Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Problemy Techniczne.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Problemy Techniczne.
Autor Wiadomość
Baros 



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 41
Skąd: Stargard



  Wysłany: Czw Gru 16, 2010 22:42   [R620] Problemy Techniczne.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Mam kilka problemów ze swoim Autem. R620 SDI 1997 rok.
W zasadzie posiadam dwa Roverki dlatego dostrzegam owe problemy. Drugi Rover to 220 SDI 1999 rok z tym samym silnikiem.

Głównym moim problemem było palące się sprzęgło, które właśnie wymieniłem całe (1280zł + 500zł robocizna) i okey. Myślałem jednocześnie, że rozwiąże to problem który mam od jakiegoś czasu - Auto mi strasznie muli tzn. wciskając gaz do samej podłogi nie ma tego efektu, który praktycznie powinien być przy tym silniku 105KM. Dodam, że pedał gazu jak i sprzęgła są bardzo luźne(miękkie) w przeciwieństwie do drugiego Auta w którym przyciski pedałów są twarde i przy dociśnięciu lekko gazu wbija mnie w siedzenie i to całkiem dosłownie. Tak więc co może być przyczyną owego problemu? Źle nastawiony wtrysk przy pompie paliwa? A może jakaś regulacja przycisków pedała(nie nie wiem czy coś takiego istnieje bo dobrze sie nie znam jeszcze na autkach), no chyba, że taki problem powoduje stary filtr paliwa, powietrza i oleju, które przymierzam się teraz wymienić. Zdaje sobie sprawę z tego, że jest to większa Buda od drugiego roverka ale aż tak ogromna różnica? nie możliwe. W małym roverku robiona byla tylko pompa paliwa a dokladniej uszczelnianie i nastawianie wtrysku u pompiarza.

Kolejny problem to głośno sycząca Turbina. Dodając większą ilość gazu przy rozpędzonym aucie turbina strasznie głośno syczy. W dwusetce tego problemu nie ma, cichutki jest jak myszka.

Trzecim problemem jest ten taki luz w skrzyni biegów i do tego dochodzą wchodzące biegi. Przy wstecznym to nawet taki głośny zgrzyt słychać.


Już mam dość tych problemów.. Jestem młody, nie zarabiam sporo a na sprzeglo poszlo mi 2 tysiaki i wymianę 3 swiec. Oraz cos czuje ze dałem sie odrobine naciągnąć. proszę o pomoc i dorade.

pozdrawiam ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 16, 2010 22:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 17, 2010 06:06   

Baros napisał/a:
Kolejny problem to głośno sycząca Turbina. Dodając większą ilość gazu przy rozpędzonym aucie turbina strasznie głośno syczy.
Sprawdź połączenia oraz szczelność węży od turbiny i intercoolera. Jeżeli będzie gdzieś jakaś nieszczelność to będzie właśnie słychać świst i będzie odczuwalny spadek mocy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 07:28   

Baros napisał/a:
Trzecim problemem jest ten taki luz w skrzyni biegów i do tego dochodzą wchodzące biegi. Przy wstecznym to nawet taki głośny zgrzyt słychać.
Przyczyną mogą być duże luzy zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów. Poczytaj poniższy artykuł i sprawdź jak to u Ciebie wygląda. http://www.roverki.pl/zro...dieslu-sdi.html

Baros napisał/a:
Już mam dość tych problemów.. Jestem młody, nie zarabiam sporo a na sprzeglo poszlo mi 2 tysiaki i wymianę 3 swiec. Oraz cos czuje ze dałem sie odrobine naciągnąć. proszę o pomoc i dorade.
Baros napisał/a:
(1280zł + 500zł robocizna)
Oryginalne sprzęgło: http://www.roverki.pl/zro...dieslu-sdi.html zatem ktoś Cię nawet na cenie części mocno oskubał. Robocizna moim zdaniem dwukrotnie zawyżona.

Co do problemu z "brakiem ciągu", to tak jak napisał tronsek, sprawdzić szczelność wszystkich przewodów układu doładowania, czyli dwa najgrubsze węże z przodu silnika i mały gumowy łącznik przy samej turbinie. Do tego, jak sam mówisz, filtry.

Możesz również sprawdzić czy komputer nie miał sygnału jakiegoś błędu: http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html
 
 
Baros 



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 41
Skąd: Stargard



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 17:04   

tronsek napisał/a:
Sprawdź połączenia oraz szczelność węży od turbiny i intercoolera. Jeżeli będzie gdzieś jakaś nieszczelność to będzie właśnie słychać świst i będzie odczuwalny spadek mocy.


powiedzcie mi jak dokładnie sprawdzić tą szczelność węży i intercoolera. Nie jestem niestety zbyt obeznany jeszcze w tych sprawach.


A po drogiej wymienie sprzęgła dodatkowo zauwazylem dzisiaj, że wszystkie biegi wchodza mi bardzo ciezko. Tak jakbym nie miał płynu w zbiorniczku od sprzęgła albo sprzęgło nie dochodziło do końca. A wsteczny strasznie mocno chrząka.
 
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 486
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pią Gru 17, 2010 17:09   

najprosciej to odpal samochod zajrzyj pod maske i niech ktos dodaje gazu, weze beda puchly (zrobia sie grube jak dodajesz gazu) a jak bedzie gdzies dzura to bedziesz slyszal skad dmucha
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
Baros 



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 41
Skąd: Stargard



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 19:20   

Niestety to nie to.
te dwa grube węże normalnie puchną czyli dziury nie ma.

więc jaka może być przyczyna?. :-/
 
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 486
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pią Gru 17, 2010 19:51   

jak dziura będzie mała to będą puchły ale będzie czuć jak dmucha pod ręką a świst słychać przy turbinie czy z innego miejsca?
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
Baros 



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 41
Skąd: Stargard



Wysłany: Sob Gru 18, 2010 14:06   

to nie taki świst co szum podczas jazdy.
Dodaje gazu przy predkosci np. 100km/h i strasznie szumi no i oczywiscie strasznie wolno przyspiesza. Mi sie tak wydawało ze to z turbiny bo szum jest strasznie głosny. w samochodzie bardzo glosno to słychać..

[ Dodano: Sob Gru 18, 2010 14:06 ]
Panowie. w wężach problemu nie widzę.. więc co jeszcze może być przyczyną tego okropnego syczenia i braku mocy 105KM ? :-/


a Powiedzcie mi proszę jeszcze jak sprawdzić czy pompka sprzęgła jest sprawna 100% czy nie działa jak powinna ??
Mechanik mi powiedział, że biegi mi ciężko wchodzą ze względu na to, że pompka jest popsuta i trzeba ją wymienić. Co wy o tym myślicie??
 
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 486
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Nie Gru 19, 2010 02:25   

1.sprawdz poziom płynu od pompy pod maską
2.zobacz czy pompa jest sucha znajduje się przy pedałach
3.trzeba obejrzeć wysprzęglik ale to już od spodu auta czy nie cieknie
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
Baros 



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 41
Skąd: Stargard



Wysłany: Nie Gru 19, 2010 09:19   

wysprzęglik mam nowy.. był wymieniany podczas wymiany sprzęgła.

Byłem u niego wczoraj.. lekko mi podpompował sprzęgło nogą i poruszał biegami i ... jakiś efekt. - biegi wchodzą o wiele lepiej a wsteczny nawet juz nie skrzeczy tak często i tak głośno choć wiadomo idealnie i tak nie jest.
 
 
 
TrAViShOn 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 351
Skąd: 3MiA100



Wysłany: Nie Gru 19, 2010 11:32   

Wsteczny będzie chrząkał, bo w tej skrzyni nie ma synchronizatora na wstecznym. Aczkolwiek jeśli będziesz wrzucał go po 'dziadkowemu' nie powinien...
_________________
'Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego.' Lew Tołstoj
 
 
93karol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 64
Skąd: Wrzawy



Wysłany: Pon Kwi 23, 2012 13:42   

witam dziś jadąć sobie słyszec zacząłem świst, tak od 1500rpm. i tylko na biegu bo wziołem na jałowy i przygazowałem to nie słychać żadnych świstów, co to moze byc?;>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 600, Honda Accord 0 Czw Lis 18, 2010 02:41
kasjopea
Brak nowych postów [R620] dane techniczne silników
roberthj1 Rover serii 600, Honda Accord 6 Sob Wrz 14, 2013 09:40
KRYS
Brak nowych postów [R620] Problemy z LPG
liberoy Rover serii 600, Honda Accord 5 Czw Sie 13, 2009 21:43
staf
Brak nowych postów [R620] Problemy z elektryką
zegarek i radio raz działa a raz nie
misiek_KR Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Sty 03, 2008 16:40
misiek_KR
Brak nowych postów [R620] Problemy z zapłonem
jocker21 Rover serii 600, Honda Accord 4 Pią Kwi 08, 2011 17:29
KRYS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink