z awarią pompki. rysy an obudowie robi plastikowa uszczelka z starego tłoka, jednak zazwyczaj ( nie zawsze) nie mają one żadnego znaczenia dla pompki( są za małe) ja mam sam mikro rysy, tłok z pierwszych moich prób i pracuje prawidłowo. Niestety pompka ma swoje minusy, głownie jest nim mechanik, który nie wie jak prawidłowo odpowietrzyć czy zalać pompkę a potem są cyrki że nie działa.

Słyszałem już o odpowietrzaniu :
1.Przez wlewanie płynu przez odpowietrznik wężykiem, gdzie pompka jest szczelna i nie ma gdzie uciec powietrze (na zakreconym zbiorniku)
2. Nie odpowietrzeniu, wkładamy i jeździmy.
3. Wlewaniu płynu do kondonika z pompki i odpowietrzaniu...
itd... :)
_________________
Pamparampam
Ostatnio zmieniony przez Boncky Czw Lut 25, 2010 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 11:06   

Wynalazek i to dosłownie. Zrobili pompkę ze zbiorniczkiem tak jak w oryginale :głupek2:
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 11:19   

Boncky, Solidny i sztywny korpus nie jest niczym złym. tylko cena wysoka. Włożenie nowej ścianki do oryginalnej pompki moim zdaniem nie jest takie proste. Ścianki są cienkie i mało sztywne, rozwiercanie otworu i wciskanie cienkościennego wkładu nie jest dobrym pomysłem. Zmniejszenie średnicy tłoka spowoduje zmniejszenie objętości. Zastosowanie takiego korpusu i ulepszonego tłoczyska z zaworkiem było by dobrym rozwiązaniem.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 11:42   

Wiem że to nie będzie w temacie, ale w firmie Fatimex kupują głupcy albo ludzie bardzo bogaci. Walą ceny z kosmosu gdzie u innych można kupić to samo za połowę ceny.

Co to za nowa pompka do której trzeba przełożyć stary tłok, stary przewód, zalać płynem i zapłacić prawie 500zł tyle co za oryginał. Bo niby może wytrzymać do 10 razy dłużej :???: Od BMW wytrzyma jeszcze 10 razy tyle i z montażem zachodu prawie tyle samo co w tej niby idealnej. Na dodatek ze zbiorniczkiem w starym miejscu.
:dupa:

[ Dodano: Czw Lut 25, 2010 11:42 ]
Pieta nie mów że to Ty kupiłeś?
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 11:45   

apples, Nie kupiłem i nie zamierzam w tej cenie. Wkleiłem to jako ciekawostkę. Moja pompka jeszcze działa poprawnie, nie ma przecieków, choć zaworek już nie trzyma jak powinien.

Zgadzam się z Tobą całkowicie. Cena nie do zaakceptowania. Nowy korpus nie rozwiązuje wszystkich problemów. W tej cenie powinni zaoferować kompletne rozwiązanie, czyli korpus wraz z poprawionym tłoczyskiem i zaworem.
Oferowany produkt, jakim jest ten korpus, jest tylko ciekawostką, nic więcej.
Może pracują nad tłokiem za kolejne 500zł.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 12:01   

Pieta :ok:
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 12:15   

Pieta napisał/a:
Boncky, Solidny i sztywny korpus nie jest niczym złym. tylko cena wysoka. Włożenie nowej ścianki do oryginalnej pompki moim zdaniem nie jest takie proste. Ścianki są cienkie i mało sztywne, rozwiercanie otworu i wciskanie cienkościennego wkładu nie jest dobrym pomysłem. Zmniejszenie średnicy tłoka spowoduje zmniejszenie objętości. Zastosowanie takiego korpusu i ulepszonego tłoczyska z zaworkiem było by dobrym rozwiązaniem.


Mam troszkę odmienne zdanie, włożenie nowej tulei ( ścianki) do pompki nie jest żadnym problemem, materiały jakie posiadam mogą mieć parę setek grubości i wystarczy. Jeżeli chodzi o włożenie zmiejszając średnice wewnętrzną pompki, wystarczy współmiernie do tego zmienić pojemność/ długość tłoczka i uzyskamy taki sam skok. dodatkowo grubość ścianek jest wystarczająca, nie osłabi to wogóle pompki, zastosowany materiał na ścianki pompki da jej maxymalną sztywność
_________________
Pamparampam
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 12:17   

Mini Cooper ??

Może ktoś ma możliwość sprawdzenia?
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 12:43   

Boncky napisał/a:
Pieta napisał/a:
Boncky, Solidny i sztywny korpus nie jest niczym złym. tylko cena wysoka. Włożenie nowej ścianki do oryginalnej pompki moim zdaniem nie jest takie proste. Ścianki są cienkie i mało sztywne, rozwiercanie otworu i wciskanie cienkościennego wkładu nie jest dobrym pomysłem. Zmniejszenie średnicy tłoka spowoduje zmniejszenie objętości. Zastosowanie takiego korpusu i ulepszonego tłoczyska z zaworkiem było by dobrym rozwiązaniem.


Mam troszkę odmienne zdanie, włożenie nowej tulei ( ścianki) do pompki nie jest żadnym problemem, materiały jakie posiadam mogą mieć parę setek grubości i wystarczy. Jeżeli chodzi o włożenie zmiejszając średnice wewnętrzną pompki, wystarczy współmiernie do tego zmienić pojemność/ długość tłoczka i uzyskamy taki sam skok. dodatkowo grubość ścianek jest wystarczająca, nie osłabi to wogóle pompki, zastosowany materiał na ścianki pompki da jej maxymalną sztywność


Tuleja o ściance grubości paru setek wykonana obróbką skrawaniem w metalu, chyba żartujesz. Chyba, że mówisz o powłokach galwanicznych lub ogólnie o powłokach.
Po zmniejszeniu średnicy tłoczka będzie potrzeba zwiększenia skoku roboczego tłoka (pedału) aby wtłoczyć tą samą ilość płynu.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 13:30   

Pieta jak będziesz możne przerabiać na pompkę od BMW to daj znać. Zrobimy hurtowo. :wink:
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 17:03   

Boncky napisał/a:
Wykonanie nowych ścianek w pompce nie jest żadnym problemem, można zwężyć tłok lub przeszlifować otwór, zwiększyć średnice i włożyć nową ściankę pompki.

Pompka jest wykonana z wysokogatunkowego twozywa, odpornego na scieranie. Problem w tych pompkach to uszczelnienie i zawor zwrotny. Jak pompka ma wytarty cylinder to musiala by byc z autka o 300-tys. przebiegu a z tego co tu czytam to uszczelnienie siada bardzo szybko, czasem po zamontowaniu nowej juz przepuszcza.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 18:42   

Mombrey napisał/a:
Problem w tych pompkach to uszczelnienie i zawor zwrotny
o ile się nie mylę, w oryginale jako uszczelka zastosowany jest oring. Oring to doskonała uszczelka w szybkozłączkach itp., ale nie w częściach ruchomych. W zamienniku BMW, tym żeliwnym, zastosowana jest uszczelka wargowa i dlatego całość dłużej wytrzymuje, chociaż ja już drugą jeżdżę. Tyle, że drugi egzemplarz już dużo łatwiej wykonać bo można wyciągnąć i zastosować stary popychacz tłoka. A co do zbiorniczka... to podstawowa zaleta tej rzeźby. Dopóki całkiem uszczelki nie wywali, to dolewając płynu można spokojnie dojechać na miejsce. I jeszcze trochę dalej.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 18:47   

Czyli pompka od BMW też pada? I to dosyć szybko :/
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 19:01   

Wszystko pada. Tyle, że po zerwaniu w trasie linki zmiany biegów, musiałem jeszcze ponad 100km z pełnym obciążeniem przejechać na jednym biegu, który akurat dało się wkleszczyć. Układ wysprzęglania trochę na tym ucierpiał. W sumie pomka + wysprzęglik przejechały trochę ponad 30kkm.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pompka sprzęgła - zamiennik
maras62 Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Sty 07, 2021 14:17
maras62
Brak nowych postów [R75] Zamiennik pompki sprzęgła
endriu50 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Lis 29, 2015 12:07
Balas87
Brak nowych postów [R 75] pompa sprzęgła zamiennik
kamil900 Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Maj 25, 2018 17:07
kamil900
Brak nowych postów [r75]Pompka sprzęgła
bobek2525 Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 09, 2017 13:25
bobek2525
Brak nowych postów [R75] Pompka sprzęgła
rafalg Rover serii 75, MG ZT 72 Wto Maj 20, 2008 12:05
matrix215



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink