Witam. Odkąd kupiłem Roverka słychać było dziwny, ceramiczny dźwięk - zwłaszcza przy ruszaniu, przy niskich obrotach czy po dodaniu gazu po zmianie biegu. Znalazłem przyczynę - to skrzynia biegów, wystarczy jednak tylko trzymać mocno gałkę - unieruchomić ją i ten dźwięk zanika. Domyślam się, że to są luzy w skrzyni - auto ma za sobą 150 tys przejechane. Mogę w jakiś sposób sam spróbować wyregulować tą część czy muszę jechać z tym do warsztatu? Jaki to jest koszt?
Pozdrawiam!
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 19, 2010 12:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Pon Lip 19, 2010 12:50
...kolego, ja mam przejechane 212 kkm i po wykonaniu w/w naprawy, jest cisza we środku Ale przy najbliższej okazji zamienię ten wężyk na tulejki z teflonu- będzie spokój na wiele lat. Więc proponuję Ci zacząć od tego, następnie sprawdziłbym stan oleju w skrzyni- poziom. Może jest go mało.
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Wto Lip 20, 2010 09:39
Jugol, jak Ci ten wężyk trzyma to nie wymieniaj na teflon, nie wiem czy znasz temat, ale w volvo v40 jest problem z tulejkami wybieraka które są właśnie z... teflonu - ciągle się wycierają . Ach te francuskie skrzynie .
witam po przeczytaniu faq i oblukaniu tematu z kanalu stwierdzam ze
ten krzyzak w jednej tulejce jest wybity troche
i czy naprawiac go ta tasna czy cos innego zastosowac??
i guma za tym krzyzakiem jest rozerwana (taki wodzik co wchodzi do skrzyni)
jak nazywa sie ta guma zeby w sklepie pytac??
moze wiecie czy u tomiego jest
luz zauwazylem za krzyzakiem na tym "laczeniu" gdzie jest ta zawleczka nie wiem czy to da sie usztywnic
i czy ten wodzik wchodzacy juz w skrzynie moze miec troszke luz przy probie okrecania
to laczenie pod drazkiem sprawia wrazenie sztywnego/nie wybitego
ale nie wiem czy ta guma/poduszka powinna byc wymieniona. niby jest cala nie pokruszona ma luz ruszajac drazkiem ale w koncy to chyba jest jej zadanie zeby tlumila drgania
ogolny obijaw to po wbicu biegu drazek mozna bujac na boki i to z bardzo sporym skokiem. zadziej zdarza sie to klekotanie
i powtrze glowne pytanie
jak sie nazywa ta guma na koncu
oraz czym zastapic te nity na krzyzaku i czy luz niwelowac izolacja czy macie lepszy sposob??
luz zauwazylem za krzyzakiem na tym "laczeniu" gdzie jest ta zawleczka nie wiem czy to da sie usztywnic
bedzie z tym cieżko
Cytat:
i czy ten wodzik wchodzacy juz w skrzynie moze miec troszke luz przy probie okrecania
tak, lekki luz masz w standardzie
Cytat:
ten krzyzak w jednej tulejce jest wybity troche
i czy naprawiac go ta tasna czy cos innego zastosowac??
jak masz mozliwość to wytocz nową tuleje ... a jak nie, to mozesz koszulką termokurczliwą to usztywnić, lub taśmą jak w artykule. Generalnie inwencja jest wskazana ... jakie masz możliwości tak to zrób
borek88 napisał/a:
i guma za tym krzyzakiem jest rozerwana (taki wodzik co wchodzi do skrzyni)
jak nazywa sie ta guma zeby w sklepie pytac??
osłona gumowa ... najlepiej wziąć oryginała i coś dopasować na miejscu
nie nie to co podal kolega Immq to zawieszenie drazka (praktycznie przy drazku)
mi chodzi o gume oslone za krzyakiem oslania ten wodzik ktory wchodzi w skrzynie
mi chodzi o gume oslone za krzyakiem oslania ten wodzik ktory wchodzi w skrzynie
to taka harmonijka gumowa ... Tomi pewnie może to ściągnać, ale nie wiem na kiedy ... jak pisałem wyżej ... zdemontuj lub zmierz to co masz teraz i spróbuj dobrać coś zbliżonego w sklepie moto na miejscu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum