Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214si] Nie odpala, proszę o porady :)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214si] Nie odpala, proszę o porady :)
Autor Wiadomość
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:25   [R214si] Nie odpala, proszę o porady :)
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam, znajoma ma rovera 214 si 1.4 16V auto miało przekładany silnik z 2 miechy temu. Przez dwa miesiące jeździła bez problemu. Auto postało 3 dni bez ruszania i już nie odpala. Na pierwszy strzał poszedł prąd. Kable były w stanie agonalnym więc wymieniłem razem ze świecami, palec i kopułka nowa. Z cewki leci prąd i kopie nieźle ;] ] rozrusznik kręci ale niestety nie odpala. Przy odłączonym czujniku temp. też nie odpala, krokowiec wyczyszczony - nie zacina się. Przepustnica czysta - pracuje ok.
Przewody ciśnieniowe sprawdzone, filtr powietrza wymieniony, próba odpalenia bez filtra też nic.

na świece oczywiście też idzie iskra.
po przekręceniu słychać pompkę w baku, dolałem nawet dla pewności 10l benzyny.
Po wyciągnięciu dziś starych świec były suche i to mnie tylko zastanawia bo po takim żyłowaniu powinno je zalać

Co mogę jeszcze sprawdzić bez większych ingerencji ?
czujnik wału korbowego ? - da się jakoś sprawdzić bez wymiany?
cewka za słaba ? - jakiś pomiar ?
pompa paliwa ?


ps: auto ma instalację gazową, ale odpala zawsze automatycznie na benzynie, nie da się przełączyć na odpalanie na gazie
_________________
Pamparampam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:29   

Każda instalacja ma awaryjne odpalanie na gazie, poszukaj w instrukcji obsługi. A według mnie wina leży gdzieś po stronie immo jeśli silnik był zmieniany. Czy razem z silnikiem zmieniany był komputer? W komputerze zapisany jest kod z koła zamachowego i przy zmianie silnika albo zmieniamy razem z kompem i pilotami od immo albo zostawiamy stary zamach.

[ Dodano: Sro Mar 16, 2011 19:29 ]
Aha i czy po przekręceniu kluczyka na zapłon słychać jak pompka paliwa rusza?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:34   

bonus89 napisał/a:
Każda instalacja ma awaryjne odpalanie na gazie, poszukaj w instrukcji obsługi. A według mnie wina leży gdzieś po stronie immo jeśli silnik był zmieniany. Czy razem z silnikiem zmieniany był komputer? W komputerze zapisany jest kod z koła zamachowego i przy zmianie silnika albo zmieniamy razem z kompem i pilotami od immo albo zostawiamy stary zamach.

[ Dodano: Sro Mar 16, 2011 19:29 ]
Aha i czy po przekręceniu kluczyka na zapłon słychać jak pompka paliwa rusza?



auto przez dwa miesiące odpalało ok więc te immo właśnie nie do końca mnie przekonuje, czy w jakiś prosty sposób można ten temat wyeliminować ?

tak pompka po przekręceniu zaciąga, słychać ją
_________________
Pamparampam
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:40   

Boncky, Ale skoro zamach nie był przekładany ani komp, dopiero teraz mogło mu odbić, były historie na ten temat że po kilku dniach, po paru odpaleniach. Mi tu immo najbardziej pasuje
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:45   

bonus89 napisał/a:
Boncky, Ale skoro zamach nie był przekładany ani komp, dopiero teraz mogło mu odbić, były historie na ten temat że po kilku dniach, po paru odpaleniach. Mi tu immo najbardziej pasuje



jak sprawdzić szybkim sposobem ?:)
_________________
Pamparampam
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:49   

niestety nie znam takiego :/ Chyba że zadziała awaryjne wyłączanie immo poprzez kod ale nie wiem jak to ma się w tym przypadku jeśli chodziło by o zamach tutaj masz rozkodowywacz :P
http://www.mgrovercodes.com/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 20:07   

bonus89 napisał/a:
niestety nie znam takiego :/ Chyba że zadziała awaryjne wyłączanie immo poprzez kod ale nie wiem jak to ma się w tym przypadku jeśli chodziło by o zamach tutaj masz rozkodowywacz :P
http://www.mgrovercodes.com/


dzięki za rady, zaraz poleci "pomógł" może ktoś coś jeszcze ma do dodania, bo chce żeby to jutro wyjechało

[ Dodano: Sro Mar 16, 2011 20:07 ]
ok ze świeżych informacji, był tam sobie silnik z poloneza... rozwalił się i włożyli taki jak matka natura przykazała czyli 1.4 16v z nim przełożyli komputer, kluczyki, alarm - mówiąc krótko cały osprzęt i koło zamachowe było z nowym silnikiem.

Więc trochę chyba teraz to wyklucza immo ;/
_________________
Pamparampam
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 21:14   

no fakt, zmienia postać rzeczy. A może filtr paliwa by sprawdzić? a przy okazji próbować odpalić na gazie. Możesz mniej więcej określić jaką instalacje gazową (jakiej firmy komputer) posiada w tym roverku? I najlepiej foto centralki sterującej LPG
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 21:27   

bonus89 napisał/a:
no fakt, zmienia postać rzeczy. A może filtr paliwa by sprawdzić? a przy okazji próbować odpalić na gazie. Możesz mniej więcej określić jaką instalacje gazową (jakiej firmy komputer) posiada w tym roverku? I najlepiej foto centralki sterującej LPG


teraz niestety nie ma szans, instalacja jakiś włoski wynalazek, bez papierów... ;/ jutro pobawię się z immo w synchronizację i wymianę baterii, sprawdzę filtr paliwa i ciśnienie paliwa, nic więcej nie zostało, iskra jest, paliwo - jutro się upewnię. Jak nie odpali to go potnę
_________________
Pamparampam
 
 
 
themartino 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 125
Skąd: Wro71



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 22:03   

nie wiem czy to pomoże ale u mnie też były problemy z odpaleniem i pomogło dopiero wyczyszczenie czujnika na wale.
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 17, 2011 09:08   

themartino napisał/a:
nie wiem czy to pomoże ale u mnie też były problemy z odpaleniem i pomogło dopiero wyczyszczenie czujnika na wale.


czujnik wału korbowego ? dostane się do niego z góry czy kanał ?

[ Dodano: Czw Mar 17, 2011 09:08 ]
pytanie: immo w 200 co odcina ? benzynę - nie pompuję pompa w baku, czy wtryski nie puszczają benzyny ?
_________________
Pamparampam
 
 
 
themartino 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 125
Skąd: Wro71



Wysłany: Czw Mar 17, 2011 10:16   

Boncky napisał/a:
czujnik wału korbowego ?
niestety sam dokładnie nie wiem, taką informacje dostałem od mechanika że to był czujnik na wale i tylko tyle wiem


Boncky napisał/a:
pytanie: immo w 200 co odcina ? benzynę - nie pompuję pompa w baku, czy wtryski nie puszczają benzyny ?
nie daje prądu do rozrusznika
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 21, 2011 23:07   

themartino napisał/a:
Boncky napisał/a:
czujnik wału korbowego ?
niestety sam dokładnie nie wiem, taką informacje dostałem od mechanika że to był czujnik na wale i tylko tyle wiem


Boncky napisał/a:
pytanie: immo w 200 co odcina ? benzynę - nie pompuję pompa w baku, czy wtryski nie puszczają benzyny ?
nie daje prądu do rozrusznika


ok, dziś sprawdzę resztę, obstawiam zbyt małe ciśnienie na pompie paliwa, zobaczymy...

[ Dodano: Pon Mar 21, 2011 23:07 ]
ok, więc, co się okazało, pompka jeszcze się włączała ale niestety już nie pompuje, szlag ją trafił, odkręciłem wężyk z filtra, stacyjka w pozycje 2 i nic a powinno być siiiik do zrównania ciśnienia w układzie. To jest nauczka za jeżdżenie na końcu rezerwy, teraz nawet przy przekręcaniu nie drgnie, siadła całkowicie.

Pozdrawiam
_________________
Pamparampam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Lis 18, 2010 02:40
kasjopea
Brak nowych postów [R214Si] ZBYT TWARDE ZAWIESZENIE Prosze o porady
Primo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Wto Kwi 24, 2007 12:46
Viniu
Brak nowych postów [R214Si 16V LPG 97r] HGF - prośba o porady.
mysiak6 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Pią Wrz 24, 2010 15:40
oprawca_1978
Brak nowych postów [r214Si 1.4 97r] Porady przed długa trasa
donmulanka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Czw Lut 07, 2008 18:10
srbenda
Brak nowych postów [R220TDI 98r] Prosze o porady.chłodnica i wentylator.
latinoo22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Pią Sty 29, 2010 13:04
latinoo22



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink