Forum Klubu ROVERki.pl :: [L-series] "Wolny wydech" w Dieselku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[L-series] "Wolny wydech" w Dieselku
Autor Wiadomość
mdb14 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: Nowy Targ



Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 17:24   

dobryziom napisał/a:
mdb14 napisał/a:
No z tego co wiem w samochodach bez turbiny są straty, ale za to jak masz Turbo to znacznie poprawia osiągi wycięcie kata, czy ogólnie przelotowy wydech.


wszystko fajnie ale to w Turbo benzynie nie musisz mieć dedykowanego firmowego wydechu ani dolotu może być z kibelrury a w wydech z rury od znaku drogowego i będzie pełen profi w dieslu to zupełnie inna bajka... i to ze komuś się coś wydaje to słaby argument... co do kata rzadko kiedy zdarza się ze wycięcie dużo daje bo one częściej są już przepróchniałe i puste w środku niż zapchane...


To powiem tak:
Wywaliłem kata i nie wydaje mi się że jest lepszy efekt. Bo efekt jest naprawdę spory.
Oczywiście do tego mam przelotowy końcowy tłumik. I jest już całkiem fanie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 17:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 17:27   

mdb14, jaki przelot masz? Nagraj filmik czy nie jest za głośno ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 23:08   

mdb14 napisał/a:

To powiem tak:
Wywaliłem kata i nie wydaje mi się że jest lepszy efekt. Bo efekt jest naprawdę spory.
Oczywiście do tego mam przelotowy końcowy tłumik. I jest już całkiem fanie.


ale co jest fajnie że jest głośniej? to nie znaczy ze szybciej czy lepiej... :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 02:22   

Cytat:
ale co jest fajnie że jest głośniej? to nie znaczy ze szybciej czy lepiej... :)


Temat przerabiałem. Jest głośniej, jest szybciej. Przyśpieszenie od 0-100 raczej bez zmian. Hmm może nie do 100 a do 80. Różnica na plus pojawia się przy większych prędkościach i większych obrotach... Innymi słowy od 80 w górę była poprawa aczkolwiek niewielka. Mi się jednak dźwięk podobał więc upiekłem dwie pieczenie na jednym ogniu. Aczkolwiek jeżeli komuś przeszkadza dźwięk to dla samych osiągów nie polecam... Więcej stracicie niż zyskacie.

Cytat:
co do kata rzadko kiedy zdarza się ze wycięcie dużo daje bo one częściej są już przepróchniałe i puste w środku niż zapchane...


W swoim z 99 roku jak wyciągałem rok temu to był w stanie bdb.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 08, 2011 00:52   

Witam o to mam kilka filmików jak słychać system wydechowy bez żadnego tłumika w L-serii :mrgreen:

Znam ten odgłos i brzmi to jak czołg :razz: Na probe miałem tak kiedyś, brak wydechu od kolektora wydechowego :wink:

http://s741.photobucket.c...nt=bb390eac.mp4

http://s254.photobucket.c...nt=MOV00349.mp4

http://s254.photobucket.c...nt=MOV00350.mp4

Chyba jednak zostanę z końcowym wydechem az sie nie zepsuje na amen :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Maj 08, 2011 09:47   

Turbo fajnie słychać :D
No na tym ostatnim to czołg okropny :P
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 09, 2011 12:29   

Hmm... ale co mnie dziwi ten gostek,

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be


ma tylko końcowa nakładkę na tłumik i katalizator i jemu to ładnie brzmi. Nie sadze żeby katalizator tak strasznie tłumik dźwięk. Przy standardowym tłumiku końcowym i bez katalizatora dźwięk się nie pogarsza ani nic :wink:

Az warto zaryzykować i Dieselkowi dać łatwiejsze wydychanie :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 09, 2011 14:18   

Remi55 napisał/a:
Nie sadze żeby katalizator tak strasznie tłumik dźwięk.
I tu się mylisz, katalizator bardzo tłumi, tłumik takiej wielkości napewno takiego efektu nie da jak katalizator. Wierz bo to sprawdziłem, nie pisze czy mi się wydaje czy nie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 09, 2011 15:06   

bonus89, Ale w benzynie się zgodzę :wink: W Turbo-Dieslu nie, bo największą ilość tłumi same Turbo :wink:

Bo jak by było jak piszesz , mowie tylko o Dieslu, to by z i bez Kata przy normalnym końcowym tłumiku musiała być ewidentnie słyszalna różnica. A tak nie jest, bo po swoich dieslach słyszę :wink:

Choć z drugiej strony wąska siatka w katalizatorze z tłumi tez trochę :wink:

Co mi do głowy jeszcze przyszło, to najtaniej by było odkrecic orig. tłumik, rozciąć go, wywalić akustyczne maty z niego i przerobić na bardziej prosty wylot i zostawić komory rezonansowe, lub wywiercić dziurki na ściankach działowych. :mrgreen: Zespawać znów całość do kupy i gotowe mamy własny tłumik :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Maj 09, 2011 19:22   

Ja też chyba będę brał od gościa z allegro "proex", 400 PLN za tłumik dobrze wykonany, pod konkretne auto z dwoma ładnymi końcówkami i dobrze wygłuszonym przelotem ;)
Będzie tylko lekki bass :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 09, 2011 21:10   

Krzysi3k napisał/a:
Będzie tylko lekki bass :)
nie wiem jak w dieslu można to tak nazywać :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Maj 09, 2011 23:34   

Jakoś można :D Poczekaj do zlotu, pokaże Ci co to znaczy diesel power, a nie wyśmiewasz tutaj ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 09, 2011 23:44   

Krzysi3k, nie wyśmiewam, wiem że kaszlaki mogą być mocarne :P ale żeby nie wiem jaki wydech w nim zakładać to do basowego pomruku to to ma baaaaaardzo dużo :P a na zlocie mnie nie będzie raczej
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Wto Maj 10, 2011 12:54   

Cytat:
ma tylko końcowa nakładkę na tłumik i katalizator i jemu to ładnie brzmi. Nie sadze żeby katalizator tak strasznie tłumik dźwięk.


Mnie dziwi, że Ciebie to dziwi :) .

Katalizator mocno może nie tłumi dźwięk ale go zmienia.
Cytat:

Przy standardowym tłumiku końcowym i bez katalizatora dźwięk się nie pogarsza ani nic :wink:


To, że się nie pogarsza ( kwestia gustu ) nie znaczy, że się nie zmienia.

Cytat:
Az warto zaryzykować i Dieselkowi dać łatwiejsze wydychanie :mrgreen:


I ja tak myślałem i błędem to nie było :)

Cytat:
Krzysi3k napisał/a:
Będzie tylko lekki bass :)
nie wiem jak w dieslu można to tak nazywać :P


Bas jest basem to nie kwestia jedynie silnika.

Swego czasu również bawiłem się 220 SDI niestety wiele filmików już mi z tych zabaw nie zostało. Co wywnioskowałem... Na dźwięk wydechu ma wpływ wiele rzeczy. Nie tylko katalizator lub jego brak bądź tłumik i jego brak. Również dolot... Jaki szeroki, długi, w jakim miejscu. Intercooler, czy na standardowych rurkach czy przerabiany. Nawet filtr powietrza...

U siebie miałem ostatecznie:

1. Filtr pipercross, dolot skrócony i pociągnięty na dół za siatką na zderzaku.
2. Intercooler wyciagnięty do przodu na aluminiowych rurach.
3. Kat wywalony.
4. Tłumik sportowy ( nie pamiętam juz jaki to był dokładnie... ), w zasadzie niemalże prosta rura z niewielkim układem tłumiącym.

Żałuję, że nie porobiłem filmików ja to się zachowywało przy maksymalnej mocy... Na dwójce jak dałem do dechy to wyło dość mocno ale tak rasowo, sportowo. Podobało mi się.

Zostały mi jedynie dwa filmiki ale podczas postoju... Oczywiście telefon tego dźwięku nie odda. W rzeczywistości brzmiało lepiej.

1. http://www.youtube.com/watch?v=IHhw3EVA1pU
2. http://www.youtube.com/watch?v=IOUfnnGaY10

Cytat:
Krzysi3k, nie wyśmiewam, wiem że kaszlaki mogą być mocarne :P


Dla mnie wyraz "kaszlaki" już podchodzi pod wyśmiewanie :wink: . U mnie na miejscu ludzie podobnie komentowali do czasu... Pierwszego wyścigu :mrgreen:

Teraz kupiłem sobie drugą zabawkę w sumie na lato. Rover 216 cabrio 1.6 112km i dopiero teraz doceniłem starego klekota po modyfikacjach :) . Kabrio mimo, że jest lżejszy o prawie 200kg nie ma najmniejszych szans... To znaczy od momentu aż w klekocie wrzuciłem dwójkę + "power button":D.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 22:32   

I mam swój wolny wydech już wiem jak zrobię. Jednak wykorzystam original :wink:

Sie w środku przespawa po prostu, doda dodatkowej waty szklanej i ma byc :wink:








http://www.youtube.com/watch?v=KjZSv35RrmY


lub tak





:mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
mathew 



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 67
Skąd: poland



Wysłany: Pon Lip 11, 2011 21:59   

Przeczytałem cały wątek , jeden koleżka zapytał jak będzie z kopceniem po zdjęciu kata a wszyscy tylko o brzmieniu, basie itp :razz: a odpowiedzi na pytanie kolegi nie ma więc ja ponawiam pytanie czy kopcenie wzrośnie po wyjęciu kata ? Remi jak odczułeś różnicę w Nm po wyjęciu kata i w którym zakresie obrotów najbardziej ?
 
 
komik88
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lip 11, 2011 23:44   

no to jest oczywiste że delikatnie będzie bardziej kopcić autko po wywaleniu kata, po to jest montowany kat żeby te spaliny były jak najmniej szkodliwe dla środowiska, co do mocy to troszke autko staje się zywsze a to dlatego że turbo ma lżej wypluć spaliny, jednak przy kacie spaliny z turbiny uderzają w ściane.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Lip 12, 2011 10:04   

Nie no, jeżeli chodzi o czarny dym to nie zacznie tak kopcić, chodzi o to, że kat nie będzie zatrzymywał pewnych związków chemicznych, troche spaliny mogą inaczej śmierdzieć, może lekko (fajnie :P ) gwizdać z wydechu, ale kopcić nie zacznie :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Wto Lip 12, 2011 20:23   

Obaczymy za parę godzinek- właśnie dotarła strumienica sasasa, więc wieczorem napiszę jak to wyszło u mnie.

[ Dodano: Wto Lip 12, 2011 20:23 ]
Modzik zakończony, w sumie w 95% demontaż poszedł lekko- tylko jedną śrubę musiałem potraktować kątówką. Sadzy była spora ilość, szczególnie przed katem. Kat jeszcze jakiś tam min. prześwit miał.
Montaż dziecinnie prosty, dałem nowe uszczelki, poskręcałem i pojechałem troszkę poodkurzać. Pierwsze depnięcie tak pod 3tyś. i tylko ujrzałem czarny obłok dymu ( wydmuchało samo zuo ), później kilka testów, wszystkie na plus. Dół miałem ok. dzięki Mafam'owi, teraz jest jeszcze lepszy, ale jest bardziej dynamiczny w wyższych partiach 2,5-4tyś. lepiej się zbiera i to wyraźnie lepiej, Koszt w sumie śmieszny: strumienica+ 2 uszczelki+ kurier=141pln, ale jeszcze wpadnie kasa za kata, już wystawiony.
To tyle w sumie, teraz muszę troszkę poćwiczyć starty od 0-100 i kamerkę zapakować i coś pokręcić wreszcie :cool:
Ostatnio zmieniony przez Jugol Wto Lip 12, 2011 20:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Nowal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 146
Skąd: Nowa Iwiczna

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 12, 2011 20:34   

Ja w swojej 200 też wywaliłem kata i wspawałem sobie większą końcówkę w tłumik.
Dźwięk się nie zmienił wiadomo tłumik został oryginalny, sporadycznie zakopci na czarno ale to muszę go nieźle przecisnąć. Osiągi poprawiły się tyle, że mój katalizator był strasznie zawalony. Zrobił się dużo zrywniejszy nie ma takiego muła :)
No i oczywiście lekki poświst turbinki słychać :)

Za kata wstawiony kawałek rury a on sam sprzedany za 270zł
_________________
Czasami piszę z telefonu, wybaczcie mi wtedy brak PL znaków:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 11:07
piter34
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 17:53
kasjopea
Brak nowych postów [MGF] wydech "Phoenix Quad Exhaust"
gdzie kupie?
trollbee Tuning mechaniczny 5 Sob Sie 30, 2008 13:22
michalswiatek
Brak nowych postów [R all] Evo "K" series
rodi_ Tuning mechaniczny 8 Wto Maj 20, 2008 17:21
Yog-Sothoth
Brak nowych postów R200 tłumik "dedykowany" od Michael Tuning System
muzyczny_rover Tuning mechaniczny 20 Pią Maj 08, 2009 16:17
Roj



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink