Wysłany: Sob Maj 14, 2011 18:56 [R75] Problem z Odpalaniem ...
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam jestem włascicielem roverka od miesiąca glownie auto stalo u lakiernika. Jednak po jego odbiorze zaczał mnie meczyc jeden problem... Autko raz odpala raz nie, Czasem tak mam ze przez cały dzień odpala jak złoto, a np dzis odpalilem rano troche pojezdzilem oczywiscie bylo pare postoi z odpalaniem i gaszeniem i nie bylo problemu, jednak pod koniec dnia chcialem odpalic i niestety dupa... i musialem czekac i meczyc go z 2 godziny az dopiero zagadał. Wczesniej stalo sie to przedwczoraj, pod warsztatem. lecz auto stalo tam caly dzien i nic nie znalazłem, podlaczylem komputer i nie wywaliło zadnego konkretnego błedu i nic takiego. W momecie gdy nie chce odpalić nie ma iskry, pompa pracuje cisnienie na magistrali jest. Wszystkie wtyczki sprawdzałem od czujników polozenia wałka i wału korbowego, komp w podszybiu rowniez sprawdzalem pod wzgledem zasniedziałych styków lub zalania kompa w srodku specjalnie go robierałem i ogladałem w srodku i nic nie zlalazłem konkretnego... Czy mozecie koledzy mi pomoc bo jak mam jezdzic niesprawnym autem...
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 14, 2011 18:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Akumulator jest naładowany do pełna, jestem mechanikiem wiec nie miej mnie kolego za idiote...
Auto gdy łapie stan nie odpalania, kreci rozrusznikiem, jest cisnienie na magistrali, pompa paliwowa pracuje, komputer podlaczony do obd nie wywala zadnych kosmicznych błedów. Nie wiem co mam wam jeszcze opisać. Czy zostaje mi zakupienie 5L benzyny i podpalenie tego ?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Maj 15, 2011 09:32
maciejk napisał/a:
jestem mechanikiem
maciejk, jak jesteś mechanikiem , to podmień czujnik położenia wału albo go sprawdź czy nie zmienia parametrów, bo jednym z objawów jego padania jest brak iskry z ECM przy rozruchu , a padnieciem podczas jazdy, jest ograniczenie obrotów i mocy.
po podleczeniu Kts-a Komputer nie wywala zadnego błedu, podmienialem czujnik polozenia wałka z landrovera o tych samych symbolach, spróbuje podmienic czujnik polozenia wału... I zobaczymy jak to bedzie, wczoraj jeszcze jechalem autem i nagle zaczeła swiecic sie poduszka, potem kontrola trakcji, i po zgaszeniu auta i odpaleniu go ponownie bledy znikneły, gdzie poduszka jesli by sie zapaliła to nie powinna sie sama wygasić gdyz bład zapisuje sie na epromie co dla mnie jest bardzo dziwne ze takie cuda sie dzieja i takie cuda podczas jazdy i z tym odpalaniem... Powiedz mi kolego jak mam pomierzyć czujnik połozenia wału korbowego, miernikiem sprawdzić opornosć czy sprawdzic oscyloskopem ?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Maj 15, 2011 19:23
maciejk napisał/a:
poduszka jesli by sie zapaliła to nie powinna sie sama wygasić
może się wygasić jak usterka nie wystąpiła przy ponownym uruchamianiu silnika (może na moment rozłączyla sie kostka pod siedzeniem )
maciejk napisał/a:
jak mam pomierzyć czujnik połozenia wału korbowego, miernikiem sprawdzić opornosć czy sprawdzic oscyloskopem ?
Oscyloskopem najlepiej , ale w tym przypadku jest trudne. Najłatwiej podpiąć miernik , zmierzyć rezystancję i jej zachowanie podczas ogrzewania czyjnika (wartosć nie powinna się zmieniać).
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Maj 16, 2011 13:38
jeśli pamiętam to rezystancja była w przedziale 1.1-1.7 kom , ale ważniejsze by wartość się nie zmieniała ze wzrostem temperatury (można podgrzewać suszarką ).Można oscyloskopem podłączyć się do pinów 54 (dla czujnika wału ,przewód biało/niebieski ) i 82 (niebiesko /zielony, dla czujnika wałka) do sterownika ECM na podszybiu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum