Wysłany: Nie Kwi 03, 2011 18:05 Re: [prosze o pomoc , pytanie dotyczace silnika ]
joni_25x napisał/a:
mam okazje kupic silnik 1.4 16v z rovera 400
za 350 zl ! (wujek ma szrot i w piatek kupil r 414 anglika dlatego tak tanio )
(...)
i na co zwracac najwieksza uwage podczas kupna takiego silnika, mowa o 16v
Chyba skoro to Twój wujek, to możesz się umówić, że weźmiesz wszystko co potrzebne, a ponad to nie musisz sprawdzać, bo jak będzie coś nie tak, to chyba możesz oddać wujkowi ten motor.
Dobrze jest przed kupnem posłuchać tego silnika i najlepiej przejechać się autem.
350 pln za dobry motor, to fajnie, jeśli natomiast jest to złom, to każda kasa zapłacona za ten silnik to kasa wyrzucona w błoto.
joni_25x, pamiętaj, że musisz mieć silnik z kompletnym osprzętem - z wtryskami, kolektorami dwoma, obudową rozrządu, pokrywą zaworów. Nie wiem czy coś jeszcze
Toje kable WN nie pasują więc musisz kupić nowe (u mnie NGK to 200 PLN) + rozrząd + olej + u mnie dpszedł pasek klinowy itp. Dodatkowo z wydechowego idzie łącznik elastyczny który nie pasuje z 8V bo w 8V jest dłuższy więc musisz kupić silnik z tym łącznikiem elastycznym i dwururką (przynajmniej mój łącznik z jedną rurką jest dłuższy niż nowy w 16V i to sporo parenaście centymetrów. Trzeba przespawać
Czy warto? To Ci powiem jak odbiorę swoje auto na dniach ale za robociznę z częściami (nie licząc silnika) minimum 1000-1500 zapłacisz przynajmniej na śląsku
olej 150, rozrząd 250, robocizna 500, kable 200 i każda nowa rzecz która może wyskoczyć typu pasek do alternatora itp
tak robię dokładnie taką operację ponoć dziś mam auto odbierać z serwisu to dam Ci znać.
Ale coś mi się zdaje, że dopiero jutro odbiorę - to wtedy Ci dam znać, czy jest jakaś różnica spora, filmik nagram itp
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 10:15
joni_25x napisał/a:
duza jest roznica odczuwalna 1.4 8v a 16v ???
Do 3 tyś obr. 8v wydaje się mocniejszy (równiej ciągnie), pomiędzy 3-4,5 są mniej więcej porównywalne. Jednak im wyższe obroty różnica staje się coraz bardziej odczuwalna na korzyść 16-ki. Powyżej 5,5 tyś obrotów 8v "umiera", natomiast 16-ka łapie drugi oddech i pięknie ciągnie do odcięcia.
Przy normalnej, ekonomicznej jeździe znacznej różnicy nie zauważysz (ani w osiągach, ani spalaniu). Przy dynamicznej jeździe i kręcenia pod czerwone różnica wyraźnie wyczuwalna.
1.6 16v jest mocniejszy zarówno od dołu do samej góry.
Dziś dostałem informację, że silnik już pali i roverek chodzi na benzynie. Teraz będą podpinać LPG i prawdopodobnie jutro go dostanę a dziś ok 16 mam dzwonić po cenę - aż się boję
[ Dodano: Pon Kwi 04, 2011 15:55 ] joni_25x, u mnie za robociznę wzięli 1900 PLN w zaokrągleniu + silnik 1100 czyli suma sumarum 3000 PLN - coś czuję, że nie było warto... ale wyboru to ja nie miałem albo sprzedać R na części albo to zrobić, bo blok silnika pęknięty.
ytalem w zakladnie w Piotrkowie mechanika o taki swap i powiedzial "no problem " cena 450 zł razem z rozrzdem
chyba facet nie dotykał K-series i nie wie o czym mówi...
nikt przy zdrowych zmysłach takiej ceny nie powinien mówić... chyba że przepił już esperal i potrzebuje na szybko strzała gotówki a auto zrobi w trakcie upojenia...
sam rozrząd kosztuje od 450 - 650 złotych na allegro więc odpowiedź sama Ci się nasuwa kim może być ten "mechanik"
joni_25x, lepiej sobie spisz listę rzeczy jakie musisz zrobić, idź z kartką do mechanika i się zapytaj ponownie bo mnie się wydawało, że też to takie "hop-Siup" a co chwilę nowa rzecz wyskakiwała
jak będę odbierał auto to będę wiedział konkretnie co na co poszło to tutaj lepiej to rozpiszę i dam znać jak się człowiek czuje z 8V na 16V - co bynajmniej dla mnie jest sprawą pierwszorzędną bo żaden tekst pisany mnie nie zaspokoi - no chyba, że od kogoś kto się przesiadł 2tyg temu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum