Wysłany: Czw Gru 16, 2010 22:42 [R620] Problemy Techniczne.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Mam kilka problemów ze swoim Autem. R620 SDI 1997 rok.
W zasadzie posiadam dwa Roverki dlatego dostrzegam owe problemy. Drugi Rover to 220 SDI 1999 rok z tym samym silnikiem.
Głównym moim problemem było palące się sprzęgło, które właśnie wymieniłem całe (1280zł + 500zł robocizna) i okey. Myślałem jednocześnie, że rozwiąże to problem który mam od jakiegoś czasu - Auto mi strasznie muli tzn. wciskając gaz do samej podłogi nie ma tego efektu, który praktycznie powinien być przy tym silniku 105KM. Dodam, że pedał gazu jak i sprzęgła są bardzo luźne(miękkie) w przeciwieństwie do drugiego Auta w którym przyciski pedałów są twarde i przy dociśnięciu lekko gazu wbija mnie w siedzenie i to całkiem dosłownie. Tak więc co może być przyczyną owego problemu? Źle nastawiony wtrysk przy pompie paliwa? A może jakaś regulacja przycisków pedała(nie nie wiem czy coś takiego istnieje bo dobrze sie nie znam jeszcze na autkach), no chyba, że taki problem powoduje stary filtr paliwa, powietrza i oleju, które przymierzam się teraz wymienić. Zdaje sobie sprawę z tego, że jest to większa Buda od drugiego roverka ale aż tak ogromna różnica? nie możliwe. W małym roverku robiona byla tylko pompa paliwa a dokladniej uszczelnianie i nastawianie wtrysku u pompiarza.
Kolejny problem to głośno sycząca Turbina. Dodając większą ilość gazu przy rozpędzonym aucie turbina strasznie głośno syczy. W dwusetce tego problemu nie ma, cichutki jest jak myszka.
Trzecim problemem jest ten taki luz w skrzyni biegów i do tego dochodzą wchodzące biegi. Przy wstecznym to nawet taki głośny zgrzyt słychać.
Już mam dość tych problemów.. Jestem młody, nie zarabiam sporo a na sprzeglo poszlo mi 2 tysiaki i wymianę 3 swiec. Oraz cos czuje ze dałem sie odrobine naciągnąć. proszę o pomoc i dorade.
pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 16, 2010 22:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kolejny problem to głośno sycząca Turbina. Dodając większą ilość gazu przy rozpędzonym aucie turbina strasznie głośno syczy.
Sprawdź połączenia oraz szczelność węży od turbiny i intercoolera. Jeżeli będzie gdzieś jakaś nieszczelność to będzie właśnie słychać świst i będzie odczuwalny spadek mocy.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią Gru 17, 2010 07:28
Baros napisał/a:
Trzecim problemem jest ten taki luz w skrzyni biegów i do tego dochodzą wchodzące biegi. Przy wstecznym to nawet taki głośny zgrzyt słychać.
Przyczyną mogą być duże luzy zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów. Poczytaj poniższy artykuł i sprawdź jak to u Ciebie wygląda. http://www.roverki.pl/zro...dieslu-sdi.html
Baros napisał/a:
Już mam dość tych problemów.. Jestem młody, nie zarabiam sporo a na sprzeglo poszlo mi 2 tysiaki i wymianę 3 swiec. Oraz cos czuje ze dałem sie odrobine naciągnąć. proszę o pomoc i dorade.
Co do problemu z "brakiem ciągu", to tak jak napisał tronsek, sprawdzić szczelność wszystkich przewodów układu doładowania, czyli dwa najgrubsze węże z przodu silnika i mały gumowy łącznik przy samej turbinie. Do tego, jak sam mówisz, filtry.
Sprawdź połączenia oraz szczelność węży od turbiny i intercoolera. Jeżeli będzie gdzieś jakaś nieszczelność to będzie właśnie słychać świst i będzie odczuwalny spadek mocy.
powiedzcie mi jak dokładnie sprawdzić tą szczelność węży i intercoolera. Nie jestem niestety zbyt obeznany jeszcze w tych sprawach.
A po drogiej wymienie sprzęgła dodatkowo zauwazylem dzisiaj, że wszystkie biegi wchodza mi bardzo ciezko. Tak jakbym nie miał płynu w zbiorniczku od sprzęgła albo sprzęgło nie dochodziło do końca. A wsteczny strasznie mocno chrząka.
najprosciej to odpal samochod zajrzyj pod maske i niech ktos dodaje gazu, weze beda puchly (zrobia sie grube jak dodajesz gazu) a jak bedzie gdzies dzura to bedziesz slyszal skad dmucha
_________________ To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
to nie taki świst co szum podczas jazdy.
Dodaje gazu przy predkosci np. 100km/h i strasznie szumi no i oczywiscie strasznie wolno przyspiesza. Mi sie tak wydawało ze to z turbiny bo szum jest strasznie głosny. w samochodzie bardzo glosno to słychać..
[ Dodano: Sob Gru 18, 2010 14:06 ]
Panowie. w wężach problemu nie widzę.. więc co jeszcze może być przyczyną tego okropnego syczenia i braku mocy 105KM ?
a Powiedzcie mi proszę jeszcze jak sprawdzić czy pompka sprzęgła jest sprawna 100% czy nie działa jak powinna
Mechanik mi powiedział, że biegi mi ciężko wchodzą ze względu na to, że pompka jest popsuta i trzeba ją wymienić. Co wy o tym myślicie??
1.sprawdz poziom płynu od pompy pod maską
2.zobacz czy pompa jest sucha znajduje się przy pedałach
3.trzeba obejrzeć wysprzęglik ale to już od spodu auta czy nie cieknie
_________________ To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
wysprzęglik mam nowy.. był wymieniany podczas wymiany sprzęgła.
Byłem u niego wczoraj.. lekko mi podpompował sprzęgło nogą i poruszał biegami i ... jakiś efekt. - biegi wchodzą o wiele lepiej a wsteczny nawet juz nie skrzeczy tak często i tak głośno choć wiadomo idealnie i tak nie jest.
witam dziś jadąć sobie słyszec zacząłem świst, tak od 1500rpm. i tylko na biegu bo wziołem na jałowy i przygazowałem to nie słychać żadnych świstów, co to moze byc?;>
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum