Wysłany: Sro Cze 09, 2010 20:11 [r200 2.0 TDI] problem z turbiną
mam problem z turbiną ponieważ mam wszystko szczelne i wzrasta mi cisnienie w obiegu ale cos jest nie tak bo turbina nie ciagnie.... moze mi ktos powiedziec gdzie jest zawor wpuszczajacy powietrze z turbiny do silnika??, albo chociaż co może być przykładową usterką... z góry dziękuję i pozdrawiam...
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 09, 2010 20:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
mam problem z turbiną ponieważ mam wszystko szczelne i wzrasta mi cisnienie w obiegu ale cos jest nie tak bo turbina nie ciagnie....
a możesz to napisać po polsku?
steku napisał/a:
moze mi ktos powiedziec gdzie jest zawor wpuszczajacy powietrze z turbiny do silnika??
nie ma takiego zaworu, chyba, że chodzi Ci o zawory ssące na każdym z cylindrów (są w głowicy)
no chyba, ze chodzi Ci o tzw "wastegate" ale on nie służy do wpuszczania powietrza do silnika, tylko do upuszczania spalin z turbiny, jeśli ciśnienie sprężania jest za wysokie...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
steku, Jak węzę puchną tobie, i stad ten wniosek ze jest wszystko szczelne to Turbina działa jak trzeba.
Ciągnąć nie ma turbina tylko silnik Ale najlepiej opisz objawy co się dzieje. Nie ciągnie w jakim zakresie obrotów, opisz to z większą ilością szczegół
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
układ turbina- kolektor ssący jest szczelny, w momęcie zwiększania obrotów silnika węże puchną czyli ciśnienie turbina wytwarza, a samochód nie przyśpiesza... jedzie tak jakby był zamulony... gdy silnik się doładowywał rozpędzał się do około 180 km/h a teraz max to 130-140km/h.. jaka może być przyczyna takiego zachowania samochodu?? i czy można to samemu naprawić??
ja mam ten sam problem, wąż od IC puchnie, samochód jedzie jakby turbo nie działało (mechanik z Krakowa ze Skotnickiej również powiedział że turbina nie działa, a tu widzę że jednak działa - więc czy się mylił?) steku, czy rozwiązałeś problem?
ja już rozpocząłem poszukiwania nawet turbiny, a tu widzę że mogą być zbędne.. przepływkę odpinałem - efekty nie zauważalne. dziś odpiąłem ten wężyk cienki od tej takiej gruszki - EGR - ale nadal to samo, samochód nie ciągnie..
[ Dodano: Sob Cze 12, 2010 19:33 ]
zakladając że EGR się nie zamyka, to czy aby go zamknąć mogę wstawić jakąś zaślepkę pomiędzy kolektorem ssącym a tą odnogą która idzie do EGR? zaznaczyłem strzałką
_________________ ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 153 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Nie Cze 13, 2010 22:16
witam, ja też mam wrażenie że cos słabo mi silnik ciągnie...ale turbina chyba chodzi bo jak czytałem w innych tematach to jakby zdechła to robiłbym zasłone dymną a mój roverek prawie że nie kopci...
które to węże mają puchnąć? bo ja sprawdzałem sobie przy dodawaniu gazu i nic mi nie puchnie...może mam nieszczelne te węże i gdześ mi ucieka powietrze z turbiny ?
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Cze 14, 2010 08:42
Dopisuję się do listy z identycznym problemem. Auto baaardzo słabo przyspiesza. Słychać, że turbina pracuje, ale nie ma to żadnego wpływu na osiągi silnika. Przy ok. 2 tyś. obr. słyszę świst, a auto przyspiesza liniowo, jakby turbiny tam nie było. Nie wiem do końca, czy to problem właśnie z nią. Węższe szczelne, chociaż nie puchną już tak jak kiedyś, brak luzów na wirniku. Do sprawdzenia mam jeszcze wastegate, ale bez czujnika doładowania nie mam się co za to zabierać. Zawór EGR mam niezaślepiony, a klapka porusza się bez żadnego oporu.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
wroblikns, puchnać w widoczny sposób powinny te węże przy intercoolerze (w 400 najczęściej pada ten wąż od IC do kolektora ssącego, ale u Ciebie jest to trochę inaczej rozwiązane). Daj znać jak nie wiesz o które może chodzić to zamieszczę Ci fotkę.
Lelobass, dzięki wielkie za odpowiedź, teraz tylko puszka mi potrzebna i do dzieła
Mix, to jest nas trochę z takim samym problemem.. i są dwie grupy - Ci którzy naprawili - najczęściej winowajcą był dziurawy wąż od IC, oraz Ci którzy nie naprawili (albo naprawili i się nie chcą pochawlić).
_________________ ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
Kupcie sobie ludziska wskaźniki doładowania i będzie wszystko jasne
damiansz, czasem niektóre problemy się najłatwiej rozwiązuje jak się osobiście to widzi i słyszy Czytam wasze tematy z tym problem od Turbo ale sam nie wiem co może być jak węże puchną.
A katalizator już został wykluczony, może zapchany jest i nadaje się na wywalenie i wstawienie rury przelotowej kolega jeden z forum tak mial ostatnio i mu po tej mojej poradzie pomogło.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum