Wysłany: Sro Lip 07, 2010 05:14 [R214] Problem ze skrzynią biegów
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1993
Witam, chciałbym się poradzić. Zakupiłem swojego Roverka jakieś 4 miesiące temu w stanie bdb, nie było na co narzekać. Aż tu nagle na trasie, około 250 km od domu padł mi piąty bieg. Objawy są następujące: bieg wchodzi do końca, z tym nie ma problemów, ale jak tylko dodam gazu wyskakuje, nie ma problemu gdy pokręcę go na IV i wrzucę piątkę by jechać bez gazu, ale gdy tylko dodam obciążenie to wypada. Już gadałem ze znajomym mechanikiem i chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś może miał podobne objawy/utwierdzi mnie/wyprowadzi z błędu, że jest to zębatka V biegu. Wyrobiła się i już nie daje rady.
Rozczytywałem się na forum o defektach skrzyń, ale takiego przypadku nie mogłem znaleźć, a wyczytałem za to, że moja skrzynia R65 nie wygląda najlepiej pod względem jakości.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Kwi 11, 2011 21:18, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 07, 2010 05:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ja kojarze podobne tematy, głownie wyskakuje 1 i wsteczny (wiele tematów), ale z piątką też było...najprościej i najtaniej to wymienić olej w skrzyni. Jak nie pomoże to skrzynia do wymiany, a padł synchronizator.
_________________ R25 sprzedany | Mazda 3
biniooo [Usunięty]
Wysłany: Czw Sty 27, 2011 18:42
Ja mam tak samo ale z biegiem nr 2. Wyskakuje zaraz po naciśnięciu nawet minimalnie gazu. Olej jeszcze nie sprawdzany, więc to sprawdzę jako pierwsze.
Mam jeszcze problem ze sprzęgłem, ale nie wiem czy to powiązane.
Na wyższych biegach po naciśnięciu gazu do oporu, zamiast powoli się rozpędzać, to obroty skaczą i rosną bardzo szybko a samochód w ogóle nie przyspiesza.
dodam ze obydwa problemy zaczęły występować jednocześnie.
mam pytanie, czy skrzynia od spodu jest w ogóle osłonięta?
bo kiedyś jak przejeżdżałem przez garby to zahaczyłem spodem i było to czuć na lewarku skrzyni.
czy coś moglem obetrzeć?
Na wyższych biegach po naciśnięciu gazu do oporu, zamiast powoli się rozpędzać, to obroty skaczą i rosną bardzo szybko a samochód w ogóle nie przyspiesza.
Sprzęgło ci się kończy.
biniooo napisał/a:
mam pytanie, czy skrzynia od spodu jest w ogóle osłonięta?
Na wyższych biegach po naciśnięciu gazu do oporu, zamiast powoli się rozpędzać, to obroty skaczą i rosną bardzo szybko a samochód w ogóle nie przyspiesza.
Sprzęgło ci się kończy.
biniooo napisał/a:
mam pytanie, czy skrzynia od spodu jest w ogóle osłonięta?
Niestety nie ma żadnej osłony.
więc pewnie obiłem skrzynie, bo mam nisko podwieszonego roverka i często haczył o jakieś garby.
a sprzęgło (jeszcze jakiś czas temu) śmierdziało przy jeździe przy czerwonym polu, więc pewnie już zaczynało się ślizgać. Czy to wina jakiegoś napinacza? Czy po prostu ze starości albo przez jazdę z za dużymi prędkościami obrotowymi?
Dodam że bardzo mało jeżdżę na półsprzęgle i szybko puszczam pedał sprzęgła.
sprzęgło, linka i skrzynia (złożona z dwóch) wymienione jakieś 3 tys km temu.
mechanik skwitował to tak: sportowa jazda. a później dodał: te skrzynie nie nadają się do takiej jazdy.
zęby drugiego biegu miałem zjechane, synchronizator pierwszego biegu zepsuty, tarcza sprzęgła wytarta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum