Wysłany: Czw Maj 19, 2011 17:32 [Rover 45] silnik diesla pytania
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Mam pytanie, otóż mam problem z wyszukaniem kilku informacji na temat diesli Powertrain wykorzystywanych w R45. Akurat w tym przypadku mówię o silniku 2.0 101KM ale to mniemam z informacji ten sam motor co i 113KM.
Najważniejsza kwestia, czy tu jeszcze mówimy o pompie rotacyjnej czy o podatnym na pierdnięcie komara common-rail? Chyba pompowstryski odpadają
Czy turbina to jest ze zmienną geometrią łopatek czy nie?
Jak te silniki znoszą chrzczone polskie paliwo?
Można je jakoś porównać do pancernego vagowskiego 1.9TDi w odmianie AGR I AHF?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 19, 2011 17:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czyli nie to, żebym chciał zarzynać silnik opałem, ale nie muszę bać się kosztownego padania wtrysków jak w CR . Jak z trwałością reszty osprzętu silnika, podobna wytrzymałość jak u Vaga? No i znając życie mam tu już dwumasę, tym samym jak z jej żywotnością?
jesli sie nie myle to w 75 jest dwumasa tu nie ma ale sprzeglo w okolicach 200kkm lubi siadac
silnik raczej wytrzymaly
co niektorzy narzekaja na pompe ale nawet gorsze paliwo jakos nie ma wplywu wystarczy pamietac o filtrze
skrzynia jesli ktos lubi z piskiem startowac tez podobno siada
bolaczki to przeplywka
i sporadycznie cieknaca pompa wspomagania
Jak na razie to ja same pozytywy widzę w tym samochodzie, aż jestem pod wrażeniem. 200kkm wydaje się być akceptowalne dla sprzęgła. Jeszcze możecie mi powiedzieć czy naprawy dla normalnego mechanika to jaka wyższa szkoła jazdy czy każdy rozgarnięty sobie poradzi?
Jakieś różnice między R45 przed i po lifcie w 2004?
Na marginesie od razu zapytam o rdze, jak ona właśnie się ma do R45?
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Pią Maj 20, 2011 18:41
Konar napisał/a:
Na marginesie od razu zapytam o rdze, jak ona właśnie się ma do R45?
Mój ma 11lat i pojawiła się raptem w dwóch miejscach: łączenie błotnika ze zderzakiem przód jakiś 1cm2, i dolny narożnik drzwi kierowcy również około 1cm2. Jeśli chodzi o podwozie, to Angole dobrze go zabezpieczyli- zero rudej.
Na marginesie od razu zapytam o rdze, jak ona właśnie się ma do R45?
u mnie nie ma żadnej rdzy.Auto ma 11lat.
Konar napisał/a:
czy naprawy dla normalnego mechanika to jaka wyższa szkoła jazdy czy każdy rozgarnięty sobie poradzi?
nie wiem czy każdy sobie poradzi bo silnik jest praktycznie bezawaryjny.
Auto nie stwarza żadnych problemów pomimo 230 tyś km.
O pompie wtryskowej nie wspominam bo lubi sie zawiesic.
Nie martwi mnie to jednak bo fachowiec ktory ją ogarniał powiedział że moje auto ma najechane więcj kilometrów niż pokazuje licznik.
Ze sprzęgłem mimo takiego przebiegu też nie mam problemów.
Dzisiaj rozleciał mi się sworzeń wahacza dolnego ale to inna bajka.
Cieszy mnie to bardzo. Wszędzie już dwumasy i CR, a tu miła niespodzianka. Jeszcze skorzystam i zapytam o spalanie w cycklu miasto, trasa i mieszanym? Jak z nagrzewaniem sie zimą. Co ciekawego można powiedzieć o dynamice, momenty 240NM, a ile do 100km/h?
To jeszcze coś co mi się nasunęło na myśl. Mianowicie ceny części jakieś przykładowe, bo to jeszcze mnie strasznie interesuje, a wiadomo budżet studencki napięty jest.
ceny części jakieś przykładowe, bo to jeszcze mnie strasznie interesuje
Np. sworzeń wachacza dolnego 555 -59pln w lokalnym sklepie do dostania od ręki
Filtry paliwa i powietrza w tym samym sklepie tańsze niz do vw1.9tdi
Jednym słowem wszystko dostępne za niewielkie pieniądze
Konar napisał/a:
spalanie w cycklu miasto, trasa i mieszanym?
miasto7.5 - 7.8 trasa przy sredniej 120km/h 5.4 ale wszystko zależy od kierowcy
Konar napisał/a:
Jak z nagrzewaniem sie zimą.
przy mrozach -15 po około 10 km jest już przyjemnie
ogrzewanie to dla mnie chyba byl najwiekszy minus
rozwiozlalem ta zakladajac webasto
z minusow dla mnie to jeszcze to ze przy szybiej jezdzie powyzej 120 robi sie dosc glosno w kabinie
i na autostradzie dosc mocno mnie to denerwuje
co do mocy autu wystarcza jest dosc zwinne
po wymianie wtryskow w moim wypadku na te ze starszego modelu l-series rover sd/sdi do 99r (z seri 200 400 i 600) to sie robi mala rakieta jest spory przyrost mocy (nie mierzylem jaki) ale i przyspieszenie i predkosc max
po wymianie wtryskow w moim wypadku na te ze starszego modelu l-series rover sd/sdi do 99r (z seri 200 400 i 600)
Duży koszt i dużo zachodu taka wymiana?
Spalanie po wymianie wzrosło, czy spadło?
Jeśli chodzi o Roverka, to ja już w swojego sporo pieniążków wpakowałem. Błędem przy wyborze było to, że przez ponad rok czasu stał gdzieś na podwórku nieużywany. Później musiałem przez to wymieniać części, których normalnie się nie wymienia, jak np. chłodnica oleju...
borek88 napisał/a:
po wymianie wtryskow w moim wypadku na te ze starszego modelu l-series rover sd/sdi do 99r (z seri 200 400 i 600)
Duży koszt i dużo zachodu taka wymiana?
Spalanie po wymianie wzrosło, czy spadło?
Krzysi3k napisał/a:
Toż tyle razy o wtryskach z SDi było mówione
tak jak krzysiek mowi trzeba poszukac koszt dosc nie duzy zalezy jak wtryski znajdziesz
podkladek chyba tez nie musisz koniecznie wymieniac wiec to koszt miedzy 100a250zl
roboty tez nie duzo
chyba Krzysi3k, byl tego prekursorem u nas wiec poszukaj jego postu w tematach dotyczacych tuningu diesla i tam byl link do angielskiej strony gdzie wszystko ladnie bylo zobrazowane przez foto
marcinZG napisał/a:
borek88 napisał/a:
ogrzewanie to dla mnie chyba byl najwiekszy minus
rozwiozlalem ta zakladajac webasto
Od jakiego auta, gdzie je zmiesciles i czy jest o tym watek na forum?
gdzies tam temat zalozylem gdzies pisalem ale nic pozytecznego raczej nie znajdziesz
opieralem sie o inne fora gownie golfa i gdzies jeszcze na astry znalazlem ciekawy opis
ale koniec koncow to dosc prosta sprawa wiadomo zabawy jest
najwieksze problemy mialem z tym czy moge zamontowac pompke paliwa inaczej niz mowila niemiecka instrukcja i mimo ze wiekszosc mowila ze nie to dziala ladnie:D
a webasto pochodzilo z golga 4 zamontowane w 2003r lub 04 nie pamietam mam wszystkie papiery niemieckie
prawdopodobnie kupilem to od kolesia co handluje autami i wyciagli zeby wiecej kasy z auta wyciagnac bo ludzie nie chca placic za takie opcje w uzywanych autach
w pelnej zimie nie stosowane ale przy porannych przymrozkach do gdzies 5-6 stopni na minusie to 20min i z nawiewu cieplo
niby w golfie 20minut w duze mrozy starczalo ale jednak nasze rovery maja problemy z nagrzewaniem wiec moge w to uwierzyc
pewnie zapytasz o spalanie instrukacja mowi cos w okolicy 0,49litra na godzine przy obciazeniu i 0.3 jakos inaczej nie wiem o co kaman ale i tak to wielkie nic podlog tego co oferuje nam w mrozy
podstawa to webasto musi byc analogowe (nie mylic ze sterownikiem bo ja tak na poczatku myslalem;p ze jak elektroniczny nastawnik to webasto nie jest analogowe;p)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum