Forum Klubu ROVERki.pl :: Serwis płyt głównych - laptop
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Serwis płyt głównych - laptop

poszukiwani ludzie z wiedzą ;)
Autor Wiadomość
azer 




Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 14:48   

skoro płyta już w serwisie to po ptakach
ale na przyszłość może się przydać http://support.microsoft.com/kb/315263/pl
_________________
R25 sprzedany :( | Mazda 3
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 14:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 16:06   

Ale to się nie dzieje w systemie windows tylko. Dzieje się również w biosie.
Debug czy system zdarzeń informują tylko o nagłej stracie zasilania... a to generalnie wiem ;) Nie wiem tylko dlaczego tak się dzieje.

Pozdrawiam,

[ Dodano: Sro Kwi 14, 2010 17:06 ]
Kozik napisał/a:
MaReK a w lodówce pracuje bez przerw?

Nie sprawdzałem :)
To chyba nie kwestia temperatury, bo wszystkie elementy podczas padu są ciepłe, a nie gorące.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
TomC 




Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 19:55   

Trzeba było do mnie wysłać :razz:
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 20:52   

Czekałem na Ciebie, ale nie pisałeś nic :(
Chętnie bym wysłał albo nawet przyjechał.
Na płycie zdiagnozowano awarie "mostka". Nie wiem czy to poważna usterka czy nie. Naprawią. Czas naprawy 7 dni :szok: trochę dużo jak dla mnie. Cena... hm. No nie jest mała. Powyżej 300 zł netto, ale nie więcej niż używana płyta :)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Pływak 




Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 21:11   

MaReK napisał/a:
Na płycie zdiagnozowano awarie "mostka". Nie wiem czy to poważna usterka czy nie. Naprawią. Czas naprawy 7 dni :szok: trochę dużo jak dla mnie.


Mostek czyli po zachodniemu chipset ;) Tak długo bo pewnie muszą skołować identyczny układ. Pytanie do TomC bo widzę, ze w temacie jesteś opłaca się w ogóle takie coś naprawiać czy po prostu w serwisach pogwarancyjnych wymieniają na inną używkę?
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 21:45   

Nie wiem jak oni to diagnozują i na ile to jest zgodne z prawdą.
Wymienić samemu pewnie bym nie podołał bo wypada mieć do tego jakieś narzędzie :)

Dlaczego umiera w trakcie pracy... po jakimś czasie?
Czy to od wstrząsu, czy to od przegrzania... chgw...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Pływak 




Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 22:08   

Ja zawsze diagnozowałem przekładając wszystko na inną płytę i sprawdzając po kolei ale to w normalnym PC. Jeśli na płycie nie ma żadnych śladów uszkodzeń np. spalony jakiś układ, spuchnięte lub wylane kondensatory to przeważnie jest to NB lub SB który padł z jakiegoś powodu. U mnie uwalony mostek objawiał się kompletnym nie wstawaniem systemu, objawy takie jak u Ciebie zdarzyły mi się kiedyś przy spuchniętych kondensatorach na starej płycie po przelutowaniu płyta śmiga do dzisiaj ;)
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
TomC 




Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 22:20   

MaReK napisał/a:
Dlaczego umiera w trakcie pracy

Przyczyn padu czipów na płycie jest sporo:
- fatalnej jakości płyta główna
- złej jakości połączenie
- i co ostatnio coraz częściej - bo chip tak ma....

1 - w coraz większej ilości sprzętów począwszy od kilkuletnich (2 - 3) po nowe mątowane są płyty chyba z papieru. Normalna płyta podczas grzania IR trzyma kształt i podgrzaniu ulegają tylko połączenia cynowe. Obserwuję coraz częściej że wystarczy podgrzać lekko płytę aby ta zaczynała się rozpływać (dosłownie) Co to daje w normalnej pracy notebooka? Wystarczy aby powierzchniowo w kilku miejscach płyta od układów dostała większej temperatury i w tym miejscu dochodzi do lekkiego odkształcenia co najczęściej skutkuje zerwaniem układu.

2 - co do zerwania układu może być on dodatkowo spowodowany złym połączeniem z płytą. Wystarczy żeby podczas lutu układu bga kulki cyny nie były wystarczająco dociśnięte przez układ podczas nakładania aby powstało zerwanie połączenia pomiędzy czipem a płytą. Najczęściej pomaga podgrzanie lub dźwignięcie układu i ponowne położenie na nowym sicie. Najczęściej trafia się to nawet podczas któregoś z kolei otwarcia matrycy, chwycenia laptopa za krawędź a wtedy płyta lekko się wygnie i .....

3 - czasem trafi się też czip który padnie i tyle go widzieli. Kilka przypadków Intelowskich 945 na HP które są na dodatek ciężkie do znalezienia....

Marek strzelam: Lenovo? Dell? Acer?
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 22:55   

Pływak gdyby to był pc zwykły to bym sobie poradził ;) Kondensatory, rezystory, tranzystory... swietna zabawa, szybka praca, latwa kasa ;) Dyski twarde, kontrolery...

Teraz po lekturze TomC faktycznie sobie przypomnialem, ze kilka razy lapalem lapsa w sposob straszny ;) Za rogi matrycy, pracował w warunkach spartańskich. Czasami w gorących pomieszczeniach serwerowni lub pomieszczeń piwnicznych - kotłowni.

Ostatnio zahamowalem dosc ostro i laptop (w plecaku) przelecial z tylu auta na przod i uderzyl o deske. Od tamtej pory minal miesiac jak sprawa zaczela sie. Wymienilem baterie (zamiennik chinski) wymienilem procek na T7700 i to wszystko. Zgodnie ze sztuka.

Teraz się zastanawiam, czy takowy chipset mógłbym wymienić sam przy zastosowaniu stacji HOT AIR? Takie chipsety jakie są w tej plycie głownej mozna kupić juz za 57 zł ;)

TomC napisał/a:
Marek strzelam: Lenovo? Dell? Acer?

Lenovo mi się nie podoba ;)
Dell, był kiedyś fajny, teraz często się sypie
Acer, nie kupiłbym go nigdy... nie lubie tej marki zraziłem się poprzednią technologią.

Mnie padła moja 4 letnia już Toshiba Satellite A200-blabla.
Wspólnik mial te same zabiegi co ja (wymiana baterii, proca) ale nie upadł mu.
Za to synek jego mu zasikał ;) Ale laps działa do dzisiaj i nie ma problemów.

Płyta jest made in china.
W Tecra S1 układ grafiki się zgrzał i pradopodobnie trzeba go podgrzać żeby się znowu "polutował" :) Zastanawiam się nad zakupem stacji HOT AIR.

TomC - bawisz się takimi narzędziami? Wymiana kulkowego chipa jest trudna? Czy jak się obchodzi z lutownicą to sobie można poradzić?

ps.
Słyszałem, że unia wymaga stosowania lutów bez ołowiowych co znacznie osłabia takie połączenia. Wystarczy temp. powyżej 130 stopni i rozpuszczaja się ;/

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
TomC 




Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 23:21   

MaReK napisał/a:
TomC - bawisz się takimi narzędziami?

Niestety... Zauważam zmniejszający się brak precyzji w łapkach :wink:

MaReK napisał/a:
Wymiana kulkowego chipa jest trudna?

Samą lutownicą? Prawie nie wykonalne.
Średnica kulek na układach musi być identyczna między sobą. Do tego celu służą sita.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
Pływak 




Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 23:28   

MaReK napisał/a:

ps.
Słyszałem, że unia wymaga stosowania lutów bez ołowiowych co znacznie osłabia takie połączenia. Wystarczy temp. powyżej 130 stopni i rozpuszczaja się ;/

Pozdrawiam,


Zgadza się, cały sprzęt sprzedawany na terenie UE po 2006 musi spełniać normy RoHS, które określają maksymalną zawartość substancji szkodliwych. Na chyba każdym opakowaniu jest znaczek RoHS. Jaki to ma wpływ na połączenia lutowane nie ma pojęcia wiem jedynie, ze w pewnych wypadkach są odstępstwa od tej normy...

EDIT:

7. Wyjątek 7
1) Ołów w rodzajach stopów lutowniczych charakteryzujących się wysokimi temperaturami topnienia (tj. stopów na bazie ołowiu zawierających 85 % lub więcej procent masowych ołowiu),
2) Ołów w stopach lutowniczych serwerów, pamięci i systemów układu pamięci, infrastruktury sieci urządzeń przełączających, sygnalizujących, transmitujących, a także sieci zarządzania telekomunikacją,
3) Ołów w elektronicznych częściach ceramicznych (np. urządzenia piezoelektryczne).
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Kruchy 




Dołączył: 03 Sie 2001
Posty: 469
Skąd: Ząbki



Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 23:49   

MaReK napisał/a:
Wystarczy temp. powyżej 130 stopni i rozpuszczaja się


Wrecz przeciwnie, bezolowiowka topi sie w wyzszych temperaturach.

TomC napisał/a:
MaReK napisał/a:
Wymiana kulkowego chipa jest trudna?

Samą lutownicą? Prawie nie wykonalne.


Sama lutownica jest wogole nie wykonalne ;) Tylko i wylacznie gorace powietrze. Markowi chodzilo o wymiane chipa a nie nalozenie samych kulek ;)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 15, 2010 08:04   

Kruchy napisał/a:
Wrecz przeciwnie, bezolowiowka topi sie w wyzszych temperaturach.

To ile? 200-260?

Kruchy napisał/a:
Tylko i wylacznie gorace powietrze. Markowi chodzilo o wymiane chipa a nie nalozenie samych kulek ;)

Dokładnie, chociaż nie wiem czy demontując układ nie biorę go z kulkami.
Takie kulki również można kupić.

Zastanawiam się czy dysponując zestawem:

- stacja hot air
- kulki
- widełki do podważania układów
- nowy układ

jestem w stanie sam tego dokonać?

No bo jeśli jestem, to w takim razie jaki sens jest płacić ponad 300 zł netto za usługę jak:

- stacja hot air - ok. 250 - 300 zł
- puszka kulek - ok. 99 zł
- układ (do mojej płyty) ok. 60 zł

Kruchy masz doświadczenie w tej kwestii? Jaki serwisant telefonów komórkowych chyba robicie takie rzeczy?

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Kruchy 




Dołączył: 03 Sie 2001
Posty: 469
Skąd: Ząbki



Wysłany: Czw Kwi 15, 2010 09:24   

Nowe chipy sa juz fabrycznie z nalozonymi kulkami. To o czym myslisz, sluzy jedynie do ponownego nakladania kulek po zdjeciu ukladu z jakiejs plyty.
Doswiadczenia troche mam ;) Ale raczej z mniejszymi scalakami. Nakladania kulek sie nie podejmuje :P Jezeli bedziesz mial nowy scalak, to wstawic moge bez problemu.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 15, 2010 10:59   

Te scalaki są ale właśnie bez kulek ;)
Więc co? Zdejmuje się go pod hot air, naklada sie nowy i już? :)
To będzie mnie kosztowalo 350 netto ? ;)

[ Dodano: Czw Kwi 15, 2010 11:59 ]
To Kruchy Ty robisz to tak ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Laptop
Dolar3 Offtopic 52 Wto Lis 18, 2008 11:46
truten23
Brak nowych postów Laptop+ TV LCD
berserker8888 Offtopic 22 Wto Kwi 19, 2011 17:46
yushi
Brak nowych postów Laptop do 1500zł
apples Offtopic 17 Pon Gru 13, 2010 00:18
TomC
Brak nowych postów Laptop do 3500 pln
Jugol Offtopic 12 Pon Sie 16, 2010 12:46
Jugol
Brak nowych postów Mój laptop sam się włącza
des Offtopic 5 Pon Lip 18, 2011 09:20
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink