Wysłany: Czw Lis 11, 2010 16:17 [R200] Problem z podkręceniem turbo z 1,1 na 1,3 bara
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam dzisiaj naszla mnie ochota ustawienia turbo na 1.3 bara ( w chwili obecnej 1.1) Tak więc skracam cięgno jazda próbna ..i bez zmian 1.1 bara oraz 1.15 z "buttonem" myśle wtf. Ponowna próba cięgno skrócone na maxa doładowanie w dalszym ciągu 1.1 bara.Dolot szczelny nic na bok nie dmucha. I teraz pytanie co moze byc nie tak. Zastanawia mnie opcja zatkanego kata? Ew jakies inne sugestie. Pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lis 20, 2010 19:21, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 11, 2010 16:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
U mnie przy max skręconym cięgnie dmuchało 1.3 w porywach 1.4 więc odkręciłem gruszkę i nakręciłem na jej szpilki po jednej nakrętce M6 i wsztstko z powrotem do kupy. zrobiła się wtedy tak jakby dodatkowa regulacja poprzez odsunięcie gruszki i teraz dmucha bez problemu 1.7bara
_________________ Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
Pomógł: 7 razy Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią Lis 12, 2010 00:00
U mnie skrócenie cięgna skutkuje tym że turbo wcześniej daje o sobie znać, innymi słowy auto jest żwawsze przy niższych obrotach silnika co się przydaje bo nie nie trzeba redukować do czwórki przy wyprzedzaniu, ciśnienia nie sprawdzałem. Po kilku testach doszedłem do wniosku że nie warto przeginać bo spalanie rośnie a vmax nie, no i na zimnym trzeba delikatnie obchodzić się z pedałem gazu żeby nie zarżnąć turbo.
może masz już podjechaną turbawkę i nie kręci siętak swobodnie ... możesz popatrzyc na luzy wirnika ... a jak sa ok, to spróbuj metodą kolegi GRZYBE powiększyć regulację
z takim doładowaniem to twoje turbo długo nie wytrzyma, bezpieczna granica to do 1,5 bara
dawkę paliwa też zwiększyłeś czy tylko samo turbo podkręciłeś?
tak czy tak 1,7 bara to za dużo
może i dużo, ale caly czas z takim doładowaniem sie przecież nie jeździ, moze mieć ustawione nawet na 1.7, odpowiednie regulowanie pedałem gazu wszystko zalatwia
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 108 Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Lis 15, 2010 17:52
funfel napisał/a:
może i dużo, ale caly czas z takim doładowaniem sie przecież nie jeździ, moze mieć ustawione nawet na 1.7, odpowiednie regulowanie pedałem gazu wszystko zalatwia
Ciekawe jak naciskać pedał gazu aby nie łapało 1.7 ? Nasuwa mi się zakaz przekraczania 2tyś/obr.
Poza tym bardzo jestem ciekawy efektu np. zblokowania silnika przy +120 km/h na lewym pasie Polskiej Krajówki. Na tor tak ale na co dzień??
załapie 1.7, oczywiście. Ale tylko przy gwałtowym przyśpieszaniu..
Nilbul napisał/a:
Nasuwa mi się zakaz przekraczania 2tyś/obr.
masz wskaźnik doładowania ze tak wnioskujesz? czy tylko teoretycznie tak twierdzisz? Otóż kolego nawet przy 2.5tyś obrotów turbawka nie dmucha caly czas 1BAR, dmucha tylko wtedy kiedy masz odpowiednio wciśniety pedał gazu.
Jak by bylo tak jak piszesz to nie mieli byśmy efektu "turbodziury" tudzież "lag".
Nibul nic się nie stanie gdy nawet zablokuje się silnik bo to 4 albo 5 bieg silnik stanie a koła nadal będą się kręcić bo sprzęgło nie utrzyma i będzie się ślizgać. ałe nie rozumiem co ma duży boost do zablokowania motorowni?
_________________ Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
A nie ma w roverkach czujnikia cisnienia doladowania??? Wtedy komputer tak steruje turbo aby osiagnac zadana wartosc doladowania.
Wtedy problem to DDE i soft a nie mechanika.
jest czujnik ciśnienia dołądowania, ale nie służy on sterowaniu turbiną tylko zabezpiecza silnik przed przełądowaniem. Jeśli czujnik wykryje za duże ciśnienie doładowania to silnik przechodzi w tryb awaryjny i masz dynamikę malucha
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum