Wysłany: Wto Mar 23, 2010 19:18 [R214] Napinacz paska rozrządu.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Mam pytanie, a mianowicie jak sprawdzić jaki napinacz jest w moim aucie ? W sensie manualny czy automatyczny. Jak je rozróżnić ? Chciałem kupić pasek gdyż jest bardzo spękany ale sprzedawca powiedział że muszę mu najpierw powiedzieć jaki mam napinacz. Proszę o szybką odpowiedź bo strach z takim paskiem jeździć.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lut 23, 2011 21:37, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 23, 2010 19:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
najlepiej zajrzeć przez górną osłonę paska rozrządu...
jeśli z rolki wystaje łepek śruby mocującej napinacz, to masz automatyczny (szerszy i dłuższy pasek), jeżeli łepek śruby jest schowany wewnątrz rolki, to masz starszy napinacz ręczny (krótszy i węższy pasek)
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
jeśli chodzi o autonapinacz to wiadomo
jeśli chodzi o ręczny, to powinien być tylko tak, jak go napnie ta sprężynka tam założona po przekręceniu za koło na wale korbowym... niby delikatnie, ale jak miałem dociśnięte palcem, to mi pompa wody wyła...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
nie chciałem zakładac nowego tematu więc pytam tu.
Od paru dni ewidentnie slychac pisk rolki napinacza w moim R214 1,4 16V.
Pasek wymieniany 20kkm temu niestety tylko pasek.
I teraz powiedzcie mi czy mozna wymienic sam napinacz w moim R bez wymiany paska? wiecie $$$ okrojony.
Rozumiem ze w moim R jest napinacz manualny tak? Auto z 97 roku.
po 20 tysiącach paskowi nic się stać nie powinno. Obejrzyj dokładnie krawędzie przy ząbkach (będą dobrze widoczne tylko na napinaczu, tam gdzie pasek się wywija w drugą stronę) czy nie ma śladów zarysowań, ale jeśli nic złego się nie dzieje z kołami i na napinaczu nie ma jeszcze bicia, to pasek powinien wyglądać jak nowy wtedy jeszcze te 80tys do następnej wymiany powinien wytrzymać
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum