[R200] swap z 8V na 16V - proszona dość pilna pomoc
Autor
Wiadomość
bonus89
Pomógł: 29 razy Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1037 Skąd: Bychawa Rover 200
Wysłany: Czw Mar 24, 2011 17:36
memphisto napisał/a: Jak będą mi ten silnik wymieniać, to w związku z tym, że jest zmiana kolektora i ssaka i wtrysków, to oni mają więcej roboty?
Nie bo wsadzają to odrazu z silnikiem nie ma po co tego wykręcać.
memphisto napisał/a: z tego starego silnika mam coś chcieć? coś może dac się sprzedać ?
weź wszystko, wystawisz na allegro, może akurat komuś coś się przyda, po co ma mechanik za to dodatkową kase wziąc, przecież nic Ci nie odliczy za to
_________________.: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 24, 2011 17:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
memphisto
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 2125 Skąd: Bytom Rover 200
Wysłany: Pią Mar 25, 2011 10:38
mam taki problem, bo ten mechanik mardzi, że on już sam nie wie co ma mi zmieniać przy zmianie silnika i chce kartkę z rozpiską
Czyli ma mi zrobić tak:
1. Przełożyć nowy silnik wraz z rozrządem, głowicą, kolektorem ssącym, wtryskami oraz kolektorem wydechowym
2. Kable kupić nowe do wersji 16V, świece pasują, palec i kopułka również.
3. Przełożyć pompę wody, oraz wstawić nowy pasek rozrządu
coś jeszcze musi zrobić?
bonus89
Pomógł: 29 razy Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1037 Skąd: Bychawa Rover 200
Wysłany: Pią Mar 25, 2011 10:42
wszystko napisałeś popodpinać wszystko musi, ale mam nadzieje że kupiłeś silnik razem z kompem i pilotami do immo? Bo jeśli ma Twój komputer zostać to musisz zostawić swoje stare koło zamachowe żeby immo nie wariowało
_________________.: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
memphisto
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 2125 Skąd: Bytom Rover 200
Wysłany: Pią Mar 25, 2011 13:03
bonus89 napisał/a: ale mam nadzieje że kupiłeś silnik razem z kompem i pilotami do immo?
ja nie mam immo - mam wycięty i nie mam w ogóle orii pilotów - wyrzuciłem je na śmietnik i mam po prostu centralny z pilota nowego
alarmu też nie mam
Czyli jak wygląda u mnie z tym kołem zamachowym? ma być nowe czy ma zostać stare? i one jest w silniku ? ten nowy silnik dostanę już z kołem zamachowym ?
bonus89
Pomógł: 29 razy Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1037 Skąd: Bychawa Rover 200
Wysłany: Pią Mar 25, 2011 17:58
aha skoro masz wycięte to nic nie trzeba kombinować, poprostu nowy wkładasz
_________________.: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
memphisto
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 2125 Skąd: Bytom Rover 200
Wysłany: Pią Mar 25, 2011 23:32
a gdzie jest koło zamachowe? dostanę je z nowym silnikiem? bo mechanik wolałby aby było nowe koło zamachowe
bonus89
Pomógł: 29 razy Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1037 Skąd: Bychawa Rover 200
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 01:09
zamach jest taki sam i powinien być razem z silnikiem, skoro masz immo wycięte to nie ma z tym problemu
_________________.: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
memphisto
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 2125 Skąd: Bytom Rover 200
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 11:37
jadę po silnik, mam nadzieję, że czegoś nie spipce na 14 powinienem wrócić, to dam znać co i jak z nowym engine
[ Dodano : Sob Mar 26, 2011 11:37 ]
tutaj foty silnika - jakość kiepska bo robione tel : ) na żywo to tak drastycznie nie wygląda
Ale wydaje mi się, że kompletne wszystko
rovek
Pomógł: 41 razy Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 737 Skąd: okolice Lublina Rover 200
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 13:31
memphisto napisał/a: Ale wydaje mi się, że kompletne wszystko
Upss, jednak nie bo nie ma alternatora.
_________________Kto nie ryzykuje jeździ serią
memphisto
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 2125 Skąd: Bytom Rover 200
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 13:47
rovek , no ale chyba mój może być
rovek
Pomógł: 41 razy Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 737 Skąd: okolice Lublina Rover 200
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 14:11
Oczywiście, jest taki sam, chodziło mi tylko o kompletność silnika.
A mieć alternator na zapas jest rzeczą chwalebną.
_________________Kto nie ryzykuje jeździ serią
memphisto
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 2125 Skąd: Bytom Rover 200
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 14:15
rovek , ale mnie nastraszyłeś
greg-si
Klubowicz
Pomógł: 152 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 3530 Skąd: ze wschodu Rover 400
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 14:20
memphisto , tylko chyba mocowanie będziesz musiał ze swojego przełożyć bo ten 'nowy' silnik wygląda na to że miał klime.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
memphisto
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 2125 Skąd: Bytom Rover 200
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 14:44
greg-si , można jaśniej? mocowanie alternatora? bo jeszcze laikiem jestem choć i tak już nielada wiedzę pojąłem
3mc temu nie umiałem świecy zlokalizować ani wymienić
greg-si
Klubowicz
Pomógł: 152 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 3530 Skąd: ze wschodu Rover 400
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 15:40
memphisto napisał/a: mocowanie alternatora?
Tak bo o tym teraz mowa
Tu widać alternator i mocowanie jak to jest w 1.4 16v bez klimy:
Porównaj do tego co Ty kupiłeś.
Masz u siebie jeszcze dzyndzel tak wysoko koło obudowy rozrządu (mocowanie kompresora klimy). Jak jest niżej to nie wiem. Na fotach tego nie widać. Jeśli dół jest taki sam to bez problemu wrzucisz swój alternator. Z tego co kiedyś się orientowałem to alternator jest taki sam w 1.4 i 1.6 niezależnie od tego czy była klima czy nie. Powinno podejść bez problemu.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
memphisto
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 2125 Skąd: Bytom Rover 200
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 16:00
a dużo roboty jest z przełożeniem tego mocowania alternatora?
greg-si
Klubowicz
Pomógł: 152 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 3530 Skąd: ze wschodu Rover 400
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 17:24
Kilka śrubek. Jeśli w ogóle będzie trzeba przekładać.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
rovek
Pomógł: 41 razy Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 737 Skąd: okolice Lublina Rover 200
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 18:08
Noo tak, musisz odkręcić rolkę napinającą z mocowaniem i wkręcić swoje, w silnikach bez klimy nie ma napinacza.
_________________Kto nie ryzykuje jeździ serią
memphisto
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 2125 Skąd: Bytom Rover 200
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 18:23
Dzięki Panowie ! Kolejna porcja pomógł rozdana aby tyle mogę !
A z ciekawości - ta taka rurka z tyłu silnika jakby mały tłumik - to co to jest?
greg-si
Klubowicz
Pomógł: 152 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 3530 Skąd: ze wschodu Rover 400
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 19:07
Złącze elastyczne żeby cały wydech podczas pracy silnika nie skakał
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8