Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200 2.0 TDI] problem z turbiną
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:54
[r200 2.0 TDI] problem z turbiną
Autor Wiadomość
steku 



Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 8
Skąd: szczecin



  Wysłany: Sro Cze 09, 2010 20:11   [r200 2.0 TDI] problem z turbiną

mam problem z turbiną ponieważ mam wszystko szczelne i wzrasta mi cisnienie w obiegu ale cos jest nie tak bo turbina nie ciagnie.... moze mi ktos powiedziec gdzie jest zawor wpuszczajacy powietrze z turbiny do silnika??, albo chociaż co może być przykładową usterką... z góry dziękuję i pozdrawiam...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 09, 2010 20:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Cze 09, 2010 23:45   

Cytat:
mam problem z turbiną ponieważ mam wszystko szczelne i wzrasta mi cisnienie w obiegu ale cos jest nie tak bo turbina nie ciagnie....

a możesz to napisać po polsku? :hm:
steku napisał/a:
moze mi ktos powiedziec gdzie jest zawor wpuszczajacy powietrze z turbiny do silnika??

nie ma takiego zaworu, chyba, że chodzi Ci o zawory ssące na każdym z cylindrów (są w głowicy)
no chyba, ze chodzi Ci o tzw "wastegate" ale on nie służy do wpuszczania powietrza do silnika, tylko do upuszczania spalin z turbiny, jeśli ciśnienie sprężania jest za wysokie...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Cze 10, 2010 00:05   

steku, Jak węzę puchną tobie, i stad ten wniosek ze jest wszystko szczelne to Turbina działa jak trzeba. :wink:

Ciągnąć nie ma turbina tylko silnik :wink: Ale najlepiej opisz objawy co się dzieje. Nie ciągnie w jakim zakresie obrotów, opisz to z większą ilością szczegół :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
steku 



Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 8
Skąd: szczecin



Wysłany: Czw Cze 10, 2010 16:09   

układ turbina- kolektor ssący jest szczelny, w momęcie zwiększania obrotów silnika węże puchną czyli ciśnienie turbina wytwarza, a samochód nie przyśpiesza... jedzie tak jakby był zamulony... gdy silnik się doładowywał rozpędzał się do około 180 km/h a teraz max to 130-140km/h.. jaka może być przyczyna takiego zachowania samochodu?? i czy można to samemu naprawić??
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Cze 10, 2010 16:32   

rozepni przepływkę i w drogę .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Cze 10, 2010 16:34   

steku, Bylo o tym na forum czemu tak jest ale nie pamietam czemu tak się działo w SDI :neutral:

Filtr paliwa i powietrza wymieniony jest :?: A zwór EGR się zamyka.

Odpięcie przepływki nic nie da bo to SDI jest :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
steku 



Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 8
Skąd: szczecin



Wysłany: Czw Cze 10, 2010 16:42   

filtr jest wymieniony zarówno powietrza jak i paliwa. A co to za zawór EGR??
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 10, 2010 18:51   

ak jest uszkodzona przepływka, to odpięcie jej da zauważalny efekt, więc odepnij ją i sprawdź czy auto ożyje :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
steku 



Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 8
Skąd: szczecin



Wysłany: Czw Cze 10, 2010 19:18   

ale jakieś dokładne info gdzie znajde tę przepływke i o co konkretnie chodzi??
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 10, 2010 20:03   

zaraz za filtrem powietrza masz kawałek rury z wtyczką (4 przewody)... odepnij tą wtyczkę :ok:

a o ustawiniach rozrządu i zapłonu było wielokrotnie na forum ... poszukaj :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
steku 



Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 8
Skąd: szczecin



Wysłany: Pią Cze 11, 2010 17:02   

ok dziękuję
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Sob Cze 12, 2010 18:35   

ja mam ten sam problem, wąż od IC puchnie, samochód jedzie jakby turbo nie działało (mechanik z Krakowa ze Skotnickiej również powiedział że turbina nie działa, a tu widzę że jednak działa - więc czy się mylił?) steku, czy rozwiązałeś problem?

ja już rozpocząłem poszukiwania nawet turbiny, a tu widzę że mogą być zbędne.. przepływkę odpinałem - efekty nie zauważalne. dziś odpiąłem ten wężyk cienki od tej takiej gruszki - EGR - ale nadal to samo, samochód nie ciągnie.. ;-(

[ Dodano: Sob Cze 12, 2010 19:33 ]
zakladając że EGR się nie zamyka, to czy aby go zamknąć mogę wstawić jakąś zaślepkę pomiędzy kolektorem ssącym a tą odnogą która idzie do EGR? zaznaczyłem strzałką
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Nie Cze 13, 2010 22:16   

witam, ja też mam wrażenie że cos słabo mi silnik ciągnie...ale turbina chyba chodzi bo jak czytałem w innych tematach to jakby zdechła to robiłbym zasłone dymną a mój roverek prawie że nie kopci...
które to węże mają puchnąć? bo ja sprawdzałem sobie przy dodawaniu gazu i nic mi nie puchnie...może mam nieszczelne te węże i gdześ mi ucieka powietrze z turbiny ?
 
 
 
Lelobass 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 154
Skąd: Elbląg



Wysłany: Pon Cze 14, 2010 07:55   

damiansz, zdecydowanie możesz zaślepić w tym miejscu.
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Cze 14, 2010 08:42   

Dopisuję się do listy z identycznym problemem. Auto baaardzo słabo przyspiesza. Słychać, że turbina pracuje, ale nie ma to żadnego wpływu na osiągi silnika. Przy ok. 2 tyś. obr. słyszę świst, a auto przyspiesza liniowo, jakby turbiny tam nie było. Nie wiem do końca, czy to problem właśnie z nią. Węższe szczelne, chociaż nie puchną już tak jak kiedyś, brak luzów na wirniku. Do sprawdzenia mam jeszcze wastegate, ale bez czujnika doładowania nie mam się co za to zabierać. Zawór EGR mam niezaślepiony, a klapka porusza się bez żadnego oporu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Pon Cze 14, 2010 19:51   

wroblikns, puchnać w widoczny sposób powinny te węże przy intercoolerze (w 400 najczęściej pada ten wąż od IC do kolektora ssącego, ale u Ciebie jest to trochę inaczej rozwiązane). Daj znać jak nie wiesz o które może chodzić to zamieszczę Ci fotkę.

Lelobass, dzięki wielkie za odpowiedź, teraz tylko puszka mi potrzebna i do dzieła :-)

Mix, to jest nas trochę z takim samym problemem.. i są dwie grupy - Ci którzy naprawili - najczęściej winowajcą był dziurawy wąż od IC, oraz Ci którzy nie naprawili (albo naprawili i się nie chcą pochawlić).
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 14, 2010 20:03   

Kupcie sobie ludziska wskaźniki doładowania i będzie wszystko jasne :wink:

damiansz, czasem niektóre problemy się najłatwiej rozwiązuje jak się osobiście to widzi i słyszy :wink: Czytam wasze tematy z tym problem od Turbo ale sam nie wiem co może być jak węże puchną.

A katalizator już został wykluczony, może zapchany jest i nadaje się na wywalenie i wstawienie rury przelotowej :mrgreen: kolega jeden z forum tak mial ostatnio i mu po tej mojej poradzie pomogło. :ok:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Czw Cze 17, 2010 18:14   

z dnia na dzień by się katalizator zapchał? poza tym jeden z użytkowników (czytałem w innym topic'u wywalił katalizator i nadal było to samo).

Ja wiem że niektóre problemy jest najlepiej rozwiązać samemu, ale potrzebujemy wskazówki ;-)

wskaźnik doładowania - już szukam.. ale turbina chodzi na 100% bo po pierwsze węże puchną, po drugie - słychać ją. Wszyscy mają ten sam objaw.

[ Dodano: Pon Cze 14, 2010 21:21 ]
ciekawa wypowiedź kolegi alter6: http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#513395

[ Dodano: Czw Cze 17, 2010 19:14 ]
witam,
mi się udało rozwiązać problem.. więcej tutaj:
http://forum.roverki.eu/v...p=515623#515623

może w ogóle dobrze byłoby skupić się na jednym wątku?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 SD 98'] Problem z turbiną
Ankie Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Wrz 23, 2008 07:17
Chester
Brak nowych postów [R200]Problem z turbiną
Zbrza Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Maj 05, 2011 14:21
Zbrza
Brak nowych postów [200 sdi]problem z turbiną
mario4133 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Mar 28, 2011 23:39
Rozan99
Brak nowych postów [R200 SDI] turbina
dragon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Gru 02, 2009 14:10
Wojtek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink